נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם בי די איי משפיעה על לקיחת הלוואות?

לעשות קניות בסופר, לרכוש ספר בחנות הספרים ואפילו לקנות איזה מוצר חשמלי שאתם צריכים לבית – כל אלו הן קניות שלא אמורות להיות מסובכות למי שיש לו הכנסה קבועה, כתוצאה מעבודתו למשל.

מה קורה כאשר אתם צריכים לקנות משהו יקר מאוד? רכישת דירה או רכב למשל, מתאפשרת במקרים רבים באמצעות הלוואות מהבנק או מגופים פיננסים אחרים. לא פעם נתקלנו בשאלה – מה זה בדיוק בי די איי ואיך הוא משפיע על בקשת ההלוואה? אז החלטנו לעשות לכם סדר במאמר הבא.

 

בי די איי? מה זה בכלל?

בי די איי הוא מושג שרוב הציבור אינו מודע לו כלל. אם לא שמעתם על המושג הזה, ככל הנראה לא היו לכם בעיות כלשהן עם הבנק שלכם. ייתכן שהוא אישר ללא בעיה את הבקשות השונות שלכם בעבר, וייתכן שבכלל לא הייתם זקוקים לעזרה כלשהי מהבנק, כך שלא פניתם אליו.

הבעיה מתחילה ברגע שהבנק מסרב לכם לבקשה מסוימת, כמו לקיחת הלוואה. במקרים רבים, הבנק מסרב בעקבות בדיקת בי די איי אותה הוא עורך. בסיום בדיקה זו, מקבל הבנק המלצה המבוססת על נותנים שונים – האם לאשר את הבקשה שלכם או האם לדחות אותה.

 

בי די איי שלילי

אותה המלצה שמתקבלת בעקבות בדיקת בי די איי, היא המלצה חד משמעית. אין בה פירוט מוגזם ולא צריך להסיק ממנה מסכנות. הגוף שמבצע את הבדיקה עבור הבנק ממליץ לו בפשטות האם לקבל את הבקשה (בי די איי חיובי) או האם לדחות אותה (בי די איי שלילי).

בי די איי שלילי, המהווה המלצה לדחיית הבקשה, יוביל לכך שבקשתם לא תאושר. אומנם ניקוי בי די איי שלילי הוא דבר אפשרי, אך במידה ואתם לא מצפים לקבלת בי די איי כזה, אתם יכולים למצוא את התוכניות שלכם משתבשות.

 

כך זה משפיע על בקשת ההלוואה שלכם

כפי שכבר הבנתם, הבנקים או הגופים הפיננסים מייחסים חשיבות רבה לתוצאות בדיקת בי די איי. הבדיקה הזאת מעניקה בסופו של דבר חיווי אשראי חיובי או שלילי מבוסס, ועם זה הגוף מולו אתם מתנהלים יכול לעבוד. לכן, בי די איי שלילי יוביל לכך שהבנק או הגוף ממנו ביקשתם את ההלוואה לא יאשר לכם אותה.

 

בי די איי שלילי? זה לא הסוף

קבלת דחייה מהבנק היא לא דבר נעים. ברגע שמבינים שהסיבה היא בי די איי שלילי, זה עשוי אפילו להיות מלחיץ. בסופו של דבר מדובר על בדיקה אובייקטיבית, שלגוף הבודק אין עניין אישי נגדכם. למרות זאת, קבלת תוצאה שלילית היא לא הסוף. ניתן לנקות את הבי די איי השלילי ולהמיר אותו, לאחר תהליך מסוים, לבי די איי חיובי. ברגע שהבנק יקבל חיווי אשראי חיובי עבורכם, הוא יוכל לאשר את ההלוואה שביקשתם.