נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

קטן ואימתני – הכירו את הג'וק הגרמני

אתם רואים אותו ככל הנראה הרבה יותר ממה שאתם חושבים, ובכל זאת, אינכם ידעים שמדובר בג'וק הגרמני. מדובר בתיקן הנפוץ ביותר בישראל. באופן סטטיסטי, אם תבחינו בג'וק כלשהו מהלך על הריצפה, מדובר כנראה בתיקן הגרמני. הג'וק הגרמני הוא אחד המזיקים הבעייתיים ביותר בכלל ובמדינת ישראל בפרט. הוא גורם לנזקים שונים, שניתן להפסיק רק באמצעות הדברה מקצועית ויעילה. הכירו את הג'וק הגרמני.

 

ג'וקים

אז מה זה ג'וק? מה זה מקק? מה זה תיקן ומה זה חרק? לא תמיד יש הבדלים גדולים בין המושגים הללו, אך לפני שנבין מיהו הג'וק הגרמני, כדאי להסביר עליהם. ג'וק הוא מעיין "סלנג" לתיקנים ולחרקים. תיקן הוא אחד הסוגים של חרקים שקיימים בעולם. ישנם אלפי מיני תיקנים שונים, כשהנפוץ ביותר מהם בישראל הוא הג'וק הגרמני.

ג'וק גרמני אחד או שניים לא אמורים להזיק לנו יותר מדי. בסופו של דבר, מדובר ביצורים חיים שגרים בסביבה. למרות זאת, כאשר ג'וק גרמני פולש את הבית שלכם ומחליט לקונן בו, הנזקים יכולים להיות הרבה יותר חמורים ממה שאתם חושבים. באמצעות שירותי הדברה שונים, כמו שירותי הדברה ירוקה, ניתן לפתור את הבעיות הללו ולהיפטר מתיקנים גרמניים שפולשים אל השטח שלכם.

 

הג'וק הגרמני

כפי שכבר הסברנו מקודם, הג'וק הגרמני הוא הוא הג'וק הנפוץ ביותר בארץ. אחת הסיבות להיותו כל כך נפוץ היא היכולת שלו להתרבות. הג'וק הזה מתרבה בקצב אדיר, כך שכדאי מאוד לטפל במהירות בג'וק כזה שמופיע במקום מסוים. בנוסף, הג'וק הגרמני לא אוהב להסתובב ביום. בתור טיפוס של לילה, קשה להבחין בו במסות קטנות.

כיצד תדעו שהג'וק שאיתו אתם מתמודדים הוא הג'וק הגרמני? האורך הממוצע של ג'וק זה הוא כשני סנטימטרים. הצבע שלו כהה ביחס לג'וקים אחרים, שניתן למצוא גם בצבעים בהירים. הוא בעל כנפיים, אך הוא לא מסוגל לעוף, כל שלא תמצאו אותו באוויר.

 

כיצד ניתן להדביר אותו?

את הג'וק הגרמני ניתן להדביר במספר דרכים. את ההדברה יבצע מדביר מוסמך, בעל רישיון הדברה פעיל. ראשית, מומלץ לנקות את הבית. ההדברה עצמה יכולה להתבצע באופן קלאסי, עם ריסוס כימיקלים שהורגים את הג'וקים הגרמניים. הדברה נוספת היא הדברה ירוקה, שיכולה גם היא לפגוע בתיקנים הללו.

באמצעות מריחת ג'ל שעשוי מחומרים טבעיים, ניתן להדביר את התיקנים הללו. ההדברה היא אפקטיבית מאוד נגדם, אך התוצאות נראות רק לאחר מספר ימים.

 

נזקים אפשריים

אם אתם חושבים שהתיקנים שהופיעו בבית שלכם פשוט ייעלמו מעצמם – תחשבו שוב. ללא הדברת התיקנים הם לא יעזבו את המקום בו הם החליטו להשתכן. התיקנים הללו נושאים על עצמם חיידקים רבים, שמקורם בביובים ופחי אשפה, כך שהנזק העיקרי הוא מעבר של החיידקים הללו מן הג'וק הגרמני אל מוצרי מזון שונים בבית.