נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חשיבות התיעוד הרפואי המדויק בבקשה לפטור ממס הכנסה בישראל

לא מעט אנשים בישראל סובלים מבעיות בריאותיות שמגבילות אותם באופן משמעותי. אותם אנשים לרוב לא יכולים לעבוד במשרה שתכניס להם משכורת גבוהה, ומצד שני יש להם לא מעט הוצאות על טיפולים ועניינים בריאותיים. מכיוון שזה המצב, מדינת ישראל מעניקה לחלקם פטור מתשלום מס הכנסה, מתוך הבנה שחיסכון של כל סכום יהיה משמעותי עבור אותם אנשים. בתקופות כלכליות קשות כמו זו שאנו נמצאים בה, הטבות כאלה מקבלות משמעות נוספת מכיוון שהמחירים רק הולכים ועולים. אבל לצערנו רבים מהאנשים שזכאים לפטור בזה אינם מקבלים אותו בגלל רשלנות וחוסר תשומת לב.

 

מי זכאי לקבל פטור מתשלום מס הכנסה?

פטור ממס הכנסה היא הטבה כלכלית לא מבוטלת שהמדינה מעניקה לקבוצות אוכלוסייה שונות או ליחידים במצבים מסוימים. בין קבוצות האוכלוסייה שזכאיות לפטור מתשלום מס הכנסה ניתן למצוא חיילים משוחררים. בין היחידים שפטורים מתשלום מס הכנסה ניתן למצוא אנשים עם בעיות בריאותיות שונות או כאלו שסובלים ממחלות מסוימות.

 

מהו הקריטריון לקבלת זכאות מתשלום מס הכנסה?

כדי לקבל פטור מתשלום מס הכנסה ישנו רף אחיד שנקבע בפקודת מס הכנסה. המחלה המסוימת או הבעיה הבריאותית המדויקת לא ממש משנה, ומה שרלוונטי הוא אחוזי הנכות שנקבעו לבן אדם. כל אדם שנקבעו לו 100 אחוזי נכות, או מעל ל- 90 אחוזי נכות בחישוב משוקלל ומצטבר יהיה זכאי לקבל את הפטור מתשלום מס ההכנסה באופן אוטומטי. אדם שלא עמד בתנאי הסף הללו יכול להגיש ערעור לוועדה שעוסקת בכך ויכול להיות שבסופו של התהליך גם הוא יקבל את הפטור מתשלום מס ההכנסה.

 

מה החשיבות של תיעוד רפואי מדויק לקבלת פטור ממס הכנסה

כפי שהסברנו, קבלת הפטור מתשלום מס הכנסה כרוכה בקביעה של אחוזי נכות. מסיבה זו, תיעוד רפואי מלא ומדויק שכולל מסמכים, אישורים, וטפסים רלוונטיים, הוא דבר הכרחי וחשוב מאין כמותו. גם אדם שעומד בתנאי הסף, אך בעיקר מי שמגיש ערעור נוסף, יהיה חייב להעביר את כל המידע הרפואי שמוכיח מהו מצבו ושמגיע לו לקבל פטור מתשלום מס הכנסה. בלי שיהיה לאותו אדם את כל המידע בצורה מסודרת ונגישה, הסיכוי לקבל את הפטור מתשלום מס ההכנסה יורד באופן דרמטי.

 

אז איך זה עובד בפועל?

כפי שאמרנו, מי שעומד בתבחיני הסף יקבל את הפטור באופן אוטומטי. מי שלא עומד בתבחיני הסף ורוצה להגיש ערעור, יצטרך לשלוח טופס מסוים באופן פיזי או דרך רשת האינטרנט. אל הטופס הזה הוא יצטרך לצרף מסמכים רפואיים שונים, ובהמשך גם להגיע לוועדה רפואית.

 

סיכום

חשוב מאוד לשמור על כל המסמכים והאישורים הרפואיים שקיבלתם בצורה מסודרת ומאורגנת, זה יכול לחסוך לכם הרבה כסף. אם מה שמפחיד אתכם בתהליך זה הבירוקרטיה, חשוב שתדעו שישנן חברות שמציעות ליווי מלא לכל אורך התהליך.