נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דירוג רמקולים שקועים בלוטוס 2022 המומלצים ביותר לבית

אחרי שהגיעו אלינו מספר לא קטן של רמקולים שקועים ומצאנו את עצמנו אובדים בין כל האריזות, החלטנו לעשות דירוג של הרמקולים השקועים הנמכרים בישראל לשנת 2022, ישנם כמה חידושים, כמה דברים מעניינים ויחד עם זאת ישנם כמה דגמים אשר דרכו במקום ולא סיפקו ריגושים מיוחדים.

מערכת שמע

היום נדרג חמישה רמקולים שקועים המומלצים לשימוש בתור מערכת שמע לבית או לעסק.

הדירוג של הרמקולים הנ"ל יתבצע על פי כמה פרמטרים, עיצוב, התקנה, ביצועים, תוספות ומחיר.

לכל פרמטר יינתן ציון מ1, גרוע, עד 5, מצוין!

כאמור, התוצאה המקסימלית היא 25, והמינימלית היא 5.

אחרי חישובים הגענו לתוצאות והנה הן כאן מוצגות לפניכם עם דירוג הרמקולים השקועים לשנת 2022 :

 

מקום ראשון: רמקולים שקועים בלוטוס דגם Set Genesis

הג'נסיס הוא הרמקול השקוע הראשון אשר מצוייד ב-4 אלמנטים נפרדים, הוא החדש ביותר בליין היוקרתי מבית Klark&Helmer דגםSet   Genesis, והוא מצליח לייצר ביצועים נפלאים אשר לא נשמעו לפני מרמקול שקוע, עקב ריבוי האלמנטים מנעד הצלילים רחב ביותר וכל צליל מורגש באופן משמעותי אך עם זאת זורם בהרמוניה עם שאר הצלילים מן האלמנטים הנוספים, מבחינת עיצוב הג'נסיס הוא רמקול שקוע יפהפה, אלגנטי ומעוצב בסגנון מודרני למשעי, יושב בקו 0 עם הקיר, ואם נבחר להציבו ללא הגריל הלבן, הוא נראה אגרסיבי ביותר עם ארבעת האלמנטים וקווי המתאר האדומים על גבי הרקע השחור.

רמקול

הג'נסיס הוא רמקול שקוע עוצמתי ומוגבר, בעל יכולות חיבור בלותות 5.0, מדובר על הפסגה של כל הרמקולים השקועים והרמקול השקוע הטוב ביותר שנתקלנו בו עד עתה.

עיצוב – 5

התקנה – 5

ביצועים – 5

תוספות – 5

מחיר – 4

PV4

ציון סופי 24 מתוך 25,  כמעט תוצאה מושלמת, אם לא המחיר, המעט גבוה אך המוצדק לכל הדעות, היה הג'נסיס פשוט רמקול מושלם, אך יש לציין שהוא הכי קרוב למושלם שיש.

הסאונד לא פחות מאדיר והעצמה לא מביישת רמקולים רתפתיים גדולים מעץ, מנעד הצלילים רחב מאוד וחוויית הסאונד כולה עוטפת ומקיפה מכל עבר.

[ ראו כאן סקירה מורחבת אודות רמקולים שקועים בלוטוס ג'נסיס באתר ישראל היום ]

 

מקום שני: רמקולים שקועים בלוטוס, לומי אודיו Lumi Audio דגם FLC-6.

ה- Lumi Audio עשה חיל שנים רבות בתחום הרמקולים השקועים, היה אחד הרמקולים השקועים הראשונים להיות מוגברים, עם יכולות קישור בלותות ואחד הראשונים שהגיעו גם בתצורת סט של שני רמקולים, מאסטר וסלייב, הסאונד עדיין טוב מאוד אך טעון שיפור עם ההתקדמות המטאורית של השוק עם רמקולים כמו הג'נסיס אשר ציינו קודם.

רמקול לשמע

יכולות הבלותות מסייעות רבות לציון של ה LUMI בדירוג זה והוא משיג את המקום השני המכובד.

עיצוב: 4

התקנה: 4

ביצועים: 2

תוספות: 5

מחיר: 3

רמקול LUMI

ציון סופי 18– הLUMI אמנם הגיע והשיג את המקום השני אך הוא קרוב יותר לשלישי מאשר למקום הראשון, הצלילים פחות עדכניים ודורשים שיפור, אך עמידות הרמקול יחד עם יכולות הבלוטוס שלו מקנות לו מקום מכובד בהחלט ברשימה.

 

מקום שלישי : רמקולים שקועים בלוטוס עם דונגל Klark&Helmer דגם IQ6

חברת Klark&Helmer נכנסה בסערה לעולם הרמקולים השקועים בעולם, שכן יש לה שני מוצרים הנמצאים גבוה מאוד ברשימה, הIQ6 הוא רמקול שקוע פסיבי מעוצב ברמה מאוד גבוהה, בעל אלמנט וופר של 6.5 אינצ'ים וטוויטר במידת 1.5 אינצ'ים, העוצמה שלו גבוהה במיוחד ובתצורה החדשה והעדכנית ביותר שלו ניתן להגבירו באופן עצמאי עם מגבר  מזערי ועצמתי מבית Klark&Helmer.

רמקול שקוע

המגבר ממוקם גם הוא בתוך הגבס וניתן להיקשר אליו באמצעות חיבור בלוטוס הIQ6-  הוא אחד הרמקולים השקועים הפסיביים המוצלחים ביותר, צליליו עמוקים ואיכותיים ועיצובו תורם לאווירה מודרנית ועדכנית. בציוות עם המגבר המזערי החדש הIQ6 יספק את כל צרכי הסאונד הנדרשים ממנו.

עיצוב: 4

התקנה: 4

ביצועים: 5

תוספות: 2

מחיר: 4

 

ציון סופי 18 מתוך 25 – הIQ6- שומר על יציבות רבה תוך כדי כל ההשוואה, החיסרון המשמעותי היחידי שלו הוא שהוא בטבעו רמקול פסיבי ואינו טומן בחובו תוספות כמו מגבר פנימי או חיבור BLUETOOTH,  את כל זאת ניתן לפתור כיום באמצעות מגבר קטן ומזערי במידה של קופסת גפרורים.

 

מקום רביעי: רמקולים שקועים בלוטוס Pro Acoustics HSR175

הHSR175- הוא סט רמקולים שקועים, מוגבר ופסיבי בעצמת 100W, הסט מגיע אלינו מבית Pro Acoustics והוא מספק צלילים לא רעים אך לא עצמתי במיוחד, יתאים ביותר לחללים קטנים יותר כמו חדרי שינה קטנים או מסדרונות ויספק את התוצאה במקומות כאלה על הצד הטוב ביותר, הסט כולל שני רמקולים אשר על אחד מהם מגיע מגבר ורכיב בלוטוס, עיצובם פחות עדכני ומעט מגושם אך עדיין עומד בסטנדרט מסוים.

טלפון

עיצוב: 2

התקנה: 4

ביצועים: 2

תוספות: 2

מחיר: 4

ציון סופי 14 מתוך 25. הHSR175- הוא

דגם ותיק אשר עושה את העבודה הנדרשת ממנו אם הוצב כראוי במקומות המתאימים לו ולהספקו, הצלילים איכותיים אך עדיין לא משתווים לראשונים ברשימה, והעצמה חזקה, אך לא מספקת דיה, עם זאת הרמקול עמיד ולמרות חסרונותיו יספק פיתרון סאונד מצויין לשנים רבות, לחללים קטנים או לדרישות לא תובעניות במיוחד.

 

 

מקום חמישי ואחרון: Pro Acoustics HSR175 דגם קוליאוס 183

אל הקולאוס 183 התוודענו לפני זמן מה, לאחר מכן ראיתי את אותו הרמקול בכמה שמות שונים אך לכולם היה מכנה משותף, מרגישים מאוד זולים לתחושה ביד, מנגנון התקנה מיושן ולא כל כך עמיד, והצלילים לא ראויים כלל, חלולים ומתכתיים, הקולאוס נמצא במקום האחרון ברשימה ובמרחק גדול מקודמו לא בכדי, מדובר על רמקול שקוע זול ולא איכותי, בעל מגבר חשל מאוד ו קישורית בלוטוס עתיקה ולא מתקדמת, רמקול אשר אכזב בצורה דרסטית למדי ברוב הקטגוריות, והמסקנה היא כנראה שהוא לא מתאים לרכישה אם אתם מחפשים סאונד סביר ושעות השמעה ראויות.

שליטה מרחוק ברמקול

 

עיצוב: 3

 

התקנה: 2

ביצועים: 1

תוספות: 1

מחיר: 2

ציון סופי 9 מתוך 25 – הקולאוס 183 לא באמת ראוי להיות ברשימה עם הנמצאים מעליו עקב היותו מפגר אחריהם בכל כך הרבה נקודות, מדובר על רמקול זול אשר גם בתפקוד פשוט למדי כמו בתי ספר ומוסדות וכו.. לא יעשה את העבודה כראוי ולא יאריך חיים, ההמלצה הכללית היא להימנע מהקולאוס לא משנה כמה המחיר הנמוך שלו מפתה, צליל חלול עמום ומתכתי.

לסיכום: אם אתם  במסע חיפושים אחר רמקולים שקועים בלוטוס עבור מערכת שמע לבית שלכם, מומלץ להיעזר במדריך זה, או להתייעץ עם אנשי מקצוע מהתחום על מנם לקבל החלטה מושכלת ונבונה.

כתב: עמית חגי – יועץ אודיו וידאו לבית ולעסקים.