נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה אבחון פסיכודידקטי?

מטרתו של אבחון פסיכודידקטי הוא לתת תמונה רחבה ומקצועית על מצבו של הנבדק בהקשר יכולות והיבטים דידקטים.

אנשים רבים מכירים אבחונים אלו בהקשר של הקלות והכרה בבעיות קשב ריכוז למבחנים בבית ספר וללימודים של ילדים, אך האבחון מספק הרבה יותר מידע אודות הנבדק וההכרה

בתכונות ובפערים מסויימים יכולים לסייע לנבדק בהרבה תחומים בחיים.

 

תמחור אבחון פסיכודידקטי

קשה לקבוע את המחיר הסופי והמדויק של אבחון פסיכודידקטי מכיוון שהוא תלוי בכול מיני גורמים אשר משפיעים עליו. באופן כללי המחיר נע החל מכ1,500 ₪ וככול שמדובר באבחון מעמיק ובוחן יותר, כך גם יעלה. הפרמטרים אשר משפיעים על האבחון יכולים להביא לכדי שינוי משמעותי בטווח המחירים ולכן כדאי לוודא באופן ספציפי בעבור האבחון שאתם או ילדכם צריכים מה המחיר שמוצע לכם על ידי הגוף הבוחן.

 

פרמטרים בתמחור

אבחון פסיכודידקטי מתאים ונותן מענה לאוכלוסיות רבות ומבוצע עקב סיבות רבות, כל אלו משפיעים על התהליך אשר מבצע הבודק ובהתאם לכך גם על המחיר.

  1. גיל הנבדק – כאשר מדובר בנבדקים צעירים לעיתים האבחון יכול להיות שונה מאשר אבחון של מבוגרים אשר יודעים יותר לספר על עצמם ומכירים יותר ממפגשים שלהם עם הליכים דידקטים. מנגד, ככול שמאבחנים בגיל מאוחר יותר כך גם בודקים שליטה ומיומנויות בתחומים נוספים ואחרים ובהתאם לכך משתנה האבחון.
  2. אבחון ציבורי אל מול פרטי – אבחון ציבורי לרוב יעלה פחות אך מכך שהוא אבחון ציבורי ולא של מומחה פרטי, יש נטייה להסיק כי הוא פחות איכותי או יותר מערכתי, מאשר הגישה האישית והפרטית שמקבלים באבחונים פרטיים.

 

אבחון איכותי עשוי לעלות בהתאם

בשונה מקניות בסופר אשר לעיתים איכות המוצר לא כל כך משנה ושם מעדיפים לחסוך כמה שאפשר, כאשר מדובר באבחון דידקטי אין מקום לחסכון והמטרה היא לקבל אבחון כמה שיותר מעמיק ואיכותי אשר באמת מאתר ומתכתב עם היכולות והמיומנויות שלקויות או מצטיינות אצל הנבדק. אבחון יכול להשפיע רבות על ההקלות וההתאמות שיקבל הנבדק ולהוביל לכדי התאמה של ריטלין לדוגמא. על כן, הוא חייב להיעשות על ידי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה ולרוב, זאת מתבטא גם במחיר.

אבחון פסיכודידקטי משקף לנבדקים את מצבם הדידקטי לדוגמא מבחינת מיומנויות של כתיבה, שפה וחלוקת קשב. מודעות לפערים בתחומים האלו יכול להביא לכדי הקלה והפיכת כול הליך הלמידה והעבודה לפשוט הרבה יותר תוך התאמה לקשיים של הנבדק. חשוב להבין כי אבחון הוא הליך ארוך ומורכב שלא מסתכם רק במספר השעות בהן הנבדק עם המאבחן ועל כן, סביר כי הוא יעלה אלפי שקלים. זכרו כי מדובר בחיים שלכם או של הילד שלכם ועל כן, מצאו מאבחן מקצועי ובעל ניסיון.