נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה הגשת תביעה לקבלת מענק על פגיעה לאחר תאונת עבודה

כשמתרחשת תאונת עבודה תובעים את המעסיק או את ביטוח לאומי? תאונה בדרך לעבודה גם נחשבת פגיעת עבודה? מה עלויות הפיצויים והאם צריך לערב עורך דין? שאלות רבות שצצות בכל הקשור לתאונות עבודה.

אנחנו כאן בשביל לעשות סדר.

 

בראש ובראשונה מה ההגדרה של תאונת עבודה?

המונח הנכון לשימוש יהיה פגיעת עבודה המוגדרת על ידי שלושה קריטריונים –

  1. תאונת עבודה – כל נזק פיזי / נפשי הנגרם בעקבות או בעת עבודה, בדרך אליה וממנה.
  2. מחלה מקצועית – אחת מעשרות המחלות הנמצאות ברשימה של המוסד לביטוח לאומי שהוגדרו כנגרמות מחשיפה לחומרים וסביבה מסכנת בעת ביצוע העבודה וגם לאחר סיום תקופת העבודה המסכנת.
  3. מיקרו טראומה – כל בעיה המתפתחת מפעולות שנעשות באופן מתמשך וחזרתי הנובעות מתנאי העבודה. בעיות אלו עלולות להתפתח בעת העבודה או לאחר סיום תקופת העבודה.

 

מה אופציות הטיפול והסיוע בתאונות עבודה?

בפניי הנפגע עומדות מספר אפשרויות. הראשונה והמקובלת בכל פגיעת עבודה היא פנייה לביטוח לאומי לקבלת זכויות שונות עליהם נפרט בהמשך, תביעה נגד פוליסה לתאונות אישיות אם יש ותביעה נגד המעסיק אם נמצא כי התאונה קרתה באשמת רשלנותו. בשלושת האפשרויות שפורטו תהליך התביעה עלול להסתבך ולהצטייר כמסובך לבצעו באופן עצמאי לכן אנחנו ממליצים לשכור עו"ד תאונות עבודה ולקבל שירות עם איש מקצוע המכיר את המנגנונים ויודע את נקודות ההתפשרות והמלחמה.

 

תביעה נגד ביטוח לאומי

  • מי יכול להגיש תביעה נגד ביטוח לאומי? כל העובדים השכירים או העצמאים המשלמים או משולמים עבורם דמי ביטוח לאומי ועוד רשימה לא קצרה של חריגים מסיבות שונות.
  • מה מקבלים נפגעי עבודה? טיפול רפואי ראשוני בעקבות הפגיעה מכל מוסד רפואי, המשך טיפול רפואי בקופת החולים אליה משויך הנפגע, ביטול ההשתתפות העצמית של נפגעי עבודה, מימון טיפולי רפואה משלימה בהמלצת רופא, דמי פגיעה על סך 75% מהכנסת המבוטח בשלושה החודשים האחרונים למשך 13 השבועות הראשונים לאחר פגיעה, המשך זכויות סוציאליות לתקופת תשלום דמי הפגיעה, בדיקת זכאות לנכות ובהתאם לכך – קצבה ומענק נכות.
  • כמה משלמים עבור הגשת התביעה – לא נדרש שום תשלום על הגשת התביעה למוסד הביטוח הלאומי, יש למלא את הטפסים המקוונים בצירוף המסמכים הנדרשים להוכחת פגיעת העבודה ככזאת ולהחל בתהליך במידת הצורך.
  • האם צריך לערב עורך דין? הבחירה בעירוב עו"ד הינה לשיקול הנפגע התובע, ניתן להגיש את התביעה באופן עצמאי אך אם התובע אינו בטוח ביכולותיו להתנסח כראוי או לעמוד על זכויותיו מומלץ לו להיעזר בעו"ד.

 

לסיכום

תאונות עבודה הינו עניין שכיח במיוחד גם לעובדים הנמצאים בעבודות שאינן נדמות כמסוכנות מכיוון שכך הן תאונות מפתיעות ולא צפויות. במקרה של תאונה כזאת שלכם או של קרובים אליכם חשוב לדעת מה הנתונים והאופציות העומדות לפניכם ולפעול בהתאם.

מהם השלבים של הוצאת פטנט על מוצר
מהם השלבים של הוצאת פטנט על מוצר?

הוצאת פטנט על מוצר היא תהליך חשוב עבור יזמים וממציאים המעוניינים להגן על הקניין הרוחני שלהם. פטנט מעניק לבעליו זכות בלעדית לייצר, לשווק ולמכור את המוצר למשך תקופה מוגדרת, בדרך כלל 20 שנה. בכדי לקבל פטנט, יש לעבור מספר שלבים מרכזיים הכוללים בדיקת ישימות, הגשת בקשה, בחינה ואישור הפטנט.   בדיקת ישימות וחיפוש פטנטים קיימים השלב הראשון בתהליך הוצאת פטנט הוא בדיקת ישימות של המוצר. יש לוודא כי המוצר עומד בקריטריונים הבאים: המוצר חדשני, אינו מובן מאליו עבור בעל מקצוע בתחום, ויש לו יישום תעשייתי. לאחר מכן, יש לערוך חיפוש פטנטים קיימים במאגרי מידע בינלאומיים כדי לוודא שלא קיים פטנט דומה. אם נמצא פטנט דומה,