נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה הגשת תביעה על הטרדה מינית בעבודה?

הטרדה מינית מתרחשת גם כלפי נשים וגם כלפי גברים.

בעולמות העבודה, היא עשויה לכלול סביבה עוינת, ניצול יחסי מרות ואפילו התנכלות.

כדי להתמודד עם הטרדה מינית בעבודה ולמצות את הדין מול הפוגעים, ניתן לפעול בשלושה מישורים: משמעתי, אזרחי ופלילי.

מיהו עורך הדין שיסייע בכך וכמה עולה הגשת תביעה על הטרדה מינית בעבודה בכל אחד מהמישורים?

 

תופעה נפוצה ומאיימת

למרבה הצער, הטרדה מינית בעבודה נחשבת לתופעה נפוצה מאוד. העובדים נמצאים שעות ממושכות מידי יום במסגרת העבודה תוך שהם מנהלים אינטראקציות עם מספר רב של אנשים ושואפים להצליח בעבודתם, אבל גם לשמור על סביבה ואווירה נעימים ומקצועיים.

כאשר מתרחש מקרה של הטרדה מינית, השלכותיו על הנפגעים רבות ביותר ונעות מקשיים רגשיים משמעותיים ועד הימצאות בסביבה עוינת ומאיימת, שבה הם נאלצים להמשיך לתפקד כרגיל.

 

את מי תובעים וכיצד?

עובדת או עובד שנפגעו, יכולים להשתמש בשלוש חלופות אפשריות:

המישור המשמעתי 

בהתאם לתקנות למניעת הטרדה מינית ותוך פנייה לאחראי לנושא בארגון.

 

המישור הפלילי 

הגשת תלונה במשטרה שתביא לפתיחת הליכים מול המטריד, שעשויים להביא לחקירה, העמדה לדין ולענישה פלילית.

 

המישור האזרחי

הגשת תביעה כספית באופן אישי נגד המטריד, כאשר ניתן (בתנאים מסוימים) לתבוע גם את המעסיק ואת מקום העבודה.

חשוב לציין שכל תביעה מתאפשרת להגשה עד 7 שנים מיום האירוע ובהתאם לחוק ההתיישנות במדינת ישראל. אם העבירה בוצעה כלפי עובדת או עובד קטינים שטרם מלאו להם 18, תקופת ההתיישנות תתחיל להיספר עבורם מיום שמלאו להם 18, כך שאת התביעה יוכלו להגיש עד שיגיעו לגיל 25.

 

תלונה במשטרה ובמקום העבודה

פנייה לאחראי למניעת הטרדה מינית בעבודה מתבצעת בהתאם לחוק ומחייבת טיפול אפקטיבי וללא דיחוי בנושא מצד המעסיק. במסגרת הגשת התלונה ובדיקתה, הן האחראי/ת והן המעסיק/ה מחויבים לשמור על דיסקרטיות ולטפל בנושא באופן מהימן, אחראי ועד למיצוי ההליכים המשמעתיים אם הצד המטריד. בנוסף, על האחראי/ת לייעץ לנפגע/ת כיצד לפעול גם מול הגורמים המשפטיים והמשטרתיים.

במישור הפלילי, עובד שהטריד מינית יוזמן לחקירה ויוחלט האם להגיש נגדו כתב אישום. מרגע שנפתחה תלונה במשטרה, הטיפול עובר לידיה של המדינה ואיננו נוגע כלל לצד שהוטרד.

 

כמה עולה להגיש תביעת פיצויים?

המישור האזרחי הוא זה שבמסגרתו תוגש תביעה כספית ולפיכך, הוא עולה לכם כסף שתידרשו לשלם לעורך הדין. כמובן שישנן גם עלויות במידה והתקיים ייעוץ בנוגע לדרכי הפעולה מול מקום העבודה, או אם דרוש לכם מייצג בהליך הבירור במקום העבודה, אך כאשר מדובר בהגשת תביעה, הרי שדרוש לכם מייצג שיפעל בבית המשפט, יערוך תצהירים, חוות דעת ותכתובת משפטית מקצועית ככל שיידרש.

 

עלויות הייצוג: תביעה על הטרדה מינית בעבודה

תביעות פיצויים עומדות לרוב על 10,000-50,000 ₪, כאשר תיקים מורכבים מאוד לניהול עשויים להגיע למעבר לכך. את התשלום נהוג לחתוך מגובה סכום הפיצויים שיתקבל ובכפוף לסיכום עם עורך הדין שתבחרו. באופן כללי, האחוז נע בין 10%-12% אך עשוי להיות גם יותר כאשר מדובר בתביעה משמעותית המיוצגת אצל עורך דין מיומן ומומחה לנושא זה באופן מיוחד.

למידע נוסף על הטרדה מינית בעבודה ואפשרויות הגשת התביעה, בקרו בכתובת – https://www.dw-law.co.il/הטרדה-מינית-בעבודה