נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה הסדר חובות בהוצאה לפועל?

אם נפתח נגדכם תיק בהוצאה לפועל, עליכם לשלם את החוב.

מהם הצעדים שעליכם לעשות מרגע קבלת האזהרה, וכמה זה יעלה לכם?

 

הוצאה לפועל

רשות האכיפה והגבייה, השייכת למשרד המשפטים, הינה הרשות האחראית על גביית חובות. הגוף שאוכף כי החייבים אכן יחזירו את חובם למלווים, הינו הוצאה לפועל. כאשר המלווה אינו מקבל את כספו בחזרה, או שאין החייב עמד בהסכם ביניהם, יש באפשרותו לפתוח לחייב תיק בהוצאה לפועל, וזו בתורה, בעזרת סנקציות שונות, מביאה למצב שבו המלווה מקבל את כל כספו, או את מה שניתן, בחזרה.

 

תיק בהוצאה לפועל

תיק פתוח בהוצאה לפועל, משמעותו הגבלות ואפילו עיקול נכסים ועיקול מקרקעין, כך שאין זה מומלץ להתעלם מהסדר החובות. על מנת לטפל במצב כראוי, בעיקר אם אינכם מסוגלים כלכלית לשלם את כל החוב בבת אחת, רצוי לפנות לעורך דין הוצאה לפועל במהירות האפשרית. עורך דין הוצאה לפועל, מקצועי ומנוסה, ידע להדריך אתכם מהם הצעדים הבאים שלכם.

 

הסדר חובות

הסדר חובות בהוצאה לפועל כולל מספר פעולות, אשר מטרתן לעזור לכם להגיע לפשרה עם האדם או הגוף שפתח מולכם את התיק בהוצאה לפועל:

  • בקשה לאיחוד תיקים – ככל הנראה, זהו הצעד הראשון עליו ימליץ עורך הדין שלכם. איחוד התיקים מומלץ במקרים בהם יש נגדכם יותר מתיק אחד בהוצאה לפועל (יוצא מן הכלל – תיק מזונות). איחוד התיקים מאפשר לחייב לשלם החזר חודשי קבוע בו הוא יכול לעמוד, ואותו הסכום מתחלק בין התיקים הפתוחים. היתרון בבקשה זו, הוא בעיקר הסדר שהוא יוצר לכם עם החובות הקיימים, ומוודא כי אתם מזרימים כסף לכל אחד מן התיקים, מבלי לשכוח אף אחד מהם.
  • בקשה לצו תשלומים – במידה ולא מתאפשרים לכם לשלם את כל החוב או אפילו חלק ממנו, ישנה אפשרות להגיש בקשה לשלם את החוב בתשלומים (גם כאן, יוצאים מן הכלל הם תיקי מזונות). את צו התשלום מתחילים לשלם מיד, מבלי לחכות לפסיקת הרשם האם הבקשה התקבלה, וישנה חשיבות גדולה לשלם אותם בזמן, לכן יש צורך להגיש בקשה על סכום שבו החייב אכן יוכל לעמוד בו.
  • הכרזה על חייב מוגבל באמצעים – במקרים בהם אינכם יכולים לפרוע את החוב במסגרת הזמן שקבע החוק, ניתן לבחון האם כדאי להכריז על עצמכם "מוגבל באמצעים". היתרון שבהכרזה שכזו, הוא שתפתח בפניכם האפשרות להגיש בקשה למחיקת החובות, אך החיסרון הוא שורה של הגבלות שילוו אתכם, בהתאם להחלטתו של הרשם.

 

כמה עולה להסדיר את החובות בהוצאה לפועל?

על אף שאינכם נדרשים בעמלות שונות בעת תשלום החובות, בכל דרך שתבחרו, ההתנהלות מול הוצאה לפועל איננה דבר פשוט. עליכם לקחת בחשבון שבמקרים מסוימים יהיה עליכם לקחת עורך דין הוצאה לפועל, שיעשה לכם סדר בכל החובות, יטפל בטפסים ובעיקר ידע איך להביא לכך שתצליחו להסדיר את החוב.

 

לסיכום

אם קיבלתם אזהרה מהוצאה לפועל, מומלץ להסדיר את החוב כמה שיותר מהר, על מנת להימנע מסנקציות. הסדר החובות כולל מספר צעדים אפשריים, אותם יש לנקוט בהתאם לאופי המקרה והיכולות הכלכליות שלכם. כדי שתוכלו להיות רגועים יותר, ולאפשר לתהליך להתנהל בצורה המיטבית ביותר – מומלץ להיעזר בעורך דין הוצאה לפועל.