נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה וויסקי משובח?

וויסקי נחשב לאחד מהמשקאות האלכוהוליים היוקרתיים ביותר, וכולנו מכירים אותו מאזכורים רבים בתרבות הפופולרית. את הוויסקי שותים בכמויות קטנות יחסית, מכיוון שיש בו הרבה מאוד אלכוהול – 40 אחוזים לכל הפחות, מה שאומר שבקבוק וויסקי יכול להחזיק אצלכם לא מעט זמן. עולם הוויסקי נמצא בפריחה בשנים האחרונות, בכל העולם וגם אצלנו בישראל הקטנה. הרבה אנשים גילו את הוויסקי, ומוכנים להשקיע לא מעט כסף בבקבוק טוב. אז יצאנו לבדוק עבורכם מה יהיה המחיר לוויסקי משובח. 

 

אז מה זה בכלל וויסקי?

וויסקי הוא משקה אלכוהולי, שמיוצר דרך התססה כהלית לדגנים, ואז זיקוק של הנוזלים שתססו. תוצר הזיקוק עובר ליישון בחביות עץ, בדרך כלל חביות שמפוחמות בחלק הפנימי. התוצאה שמתקבלת היא משקה בצבע זהוב, עם חוזק של לפחות 40 אחוזי אלכוהול. ניתן לשתות את הוויסקי נקי בלי כלום, עם קרח, או כחלק מקוקטיילים שונים. לרוב, כאשר שותים את הוויסקי נקי ולא כחלק מקוקטייל, נהוג לשתות אותו בכוס מיוחדת שמעוצבת במיוחד לשתיית וויסקי.

וויסקי בכל מקרה

סוגי הוויסקי השונים

ישנם סוגים שונים של מסורות לייצור וויסקי שהתפתחו באזורים שונים, ולכן יש גם חלוקות שונות לסוגי וויסקי. אחת החלוקות הראשונות היא החלוקה על פי סוג הדגן שממנו ייצרו את הוויסקי: לתת שעורה או לתת של דגנים אחרים כמו חיטה, שיפון, או תירס. וויסקי סינגל מאלט הוא וויסקי שמכיל אך ורק לתת שעורה, ומיוצר במזקקה אחת.

בדרך כלל הוויסקי יכלול כמה חביות בגילאים שונים כדי להגיע לטעם ייחודי, ועל הבקבוק יצוין גילה של החבית הצעירה ביותר. וויסקי בלנדד מאלט הוא וויסקי שעשוי מלתת שעורה, אך תערובת שיוצרה בכמה מזקקות. וויסקי בלנדד הוא תערובת של וויסקי מלתת שעורה ומלתת של דגנים אחרים שיוצרו במזקקות שונות.

 

וויסקי סקוטי

בטח שמעתם על וויסקי סקוטי, או בכינוי הפופולרי שלו – סקוטש. אם לא הבנתם עד עכשיו מה זה בדיוק, הגעתם למקום הנכון. בסקוטלנד, שנחשבת למולדת הוויסקי, יש תנאים ברורים וחוקים נוקשים שצריך לעמוד בהם כדי שהוויסקי יוכל להיקרא סקוטש. קודם כל, הייצור צריך להיות בסקוטלנד. בנוסף, צריך לזקק אותו לפחות פעמיים, וליישן אותו לפחות 3 שנים בחביות מעץ אלון.

וויסקי סקוטי

כמה יעלה לנו בקבוק וויסקי?

כמובן שמה שמעניין אותנו בסופו של דבר הוא המחיר של הבקבוק שאנו קונים. עולם הוויסקי רחב מאוד, יש המון מזקקות והמון סגנונות, ולכן ניתן לקנות וויסקי במחירים זולים מאוד של פחות מ- 100 שקלים, ומצד שני יש אנשים שמשלמים מאות אלפי שקלים לבקבוק. אבל לא חייבים להשתגע בשביל וויסקי משובח. למשל, בלו לייבל של ג'וני ווקר – אחד ממותגי הוויסקי המוכרים בעולם, יעלה לכם 550 ₪.

 

סיכום

עולם הוויסקי הוא עולם ענק ומרתק. אנו ממליצים בחום להיפתח אליו ולגלות אותו – תאמינו לנו שלא תתחרטו!

וויסקי

כמה עולה לעצב בית חדש

עיצוב בית חדש הוא תהליך מורכב, עמוס ולעיתים מלחיץ וארוך במיוחד. רדי לעשות אותו בחכמה, מבלי להפריז בהוצאות, ולקבל

כמה עולה להיכנס למשחק פוקר
כמה עולה להיכנס למשחק פוקר

עלויות הכניסה למשחק פוקר יכולות להשתנות באופן משמעותי, ותלויות במספר גורמים. המאמר יפרט כמה עולה להיכנס למשחק פוקר ומהם

מדבקות זכוכית
כמה עולות מדבקות לזכוכית?

מדבקות זכוכית הפכו בשנים האחרונות לפתרון פופולרי ומרשים הן לעיצוב והן לצורך פונקציונלי. הן זמינות במגוון רחב של עיצובים,