נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה טיפול בדורבן ברגל

דורבן בכף הרגל הוא השם הנפוץ לדלקת שנמצאת בתחתית העקב והיא שכיחה מאד בקרב האוכלוסיה כאשר מדובר על 1:10 אנשים שיהיה לו דורבן לפחות פעם אחת במהלך החיים.

הדלקת נגרמת במרבית המקרים מיתר עומס ברצועה והיא מובילה לכאבים חזקים מאד תוך פגיעה בשגרת החיים.

ניתן להגיע לשיפור משמעותי עם טיפול מתאים ואבחון מוקדם ובנוסף, גם שינויים בהרגלי היום יום תורמים להחלמה.

 

היווצרות הדורבן

לאורך כל תחתית כפות הרגליים, מהעקב ועד לכל האצבעות, נמתחת רצועה רחבה שנקראת "החיתולית הכפית" שתפקידה לתמוך בקשת של הכף רגל. במצב של עומס נוצר נזק ברקמות הרצועה שמביא לכאבים ולדלקת, כאשר הדורבן הוא הדלקת עצמה בחיבור של הרצועה עם עצם העקב בחלקה הקדמי. דורבן ברגל ניתן לראות ברנטגן כבליטת עצם מכיוון העקב אל האצבעות הדומה לקוץ הדורבן ומכאן השם.

 

אבחון דורבן ברגל

קודם כל יש להתייחס לתלונות של המטופל ולהיסטוריה הרפואית. כדי לבדוק אם יש דורבן, בביקור אצל הרופא הוא יחפש נקודות ספציפיות שרגישות לכאב מכיוון שמיקום הכאב עוזר לאבחן את הבעיה. כאמור, הדלקת נגרמת ברצועות, אותן לא ניתן לראות בצילום רנטגן אך כן רואים את הבליטה ולכן אפשר לעשות צילום. בנוסף, יתכן שהמטופל ישלח לצילום/MRI/אולטראסאונד כדי לשלול סיבה אחרת לכאבים.

 

שימוש במדרסים כטיפול בדורבן

שימוש במדרסים בהתאמה אישית מתקן את חלוקת העומס בכף הרגל ויכול להביא לשיפור גדול עד ריפוי מלא. בנוסף, ניתן להשתמש במדרסים גם כדי למנוע התפתחות של דורבן, במיוחד עבור מיש שיש לו פלטפוס. עלות המדרסים יכולה לנוע בין כמה מאות שקלים ועד ל-2500 שקלים ויש גם הטבות דרך הקופות חולים.

 

עלויות הטיפול בדורבן

הטיפול כלול בסל הבריאות וניתן לטפל דרך הקופת חולים, כאשר גם ביטוחים פרטיים מכסים טיפולים במרפאות פרטיות עם השתתפות עצמית. עלות הטיפול משתנה בהתאם למצב המטופל, למשל, ביקור אצל אורטופד עולה בין 500 שקלים ל 1000 שקלים (שוב, ישנו כיסוי ביטוחי). אם האורטופד ימליץ על טיפולים כמו גלי הלם, תרופות אנטי דלקתיות או ניתוח ובלא כיסוי של הביטוח, מדובר על הוצאה של 3000 שקלים ואפילו יותר.

 

טיפול בדורבן באמצעות שינוי הרגלים

ראשית, אנשים הסובלים מהשמנת יתר מועדים לסבול מדורבן ולכן ירידה במשקל יכולה לסייע שכן היא מפחיתה את העומס על כפות הרגליים. אפשר לבצע פעילות גופנית בצורה מבוקרת מבלי להעמיס על השרירים והעצמות, תוך שימוש בנעליים טובות ואיכותיות, מדרסים ולנוח היטב בסיום הפעילות. ככלל, לאנשים שבמסגרת עבודתם עומדים הרבה על הרגליים, מומלץ לתת לרגליים מנוחה מספקת בסיום העבודה שכן הסיכוי לדורבן גבוה אצל אנשים אלו.

דורבן ברגל זאת דלקת ברצועה של תחתית כף הרגל שנפוצה מאד במיוחד אצל אנשים עם גורמי סיכון כמו השמנת יתר, עבודה בעמידה ממושכת וספורט מאומץ. הטיפול בה פשוט יחסית ובמרבית המקרים מכוסה בביטוחים.

מדרסים אורטופדיים
כמה עולים מדרסים אורתופדיים?

מדרסים אורטופדיים, הידועים גם בתור תוספות אורתופדיות או מדרסים לנעליים, הם מדרסים מעוצבים במיוחד המספקים תמיכה ויישור לכפות הרגליים.

כמה עולה משאבת חלב
כמה עולה משאבת חלב?

אם נכנסתם לקרוא את המאמר הזה, זה אומר שמגיע לכם מזל טוב! בקרוב תינוק או תינוקת חמודים הולכים להצטרף