נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה טיפול האופטין והאם הוא מכוסה ע"י משרד הבריאות?

אופטיון הוא שיטה חדשנית לטיפול בגידולים סרטניים של גליובלסטיומה, ובכתבה הבאה נפרט כמה עולה טיפול מסוג כזה והאם הוא מכוסה על ידי משרד הבריאות.

 

מהי גליובלסטומה?

גליובלסטומה הוא סוג של סרטן המוח, והוא הנפוץ והאגרסיבי ביותר מבינהם. המחלה נגרמת לרוב מעליה בלחץ התוך גולגולתי ומגירוי רקמת המוח, שעלולים לגרום לסימפטומים כמו כאבי ראש, בחילות, סחרחורות, שינויים בהתנהגות, בלבול וגם ישנוניות. ישנם תסמינים הנוספים המעידים על פגיעה של אזור ספציפי במוח שבו ממוקם הגידול, ולכן קיימת פגיעה בתפקודו, הפרעה בהליכה, פגיעה ביכולת הדיבור ועוד.

 

מהו אופטיון?

אופטיון הוא טיפול נגד גליובלסטיומה – אחד מגידולי המוח האלימים. זהו טיפול בשדות חשמליים, המכונה בשפה המקצועית "שדות טיפול בגידול" , ומטרתו להשמיד את הגידולים סרטניים. השיטה איננה פולשנית והיא פועלת בעזרת טכנולוגיה של העברת אותות חשמליים בעוצמה נמוכה ובתדרים מתחלפים.

האותות עוברים אל תאים במוח המכילים את הגידול הסרטני, על מנת לשבש את תהליך התחלקות המהירה של התאים, שהיא זו שמאיצה את המחלה. המטרה של השיבוש היא לגרום למותם של התאים הממאירים ובעצם בכך לעכב את התקדמות המחלה. נציין כי תאי המוח הבריאים מתחלקים בקצב רגיל שאינו מהיר, ונראה כי טיפול האופטיון משפיעה עליהם ברמה נמוכה מאוד, או לא משפיע עליהם כלל.

נציין כי שיטת טיפול זו היא רק אחת מתוך ארבע שיטות, שכן קיימים סוגי טיפול שונים כמו טיפול קונבנציונאלי הכולל טיפול ראשוני, טיפול ניתוחי, הקרנות וכימותרפיה, וישנם גם טיפולים חדשניים שמטרתם להשמיד את התאים בדרך אחרת.

אחד מהם הוא טיפול ממוקד מטרה- סוג טיפול המפריע למסלול תאי שתא הסרטן זקוק לו כדי לשרוד, או כזה המתמקד במרכיב נחוץ בתא הסרטני והורס אותו.  טיפולים נוסף על כך, קיים גם טיפול באימונותרפיה, המיועד להשפיע על מערכת החיסון במטרה לגרום לה לתקוף את הגידול, לעצור את גדילתו ולהשמיד אותו.

 

כיצד הטיפול ניתן?

טיפול האופטיון ניתן באמצעות מכשיר נייד שמופעל בעזרת חיבור לרשת חשמלית, או באמצעות סוללות נטענות. המכשיר פועל על ידי חוטים המתחברים לארבע אלקטרודות, המוצמדות לעור הקרקפת, ונציין כי על מנת לייעל את המגע בין האלקטרודות לעור, השימוש במכשיר מחייב גילוח לעיתים קרובות של הראש. ניתן לשאת את המכשיר על הכתף, בתור תיק המיועד לכך, ששוקל כקילו וחצי. הטיפול המיטבי יושג באמצעות חיבור למכשיר במשך 18 שעות לפחות ביום, משום שכיבוי של המכשיר מבטל את קיום השדה החשמלי, כלומר המכשיר אינו פועל אם לא מחוברים אליו.

 

כמה עולה טיפול מסוג אופטיון?

הטיפול הוא חדשני, כלל עבודה של שנים רבות של מחקר ופיתוח, וטכנולוגיה חדשנית ומפותחת. לכן עלות הטיפול היא כ- 20 אלף דולר. עם זאת, סל הבריאות משתתף בהוצאות של חלק מהחולים בגליובלסטומה לפי קריטריונים שונים, וישנה אפשרות גם להשתתף במחקרים קליניים ולקבל את הטיפול בעלות מוזלת או אפילו ללא תשלום. המחקרים בודקים את יעילות הטיפול בגידולים שונים, ולכן ניתן להשיג את הטיפול גם על ידי השתתפות במחקרים הללו.

לפרטים נוספים: https://optune.co.il.

מדרסים אורטופדיים
כמה עולים מדרסים אורתופדיים?

מדרסים אורטופדיים, הידועים גם בתור תוספות אורתופדיות או מדרסים לנעליים, הם מדרסים מעוצבים במיוחד המספקים תמיכה ויישור לכפות הרגליים.

כמה עולה משאבת חלב
כמה עולה משאבת חלב?

אם נכנסתם לקרוא את המאמר הזה, זה אומר שמגיע לכם מזל טוב! בקרוב תינוק או תינוקת חמודים הולכים להצטרף