נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה טיפול שיעלים את החרדות שלך לתמיד

בשנים האחרונות המודעות לחרדות עלתה באופן משמעותי, וזאת משום שהנתונים מראים כי ב-1 מתוך 4 אנשים סובלים מחרדה בצורה זו או אחרת.

אם בעבר לא היה נהוג לטפל בחרדות, כיום ישנם טיפולים מסוגים שונים בחרדה ואף תרופה שמסייעת לפתור את העניין.

כיצד מתגברים על חרדה חוזרת ונשנית, וכמה עולה הטיפול בה? במאמר זה נרחיב על טיפול בחרדה ו-CBT ומחיר הטיפול

 

חרדה – מה זה ואיך אדע שאני סובל מזה?

חרדה יכולה להגיע בצורות וסיטואציות שונות. כדי שיהיה קל יותר להבין נביא דוגמא לאדם שסובל מחרדה:

משה הוא גבר בן 35 שנמנע מלהגיע לאירועים חברתיים, גם כאשר אלו אירועים מטעם העבודה שיכולים לתרום לקריירה שלו או אירועים משפחתיים עם האנשים אותם הוא אוהב. קשה לו להבין מה מונע זאת ממנו, אבל הוא רק יודע שהמחשבה על אירועים חברתיים כאלו גורמת לו ללחץ, פחד, דפיקות לב מואצות ובקיצור – חרדה.

זהו אינו סיפור יוצא דופן, וכאן מדובר בחרדה חברתית. חרדה יכולה לבוא ממגוון סיבות: חרדה מנהיגה, חרדה מטיסה ולמעשה קיימות חרדות מכל מיני סיטואציות.

 

כדי לפתור את הבעיה יש להבין את מקורה

חרדה אינה מופיעה סתם כך משום סיבה, וזאת על אף שהפחדים עצמם פעמים רבות אינם "הגיוניים" או "רציונליים". כאשר נתבונן לעומק בפחד נגלה שהוא מתעצם באופן קבוע ומעגלי ויש לו מקור מסוים שלרוב נמצא באירוע משמעותי שחווינו. מציאת מקור החרדה היא לא דבר פשוט כלל, ופעמים רבות אנחנו לא מצליחים להצביע על המקור בעצמנו וזקוקים לטיפול לשם כך.

 

מה זה טיפול CBT?

טיפול CBT הוא טיפול שנועד להתמודד עם דפוסי חרדה. זהו טיפול יעיל שמבוסס על אלמנטים התנהגותיים-קוגניטיביים שמטרתן יצירת תוצאות קצרות טווח במסגרת שינוי דפוסי חשיבה, מעבר לחשיבה חיובית יותר, אימוץ הרגלים חיוביים וכן מציאת מקור החרדה. טיפול CBT נערך אחת לשבוע בפגישה עם מטפל מוסמך בסדרת מפגשים כאשר את השינוי ניתן להרגיש אף מהמפגש הראשון.

 

טיפול בבעיה מהשורש

חרדה היא עניין שיש לטפל בו מהשורש. לא מספיק לטפל בתסמינים, אלא בבעיה שגורמת לחרדה מלכתחילה. כך למשל, כאשר כואב הראש רבים לוקחים אקמול או משכך כאבים, אך לפעמים הכאב הוא רק תסמין לבעיה גדולה יותר שבה יש לטפל. כך טיפול CBT לא מתעסק בטכניקות להתגברות על חרדה, אלא מוצא את מקור החרדה ומטפל בה.

 

כמה עולה טיפול CBT?

מחירו של טיפול CBT  משתנה ותלוי במספר גורמים, בניהם משך ניסיונו של המטפל ורמת המיומנות שלו, אורך הטיפול ואזור הטיפול. באופן כללי, מחיר סטנדרטי של טיפול אחד נע בין 300 ל-500 ₪ עבור מפגש בודד.

 

אל תישארו עם החרדה לבד

סובלים מחרדה? אורי פוקס הוא מומחה לטיפול בחרדה בשיטת CBT ונחשב לאחד המובילים בתחום. אל תתפשרו על הבריאות הנפשית שלכם ופנו לטיפול בהקדם.

מדרסים אורטופדיים
כמה עולים מדרסים אורתופדיים?

מדרסים אורטופדיים, הידועים גם בתור תוספות אורתופדיות או מדרסים לנעליים, הם מדרסים מעוצבים במיוחד המספקים תמיכה ויישור לכפות הרגליים.

כמה עולה משאבת חלב
כמה עולה משאבת חלב?

אם נכנסתם לקרוא את המאמר הזה, זה אומר שמגיע לכם מזל טוב! בקרוב תינוק או תינוקת חמודים הולכים להצטרף