נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה טיפול של עו"ד בתיק של רשלנות רפואית?

מתמודדים עם מקרה של רשלנות רפואית? זה הזמן להיעזר בטיפול של עו"ד לשם פתיחת תיק של רשלנות רפואית.

שכר הטרחה שניתן לעורך הדין המייצג את הנפגע בתביעה, נגבה כאחוזים מסך הפיצויים שהנפגע מקבל, זאת בהנחה ואכן מתקבל פיצוי בגין הרשלנות הרפואית.

מהי העלות השכיחה? האם יש הסכם מקובל לשכר טרחה? כל זאת ועוד תוכלו לקרוא כאן.

 

כמה עולה ייצוג של עורך דין בתביעת רשלנות רפואית?

אין הוראה בחוק שקובעת מה שכר הטרחה המקסימלי שעורך דין יכול לגבות מהמיוצג שלו. בדרך כלל נשענים על המלצות לא פורמליות של בכירים בלשכת עורכי הדין, אולם אין הוראה שמורה על הגבלת שכר הטרחה הלכה למעשה. כאמור, נהוג לגבות שכר טרחה בשיטת האחוזים – סך אחוזים מסוים שנלקח מתוך הפיצויים שמקבל המיוצג עם סגירת התיק, ובהנחה שהפסיקה בעדו ומחייבת תשלום פיצויים עבורו.

חלקו של עורך דין בהליך תביעה הינו משמעותי, שכן מדובר בהליך ארוך ומורכב. עורך הדין המייצג הוא זה שאמון על כל העבודה בתיק, ועבודתו מצריכה ממנו העמקה, זמן טיפול רב וחקר מתמשך. לעתים ההליך יכול לארוך שנים רבות, ולכלול השקעה אינסופית, עד שלבסוף התביעה נדחית והוא לא מקבל שכר הוגן על עמלו רב השנים.

 

גובה האחוזים שגובה עורך דין רשלנות רפואית

גובה האחוזים שגובה עורך הדין נקבעים בהתאם לשיקול דעתו. כאשר מדובר בעורכי דין שמתמחים בתחום, התעריך המקובל עומד על 30 – 20 אחוזים מהפיצוי, עם תוספת מע"מ. כשאין פיצוי כלל לא גובים תשלום, שכן לא נוטים לגבות סכום כסף נוסף בגין פתיחת התיק ולימודו. יחד עם זאת, ישנם עורכי דין שכן מבקשים שכר עבור הדבר.

גובה הפיצוי שמקבל המיוצג תלוי במידה רבה ברמת המקצועיות של עורך הדין. הרשלנות הרפואית ניתנת להוכחה באמצעות ראיות חותכות שמעידות על כך, וככל שעורך הדין מקצועי ומנוסה יותר, כך תוצאת התביעה והפיצוי שנקבע כפועל יוצא גבוהים יותר. את גובה הפיצוי קובע השופט שדן בתביעה, בהתאם לשיקול דעתו. הדבר יושפע מעוצמתן של הראיות, מציטוטים שלקוחים מהפסקה, מהטעונים המשפטיים ועוד. כל אלו עולים בין כותלי בית המשפט, ונפרשים על ידי עורך הדין.

 

תנאים מחייבים בהסכם עלויות עורך דין

לצד עלויות הטרחה שגובה עורך דין, מקיימים הסכם שכר טרחה שמתייחס לתנאים מחייבים נוספים:

  1. הוצאות משפטיות – לפי הכללים של לשכת עורכי הדין, הלקוח עצמו נושא בהוצאות של ההליך, כולל תשלום עבור חוות דעת של מומחים ברפואה, איתור מסמכים והעתקם, דואר, שליחויות, גישור, אגרה ועוד.
  2. פיטורים\ התפטרות עורך הדין – במידה והתביעה עוברת לטיפולו של עורך דין אחר, עורך הדין היוצא מקבל שכר טרחה חלקי.

מידע נוסף תוכלו למצוא באתרו של עו"ד כפיר דיין דובב.