נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה טלית לחתן לחתונה?

היום המרגש הולך ומתקרב, והחתונה שלכם כבר בפתח? אחרי שסגרתם אולם, שמלה, צלם ומוזמנים – הגיע הזמן לפינישים הקטנים.

אחד הדברים שנהוג בקרב כלות יהודיות ומשפחותיהן לעשות לקראת החתונה הוא לקנות טלית חדשה לחתן (החתן, אגב, צריך לקנות לאשתו פמוטים לנרות שבת).

 

אילו דגשים צריך לשים כשבוחרים טלית לחתן

כשבוחרים טלית לחתן לחתונה כדאי לשים לב קודם כל לגודל של הטלית. החתן ישים את הטלית בפעם הראשונה ממש במעמד החופה אחרי שהוא יברך עליה ברכת "שהחיינו". אנחנו לא רוצים להביך את החתן בטלית קטנה מדי או גדולה מדי ברגע המיוחד והמרגש הזה.

עוד דגש שכדאי לשים לב אליו כשבוחרים טלית לחתונה לחתן הוא שטליתות מגיעות היום במגוון צבעים – החל מהשחור הקלאסי, דרך הלבן הסולידי אך מיוחד ועד צבעים עזים יותר כמו סגול וירוק. חשוב לוודא מראש שהחתן יאהב את הטלית, ולא יצטער שקיבל אותה.

דגש אחרון שחשוב לתת עליו את הדעת כשבוחרים טלית לחתן הוא שיחד עם הטלית נהוג להביא גם תיק ייעודי. גם התיק צריך להתאים לטעמו של החתן, וכדאי לוודא שהוא לא יתבייש להסתובב איתו לפני שקונים את התיק לטלית. על התיק נהוג גם לרקום את שם החתן או ראשי התיבות שלו.

 

כמה עולה טלית לחתן

טלית לחתן היא מוצר עם טווח מחירים עצום. הטליתות הפשוטות והזולות יכולות לעלות קצת פחות מ-200 ש"ח, בעוד שטליתות בעבודת יד ובעיצוב מורכב יכולות לעלות אלפי שקלים ויותר.

המצווה שתקוים בטלית היא אותה מצווה בדיוק, והשוני הוא רק ברמת ההידור. לכן אל תהססו לבחור בבחירה שהכי מתאימה לכם, בלי לחשוב פעמיים על המחיר (כמובן שמחיר זול מדי צריך להיות חשוד בעינכם).

 

טלית אשכנזית לעומת טלית ספרדית

איך הבדל משמעותי בין המנהג האשכנזי לבין המנהג הספרדי בכל מה שנוגע לטלית. יחד עם זאת, ישנם הבדלים מסוימים שקשה להבחין בהם אם לא מחפשים אותם. לכן ריכזנו עבורכם כאן ברשימה קצרה את כל ההבדלים העיקריים בין טלית אשכנזית לבין טלית ספרדית.

  1. ספרדים מתירים טלית שהציציות שלה נקשרו על ידי אישה, ואילו אשכנזים אוסרים.
  2. סדר הליפופים והקשירות של פתילות הציצית אצל ספרדים אינו דומה לסדר הזה אצל אשכנזים.
  3. ספרדים רואים בטלית לבנה שהיא כולה צמר את רמת ההידור הגבוהה ביותר, בעוד שאשכנזים נוהגים שטלית המעוטרת בפסים שחורים ומחוזקת בפינות במשי היא הטלית הכי מהודרת.

 

דברים נוספים שנהוג להביא לפני החתונה

כיום כבר לא ממש נהוג שהכלה מביאה נדוניה, למעט הטלית מהכלה והפמוטים מהחתן. יחד עם זאת, לא מזיק להגיע עם מצעים וכלי מטבח לבית חדש.

 

סיכום

טלית לחתן לחתונה היא סמל לאהבה ולחיבור בין בני הזוג ומשפחותיהם. לכן המחיר לא משנה כמו האהבה שקיימת בין בני הזוג. רק בשמחות!