נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה טקס גילוי מצבות

כחלק מן התהליך והמנהגים שמקיימת המשפחה והקרובים לאחר פטירת יקירם, נהוג לבצע טקס גילוי מצבות. במהלך הטקס עולים המשפחה והאוהבים של הנפטר כדי לגלות את המצבה שהוזמנה ועוצבה בפעם הראשונה. הטקס כולל ברכות ותפילות ומעלים דברים לזכרו.

הטקס נערך כ- 30 ימים לאחר פטירת האהוב, לכן זו תהיה הפעם הראשונה והחשיפה של המצבה שעיצבתם ובחרתם. מעמד זה הוא מרגש וחשוב לכן חשוב להבין מה הוא בדיוק ומה המאפיינים שלו. לפניכם כל מה שחשוב לדעת על כמה עולה טקס גילוי מצבות.

 

מה הוא בדיוק טקס גילוי מצבות?

לפי היהדות, כשאדם נפטר יש כמה שלבים ותהליכים שנערכים לכבודו מרגע פטירתו. לאחר הקבורה עצמה והשבעה, ייערך טקס גילוי מצבה. טקס גילוי מצבות הוא טקס שנערך כ- 30 יום לאחר פטירת האהוב, וזו בעצם הפעם הראשונה בה המשפחה והקרובים לנפטר, זוכים לראות את המצבה עצמה ולתת לנפטר כבוד גם אחרי השבעה והלוויה.

הטקס כולל גם מגוון ברכות ותפילות לעילוי נשמת הנפטר ומקריאים גם משניות לרוב לזכרו. לרוב, לאחר הטקס המשפחה עורכת סעודה לזכרו של הנפטר ומזמינה את הקרובים והחברים של הנפטר, לזכרו. טקס גילוי מצבות יכול להיערך בעצמכם או על ידי חברה, כך שהמחיר ישתנה בהתאם לארגון ובהתאם למה שאתם בוחרים בארגון, לכל חברה יהיה מחיר  אחר והיא גם תספק בהתאם שירותים שונים במהלך הטקס.

 

איזה אלמנטים יכולים להיות בטקס לגילוי מצבות?

כל משפחה וכל קרובים בוחרים לקיים את הטקס בצורה קצת שונה, ולבחור אדם שונה שינהל ויארגן אותו. ניתן לקחת את הקווים המנחים של הטקסט והמנהג הדתי ולקחת אותו לקצוות שונים לגמרי. לפני מגוון רעיונות ואלמנטים שיכולים להיות בטקס לגילוי מצבות:

 

מוזיקה

ניתן לבחור במוזיקה מסוימת שתלווה את האירוע או בשילוב של קטע מוזיקה אחד, בו ניתן להשמיע שיר שהנפטר נהג לאהוב, וכך לתת לו את רגע השמחה והכבוד האחרון בעת גילוי המצבות. המוזיקה יכולה להיות לבחירתכם כדי להעביר את המסרים ואת האווירה שאתם מעוניינים וזה לגמרי נתון להחלטתכם.

 

ברכות משפחתיות

משפחות רבות בוחרות גם לשלב לאחר הברכות וההספדים הדתיים וקריאת המשניות, גם כמה מילים מצד המשפחה והקרובים, והארכה של הטקס באופן הפרטי והאישי שלהם. ניתן לשיר שירים, לקרוא סיפורים ולהקריא ברכות מטעם האוהבים והיקרים לנפטר.

 

הנחיה מסודרת

משפחות רבות גם בוחרות בדרך של הנחיה מסודרת, של שכירת אדם או רב שיארגנו את הטקס ויתנו מניסיונם כדי לנהל אותו לפי הנוהגים המקובלים.

 

הדפסה של ברכות ותפילות

כדי לאפשר לכל האורחים בטקס גילוי המצבה נוחות מרבית נהוג להדפיס דפים מודפסים עם המשניות והתפילות שהולכות להיות בטקס וכך לוודא שכולם מחוברים לברכות ויכולים לתת את הכבוד האחרון הזה בצורה המיטבית.