נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה ייעוץ עם עורך דין תעבורה?

התייעצות עם עורך דין יכולה לעשות את ההבדל בין הגשת כתב אישום בגין עבירות תעבורה חמורות או קלות.

עם זאת, עלות שעת הייעוץ אינה קבועה אלא דינמית, וישנם עוד שיקולים שאליהם כדאי להתייחס על מנת לבחור איש מקצוע מן הסוג הזה

בחירה נכונה של עורך דין תעבורה היא דרך מעולה להתמודד עם מגוון רחב של עבירות. בגלל שהחוק מתייחס בחומרה אל עבירות תנועה ואף רואה בכל סוג של עבירה כזו עבירה פלילית, צריך להתייעץ עם איש מקצוע. איש המקצוע הרלוונטי הוא כמובן עורך דין תעבורה, שמכיר את התחום ובקיא בהבדלים בין רף העבירות, דרגות החומרה וסוגי הענישה.

השאלה היא איך בוחרים עורך דין תעבורה מתאים ולמי פונים בכל מקרה של דילמה או התייעצות. לזה יש להוסיף את פערי המחירים בין שכר הטרחה שגובים עורכי דין שונים, כי לא מדובר על מחיר קבוע אלא דינאמי.

 

עלויות מקובלות של שעת ייעוץ

עלות שעת ייעוץ משתנה לפי תחום ההתמחות של עורך הדין. במקרה של התייעצות עם עורך דין תעבורה, צריך גם להביא בחשבון את עלות שעת הייעוץ לפני, במהלך או אחרי חקירה. כך לדוגמא ייעוץ משפטי ראשוני לענייני תעבורה יעלה כ-500-1,000 ש"ח, בעוד ייעוץ משפטי לפני חקירה יעלה 3,000-6,500 ש"ח. אם רוצים להוסיף לייעוץ לפני חקירה גם חוות דעת מומחה, צריך להיערך להוצאה כספית של כ-11 אלף ש"ח.

חוות דעת מומחה תעבורה עולה בפני עצמה כ-5,000-7,000 ש"ח וחוות דעת מומחה נגד בוחן משטרתי כבר יכולה להגיע לסכום של עד 50 אלף ש"ח. הסיבה לפער קשורה למספר השעות שצריך להשקיע בכל שירות כזה, כמו גם במידת ההתאמה שלו לצרכי הלקוחות.

 

האם יש הבדל בין עבירות תעבורה?

היבט אחר שצריך להתייחס אליו תוך כדי סקירה של המידע באתר https://www.gordonsilver.com למשל הוא ההבדל בין עבירות התעבורה עצמן. התייעצות עם עורך דין לגבי עבירה של נהיגה בשכרות תעלה כ-10 אלף ש"ח לפי הנסיבות, אך עבור התייעצות למקרה של פסילת רישיון נהיגה בגלל הצטברות נקודות או עבירות קלות יותר נצטרך לשלם סכום נמוך יחסית של כ-4,500 ש"ח.

מעבר לכך, התייעצות עם עורך דין לגבי ביטול נקודות על עבירות תנועה תעלה 2,000-4,000 ש"ח וביטול זימון לנהיגה מונעת יעלה 2,500-3,000 ש"ח. בכל אחד מהמקרים האלה, זה קריטי לבחור עורך דין גם לפי שכר הטרחה וגם לפי רמת המקצועיות.

 

איך בודקים את רמת המקצועיות?

המחיר הוא לא השיקול היחיד שמנחה את תהליך הבחירה של שירותי עריכת דין. אם רוצים להתייעץ עם עורך דין מקצועי, צריך לבדוק כמה שנות ניסיון יש לו. במקביל, רצוי לקבל המלצות מלקוחות מרוצים שקיבלו את הייצוג המלא והשיגו את מטרתם.