נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה לבנות חנות וירטואלית?

בעלי עסקים רבים מתעניינים בשאלה מהו מחירו של בניית אתר אינטרנט. כאמור, מדובר בשאלה מורכבת שאין לה מחיר חד משמעי, משום שבניית אתר והעלות שלו תלויה בכמה גורמים. המחיר תלוי בצרכים ובאופי האתר, באם מדובר בעסק עצמאי או חברה גדולה ומהו סוג האתר. במאמר הבא ננסה לענות על שאלות אלו.

 

איך מתמחרים בניית אתר אינטרנט

בניית חנות וירטואלית מורכבת מכמה גורמים חשובים שמשפיעים על המחיר. לרוב, בעלי עסקים לא יודעים מה התהליך שכרוך בבניית אתר איכותי, ולכן הם מגיעים עם תקציב מסויים, ואז מגלים שהם צריכים לשלם סכום אחר, לעיתים הרבה יותר גבוה מהתקציב איתו הגיעו.

במצב כזה, מתחיל משא ומתן מייגע על הורדת המחירים, וכמובן שבעלי העסקים שמגיעים עם הרבה פחות ידע בתחום, יהיו בנחיתות וכך יתכן ויוצעו להם אתרים שבכלל לא מתאימים לצרכי העסק שלהם. לכן, מחיר בניית אתר, תלוי מאוד בסוג האתר, בעיצוב שלו, בתוכן ובתבנית הקוד עליו הוא יפותח.

 

סוגי אתרים ומחירים

אתר תדמית – כמו אתר של כרטיס ביקור, הוא האתר הבסיסי ביותר. אתר מסוג זה מציג את שירותי העסק עם עמוד אודות, יצירת קשר ובלוגים או מאמרים. המחיר לאתר שנבנה על ידי פרילנסרים: בין 1500-3000 ש"ח, ולרוב לא יהיה עיצוב בהתאמה אישית אלא טמפלט בנוי ולא ייחודי. אתר שנבנה על ידי חברה לבניית אתרים: 4500-15000 ש"ח – תלוי מספר עמודים, עיצוב, פונקציונאליות ועוד.

אתרי מכירות: חנות וירטואלית – אתרים בעלי אופי מסחרי עם כוונה ברורה ורצון למכור שירותים או מוצרים דרך האתר. לכן, אתר מסוג זה מחייב שרת יציב, שירותי סליקת אשראי ואבטחה גבוהה. חלק מאתרי המכירות יהיו העסק עצמם, וחלקם יהיו סניף ויטואלי של חנות או רשת חנויות קיימות. בניית אתר על ידי פרילנסר: 3500-5000 ש"ח. חברה לבניית אתרים: 7500-30,000 ש"ח. באתר חנות חשוב לשים לב שיש דגש רב על חווית המשתמש משום שזה אתר שעומדים לרכוש ממנו ולא רק לגלוש.

 אתר פוטרפוליו – כמו אתרי תדמית, אך מעוצבים ברמה גבוהה יותר מהבחינה הויזואלית, ומתאימים לרוב למסעדות או צלמים. אתר מסוג זה הוא אתר שמטרתו היא להציג את תיק העבודות של בעל העסק בתחומים ויזואליים כמו אדריכלים, בוני אתרים, מעצבי פנים, צלמים ועוד. בניית אתר על ידי פרילנסר: 900-1500 ש"ח. חברה לבניית אתרים: 3000-5000 ש"ח. המחיר אצל שתי החברות כולל עמוד אחד מעוצב (ארוך) או שניים.

 

לסיכום

הדוגמאות שהובאו בפניכם הן רק קומץ מתוך המגוון הרחב של סוגי אתרים שקיימים בשוק. כשרוצים לבנות חנות וירטואלית, תחילה צריך להבין מה התקציב שלכם, מה הצרכים של העסק ומי אתם רוצים שיבנה לכם את האתר (פרילנסר או חברה לבניית אתרים). לכל סוג אתר יש מחיר שונה שתלוי ברכיבים הטכניים שלו, בעיצוב, בתוכן השיווקי ובבונה האתר.