נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה להוציא דרכון פולני ואיפה מומלץ לעשות זאת?

אם אתם רוצים לעבוד באירופה, או לטייל בעולם ללא כל מגבלה, הדרכון הישראלי מעט מגביל אתכם. עם זאת, לא מעט ישראלים זכאים לאזרחות פולנית בלי שהם יודעים מזה, אך עם קצת עבודה של משרד עורכי דין מקצועי גם אתם תוכלו להוכיח לשגרירות הפולנית את הזכות שלכם לקבל את האזרחות שלה. כאן נספר לכם איך לעשות את זה וכמה בדיוק זה הולך לעלות לכם.

 

למה דווקא דרכון פולני

בתור ישראלים, לא כל מדינה בעולם מאפשרת לנו להיכנס לשטח שלה. יתר על כן, גם מדינות שמאפשרות לנו להיכנס אליהן לעיתים דורשות מישראלים להוציא אשרת שהייה שמגבילה את זמן השהות במדינה. הוצאת אזרחות פולנית תאפשר לכם להנות מדרכון פולני שמספר המדינות אליהן אפשר להיכנס בעזרתו הוא גבוה יותר מאשר הדרכון הישראלי הקלאסי.

המקום שבו אפשר להוציא אזרחות פולנית הוא שגרירות פולין בישראל. השגרירות הפולנית לא דורשת מכם לנסוע לפולין כדי להוציא את האזרחות בניגוד לארצות הברית למשל. בכל מקרה, כדי להוציא את האזרחות עליכם כמובן להוכיח את הזכאות שלכם לקבל אותה.

כמה עולה להוציא דרכון פולני

מי זכאים

החוק הפולני מגדיר את הזכאות לדרכון עבור מי שהם ילדים להורים בעלי אזרחות פולנית אלו כאלו שהם צאצאים למי שברחו מפולין בשנות המלחמה. כל עוד תוכיחו שאחד מאבות המשפחה עזב את פולין לפני שנות החמישים הזכאות שלכם קיימת. עם זאת, יש ניואנסים רבים שיכולים לזכות בדרכון גם את מי שלא בדיוק עומד בקריטריונים היבשים, אבל בשביל זה חשוב לקבל ייעוץ מקצועי.

 

איך נוכל לקבל את הדרכון

כדי שתוכלו לקבל את הדרכון בצורה כמה שיותר מהירה, מומלץ לקבל ליווי משפטי מהרגע שפתחתם את הבקשה לקבלת אזרחות. הפולנים דורשים ראיות ברמה די גבוהה כדי להעניק לכם את הדרכון הנכסף, ואם אתם עושים את זה לבד אתם עלולים להתקשות להציג את אותן ראיות. משרד עורכי דין מקצועי יוכל לעזור לכם להוציא את האזרחות באופן מהיר ויעיל.

 

מה עלות הדרכון

מבחינת האגרות שיש לשלם לשגרירות הפולנית, העלות של הוצאת הדרכון היא בערך 1500 ₪, החל מהגשת הבקשה הראשונית ועד לקבלת האזרחות. עם זאת, יש עוד עלויות שצריך לקחת בחשבון כמו תרגום של המסמכים, חתימת המסמכים על ידי נוטריון וכמובן טיפול בכל הצדדים המשפטיים של הבקשה, כך שהעלות הכוללת היא בערך 2000 ₪ או קצת יותר מזה.

 

לסיכום

דרכון פולני הוא אחד הדרכונים הטובים ביותר שניתן להוציא. הדרכון מקנה לכם את הזכות להיכנס כמעט לכל מדינה בעולם, בנוסף ליכולת לעבוד בכל מדינות אירופה ללא כל מגבלה. לא מעט ישראלים זכאים לקבל דרכון פולני לאור העובדה שאבות אבותיהם ברחו מפולין בעקבות מלחמת העולם השנייה. כדי לקבל את הדרכון יש להגיש בקשה לשגרירות, ומומלץ לקבל ליווי משפטי לזה.

צימרים

מהם השלבים של הוצאת פטנט על מוצר
מהם השלבים של הוצאת פטנט על מוצר?

הוצאת פטנט על מוצר היא תהליך חשוב עבור יזמים וממציאים המעוניינים להגן על הקניין הרוחני שלהם. פטנט מעניק לבעליו זכות בלעדית לייצר, לשווק ולמכור את המוצר למשך תקופה מוגדרת, בדרך כלל 20 שנה. בכדי לקבל פטנט, יש לעבור מספר שלבים מרכזיים הכוללים בדיקת ישימות, הגשת בקשה, בחינה ואישור הפטנט.   בדיקת ישימות וחיפוש פטנטים קיימים השלב הראשון בתהליך הוצאת פטנט הוא בדיקת ישימות של המוצר. יש לוודא כי המוצר עומד בקריטריונים הבאים: המוצר חדשני, אינו מובן מאליו עבור בעל מקצוע בתחום, ויש לו יישום תעשייתי. לאחר מכן, יש לערוך חיפוש פטנטים קיימים במאגרי מידע בינלאומיים כדי לוודא שלא קיים פטנט דומה. אם נמצא פטנט דומה,