נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה ליווי עורך דין דיני משפחה בתהליך ירושה?

חוקי הירושה בישראל קובעים כי היורשים האוטומטיים לנפטר הם בן/בת זוגו וילדיו. הורים ואחים יורשים רק בהיעדר בני זוג וילדים.

לכן כאשר מתקיימת ירושה להורים, אחים ואנשים נוספים וישנו צורך לערוך צוואה, או כאשר הליך קבלת הירושה מסתבך, עליכם לפנות לעורך דין דיני משפחה.

נשאלת רק השאלה כמה באמת כל זה עולה לכם.

 

כמה עולה עריכת צוואה?

כל אדם שמעוניין לערוך צוואה מעוניין באופן טבעי לברר כמה זה יעלה לו. לכן חשוב לומר כבר עכשיו כי עורך הדין רשאי לתמחר את עריכת הצוואה בהתאם לשיקול דעתו והתמחור האישי שהוא נוהג לגבות. לכן מומלץ לבצע השוואת מחירים, להבין מהם המחירים המקובלים ולקבל החלטה בהתאם. באופן כללי, נוכל לומר שצוואה בסיסית תעלה כ-2,000 שקלים בממוצע.

 

עלויות יקרות בהליכים מורכבים

אם עריכת הצוואה תהיה מורכבת יותר, היא עשויה לעלות יותר בהתאמה. מהי צוואה מורכבת? ובכן, צוואה הכוללת יורשים רבים, נכסים רבים, סוגים משתנים של רכוש, יורשים שהם חברות וקרנות ועוד. כמובן שניתן לערוך צוואה גם עצמאית ולחסוך את עלות עורך הדין, אך כדי להבטיח שהיא תמומש, חשוב להפקיד אותה בידי עו"ד אמין ומקצועי שיוציא את רצונו האמיתי של המצווה לפועל.

 

מדוע חשוב לפעול מול עו"ד דיני משפחה?

צוואה מהווה מסמך משפטי חשוב ובעל משמעות כלכלית כבדה מאוד. הוא מורה על העברת רכוש אישי לאחרים ולכן עורך הדין מחויב לדאוג שהיא תהיה מנוסחת בבירור ואיננה משתמעת לשתי פנים, אין בה פרטים חסרים והיא עונה על כל הכללים החוקיים של צוואה על מנת שלא תיפסל בבית המשפט.

למעשה, רק עורך דין דיני משפחה, צוואות וירושות יודע כיצד לשמור על הכללים הנדרשים וכיצד לטפל בצוואות שכבר נכתבו כאשר יש צורך לערוך אותן שעה שהמצווה עודנו בחיים ומעוניין לבצע שינויים והתאמות.

 

כמה עולה תהליך ירושה?

כאשר המצווה הולך לעולמו ויורשיו מעוניינים לפתוח את צוואתו, עליהם לפנות לעורך דינו של המצווה. עלות הטיפול בצווי ירושה משתנה כאמור בהתאם לעורך הדין עצמו וניסיונו. על פי התעריף שמציעה לשכת עורכי הדין, מדובר בסכום של 3,650 ₪ לפני מע"מ.

בפועל, טווח המחירים רחב ועומד על 1,500-4,000 ₪ לפני מע"מ ואגרה. כאשר מדובר בטיפול מורכב וסבוך הכולל גם התנגדויות או התערבות מצד האפוטרופוס הכללי, סכומים אלו יעלו והפסיקות בנושא הירושה עשויות להתעכב משמעותית.

 

טיפול משפטי בצוואות וירושות

דיני צוואות וירושות נתפסים כהליכים מורכבים מאוד. יש בהם כאב אבל ייתכן שגם נחמה. ככל שעורך הדין מעורב הן בהכנת הצוואה והן בהליך פתיחתה ומתן הירושה, כך ניתן לפקח טוב יותר על התהליך ולוודא שכל הזכאים מקבלים את ירושתם המלאה ובהתאם לרצון המצווה. לקיום פגישה בנושא צרו קשר עם משרדה של עו"ד הלנה שמחי.