נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה ליצור אסטרטגיה עסקית רווחית

פיתוח אסטרטגיה עסקית הוא תהליך חיוני להצלחתו של כל עסק. האסטרטגיה העסקית מהווה את המפה והמצפן שלפיהם מתנהל העסק, וקובעת את המטרות, המדיניות והיעדים הנדרשים לצמיחה ולרווחיות. אך עד כמה באמת עולה פיתוח אסטרטגיה עסקית יעילה ורווחית?

 

גודל ומורכבות הארגון

גודלו ומורכבותו של הארגון הם מרכיב מפתח בקביעת העלויות הכרוכות בפיתוח אסטרטגיה עסקית יעילה. בארגון גדול יותר, מידת המורכבות של תהליכי קבלת ההחלטות האסטרטגיות והטמעתן גדלה. כמו כן, ישנם לרוב מוצרים ושירותים רבים ומגוונים ושווקים שונים, מצב זה מחייב ניתוח מעמיק ורב ממדי של הנתונים והאפשרויות.

גם תהליכי איסוף המידע, ניתוחו, וקבלת ההחלטות מורכבים ויקרים יותר ככל שהארגון גדול ומסועף יותר. לעומת זאת, בעסק קטן שפועל בתחום אחד בלבד ובשוק מקומי, תהליך פיתוח האסטרטגיה צפוי להיות פשוט הרבה יותר, מהיר וזול יותר. מידע נוסף בנושא אפשרי במקרה של מעבר לאתר הרשמי של Yazame.

 

היקף המחקר וניתוח הנתונים

על מנת לגבש אסטרטגיה עסקית המבוססת על הבנה מעמיקה של המציאות העסקית של הארגון, נדרש איסוף נתונים ומחקר שוק רחב היקף. ככל שנדרש מאמץ גדול יותר באיסוף מידע וכן ביצוע ניתוח סטטיסטי מקיף של נתוני העבר ומגמות התעשייה, כך תגדל העלות של פיתוח האסטרטגיה בהתאמה. זאת לאור העובדה שבמרבית המקרים נדרש מחקר חיצוני מקיף להבנת השוק והמתחרים, אשר מהווה הוצאה משמעותית בפיתוח האסטרטגיה.

ניתוח נתונים

שימוש ביועצים חיצוניים או בכוח אדם פנימי

שאלה חשובה נוספת היא האם האסטרטגיה תפותח באופן פנימי על ידי עובדי ומנהלי הארגון, או שייעשה שימוש ביועצים חיצוניים. לכל אחת מהגישות יש יתרונות וחסרונות בהקשר של העלויות והתוצאות.

שימוש ביועצים חיצוניים כרוך לרוב בעלויות גבוהות מאוד, יחד עם זאת, יועצים מקצועיים מביאים איתם ניסיון רב בגיבוש אסטרטגיות לארגונים במגוון תחומים, שליטה בכלים וטכניקות מתקדמות, ונקודת מבט אובייקטיבית ובלתי תלויה שעשויה להועיל מאוד לארגון. מנגד, ניתן להסתמך על הידע והניסיון הקיים בארגון. אולם הדבר עלול להוביל לפתרונות פחות יצירתיים וחדשניים.

 

שלבי פיתוח האסטרטגיה ועלויותיהם

תהליך פיתוח אסטרטגיה עסקית כולל מספר שלבים עיקריים, כל שלב כרוך בעלויות משל עצמו:

 

ניתוח והבנת המצב הקיים

בשלב הראשון נדרש ניתוח מקיף של מצבו הנוכחי של הארגון מבחינה פיננסית, שיווקית, תפעולית ותחרותית. שלב זה דורש השקעת משאבים רבה באיסוף ועיבוד הנתונים, ניתוחם הסטטיסטי והפקת תובנות ומסקנות לגבי נקודות החוזק והחולשה של הארגון.

 

גיבוש אבני דרך אסטרטגיות

בהתבסס על הניתוח בשלב א', מגובשות בשלב זה אבני הדרך האסטרטגיות של הארגון לטווח הקצר והארוך. הדבר כולל קביעת יעדים, גיבוש מדיניות בתחומי הפעילות השונים, וניסוח תוכניות פעולה אופרטיביות.

 

יישום האסטרטגיה ומעקב אחר ביצועה

הטמעה מוצלחת של האסטרטגיה בשטח היא קריטית להצלחתה ומחייבת הדרכות רבות לעובדים ומנהלים, פיתוח תמריצים, הקצאת משאבים ובקרה שוטפת. שלב זה דורש השקעה רבה במשאבי אנוש וטכנולוגיות מעקב ובקרה.

 

עלויות חומריות נלוות

פיתוח ויישום אסטרטגיה עסקית מלווים בהוצאות חומריות שוטפות על ציוד משרדי, תוכנות מחשב, שירותי הדפסה והפצה, חומרי הדרכה, כיבודים ואירוח לישיבות ועוד. יש לתקצב הוצאות אלו מראש בהיקף הראוי.

אסטרטגיה עסקית

שירותי IT
כמה יעלה שירות IT לעסק שלך?

העולם שלנו מתקדם בצעדי ענק מבחינה טכנולוגית, ויותר ויותר עסקים מסתמכים במידה רבה על שירותי IT כדי לפעול ביעילות

כמה עולה קורס מקצועי לעסק?

בעלי עסקים רבים יודעים כי עליהם לקחת חלק בקורסים מקצועיים שונים שיקדמו אותם כמה צעדים קדימה. עובדה זו התגלתה

כמה עולה מוצר פרסום לעסק
כמה עולה מוצר פרסום לעסק?

מוצרי פרסום וקידום מכירות עבור עסקים וחברות הפכו להיות חלק בלתי נפרד מאירועי חברה, כנסים, קמפיינים שיווקיים ואף מתנות

כמה עולה מחסן להשכרה
כמה עולה מחסן להשכרה?

הצורך בשטחי אחסון יכול לפגוש אותנו במגוון סיטואציות. בין אם מדובר בתקופה של מעברי דירה, בצורך לאחסן מוצרים עסקיים