נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה לעשות רילוקיישן לברלין?

ברלין מככבת מזה שנים רבות ברשימת יעדי הנופש האהובים ביותר בקרב קהל המטיילים הישראלי, אך אם בעבר היא הייתה שמורה לחובבי חופשות אורבניות, כיום היא מהווה בנוסף את אחד היעדים הלוהטים למי שמחפשים יעד אטרקטיבי לרילוקיישן. כמה עולה התענוג ומה כדאי לדעת לפני שאורזים את תכולת הבית? התשובות לפניכם.

 

למה דווקא ברלין?

ברלין נחשבת לאחד היעדים הכי פופולריים לרילוקיישן – יש בה אפשרויות תעסוקה רבות, קהילה יהודית ענפה, תנאים סוציאליים טובים, תחבורה נוחה, מרכזי קניות, אוכל מעולה, אירועי תרבות והרשימה עוד ארוכה למדי. למידע נוסף על רילוקיישן לברלין בקרו באתר ברלין שלי ותיהנו משלל טיפים שימושיים.

 

יוקר המחייה בברלין

בהשוואה בין ברלין לתל אביב, הנתונים מצביעים על כך שאחזקת רכב והוצאות נסיעה בתחבורה ציבורית זולות בברלין בכ-30%, שכר הדירה עולה כמחצית והמשכורת גבוהה יותר – אומנם לא בהרבה, אבל אם משקללים אותה עם עלויות המחיה – החיסכון משמעותי, חרף העובדה כי בברלין יש הוצאות שאין בישראל כמו ביטוח בריאות וכד'.

 

כמה זה עולה?

התשובה תלויה בגורמים רבים ובעיקר בסגנון החיים שאתם שואפים אליו והאם אתם טסים בגפכם או עם המשפחה כולה. אבל בגדול, המחיה בברלין זולה לעומת ישראל בעשרות אחוזים והמשכורת הממוצעת גבוהה יותר, כך שבסופו של דבר החיסכון שלכם יורגש היטב בכיס או יהווה הזדמנות לשדרוג רמת החיים בלי להתאמץ.

למרות זאת, חשוב לקחת בחשבון שאם אין משרה שמחכה לכם או לבני הזוג, תידרשו להוציא ויזת עבודה. הבירוקרטיה לא מסובכת ויש חברות השמה שישמחו לסייע לכם ובכל זאת – זה לוקח זמן וזמן שווה כסף, כיוון שבמהלכו תחיו על חסכונות העבר.

 

רילוקיישן לברלין – הוצאות נוספות

  • טיסה: פרמטר משמעותי בעיקר אם טסים בהרכב משפחתי או עם מטען גדול. לטסים עם כלב, הוסיפו לעלויות בדיקת נוגדני כלבת (כ-300 ₪) ו"כרטיס" עבורו ( 50-500 יורו).
  • התניידות: שימוש בתחבורה ציבורית יעלה 100-150 יורו בחודש (לאדם).
  • מגורים: נוסף לשכר הדירה עצמו הוסיפו ארנונה, חשמל וכו' – 250-300 יורו לחודש (לזוג) והוצאות ריהוט – מרבית הדירות מרוהטות חלקית בלבד, אם בכלל.
  • אוכל: סל קניות ממוצע לזוג, בלי בילויים (מסעדות, פאבים וכיו"ב) יעלה בממוצע 1200-1300 יורו לחודש.
  • ביטוח בריאות: בגרמניה ביטוח בריאות ציבורי מצוין, אך כדי להצטרף אליו תצטרכו ויזת עבודה בתוקף. אחרת, צפויות לכם עלויות גבוהות בגין ביטוח בריאות פרטי.
  • חינוך: חינוך פרטי הוא אופציה, אך דעו כי החינוך הציבורי בברלין מעולה וברוב המקומות יש תוכנית שילוב לתלמידים זרים. גם גני הילדים – יש גנים ממלכתיים לצד יהודיים/בינלאומיים פרטיים.

לסיכומו של דבר, תהליך ההגירה עצמו ערוך בהוצאות שונות על טיסה וכיו"ב, אך בסופו של דבר עלות המחייה בברלין זולה לעומת תל אביב, כך שצפויה לכם חוויה טובה.