נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה לעשות רישיון לאופנוע ים

אם אתם אנשים שאוהבים את הים בשילוב אקסטרים ואופנועים, יכול להיות שמצאנו עבורכם תחביב חדש, רישיון לאופנוע ים. אז אם זה משהו שיכול לעניין אתכם, כדאי לדעת איך עושים רישיון וכמה זה עולה. על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

קצת על אופנוע ים

אופנוע של ים הוא כלי למים שהנוסע יושב עליו, ניתן לתפעל אותו עם מוט רוחבי כמו הגה שדומה לזה של האופניים, לכן הוא דומה במקצת לאופנוע. על אופנוע ים אחד יכולים לנסוע שלושה אנשים. המנוע של אופנוע הים מתנהל לפי משאבת סילון של מים. בכדי לנסוע לכיוונים מסוימים יש להזיז את הכידון לצד שרוצים וכך מובל כלי השיט. לאופנוע ים כינוי נוסף שהוא ג'ט-סקי.

 

מה לגבי רישיון

רישיון לאופנוע ים הוא הכרחי למי שרוצה לנהוג על כלי מסוג זה. כאשר ניתן להוציא רישיון מגיל 16 לאחר שמבצעים הן מבחן עיוני והן מבחן מעשי. המשמעות של רישיון היא חשובה, בסופו של דבר אופנוע ים הוא כלי רכבי לכל עניין. יש לדעת איך לנווט אותו, להפעיל ולהתנהל איתו. חשבו על כך שבים יש רוחצים רבים בימי הקיץ ולכן חשוב שתתמקצעו על הכלי אחרת אתם יכולים לסכן את עצמכם וסביבתכם.

 

כמה זה עולה?

יש מגוון של קורסים לרישיון לאופנוע ים וכל אחד במחיר אחר. כאשר לדוגמא רישיון לאופנוע ים שנעשה בלימודים באינטרנט יכול לעלות לכם 600 שקלים. ישנו קורס מלא שכולל גם שיעורים, ג מבחן עיוני וכן אימונים לטסט עצמו עד לקבלת הרישיון, קורס כזה עולה כ- 1000 שקלים. כפי שניתן לראות ישנם קורסים הכוללים את המבחנים וכאלה שלא. בהתאם לכך המחיר.

 

איפה להירשם?

ישנם מקומות שונים המציעים קוסים ורישיון לאופנוע ים. ישנם כאלה שמציעים אפשרות לקבל את הרישיון מבלי ללמוד קורס רציני. זה פחות מומלץ כי בדרך זו אתם פחות לומדים איך לנהוג על אופנוע ים ורק מקבלים רישיון. כדאי להשקיע בקורס מושקע ולבחור בית ספר טוב.

 

לקנות או לשכור?

יש באפשרותכם לקנות או לשכור אופנוע ים. יש לכל דבר יתרונות וחסרונות. אם אתם גרים בסביבת ים, או מבלים שם רבות אז כבר כדאי לקנות אופנוע משלכם. אם פחות, אז לפעמים לא כדאי להשקיע ברכישה וכדאי להשכיר בעת הצורך. בנוסף, אתם לא צריכים לקחת אותו להחזיר כל פעם מהים.

 

בסיכומו של דבר

אופנוע ים הוא תחביב מצוין למי שאוהב ים, אקסטרים ואת כל החוויה. ניתן לרכב על אופנוע רק כאשר עושים רישיון לכך. אפשר לעשות קורסים שכוללים מבחנים או כאלה של למידה. בכל אופן המחירים משתנים מקורס לקורס. לאחר שתעשו רישיון חשבו עד כמה תבלו בים עם האופנוע, לעיתים לא כדאי לקנות ואפשר להשכיר אופנוע ים בחופים השונים ברחבי הארץ, באופן פשוט יחסית.