נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה לקנות את תפילת כל נדרי בבתי כנסת?

יום כיפור הוא היום הקדוש והמיוחד ביותר בלוח השנה העברי. מדובר על יום שבו אנו עוצרים את החיים, לא אוכלים ולא שותים, ונמצאים כל היום בבית הכנסת בתפילה. זהו יום מיוחד שבו האל מוחל לנו על החטאים והעוונות שעשינו בשנה החולפת, ומאפשר לנו להתחיל דרך חדשה ולפתוח דף חלק. ביום הכיפורים בתי הכנסת מלאים במתפללים, וגם אנשים לא דתיים מגיעים לבית הכנסת ומשתתפים בתפילות או בחלק מהן. 

 

מהי תפילת כל נדרי?

תפילת כל נדרי היא אחת התפילות המפורסמות ביותר של יום הכיפורים, ואחת מן התפילות היהודיות המפורסמות ביותר בכלל. זוהי התפילה הראשונה של יום הכיפורים והיא נאמרת בליל החג לפני תפילת ערבית. התפילה היא בעצם טקס התרת נדרים, שבו אנו אומרים את הטקסט של התרת הנדרים בארמית שלוש פעמים.

ישנה חשיבות רבה להתיר את הנדרים שלקחנו על עצמנו לפני יום הכיפורים. אנו רוצים להתיר אותם מכיוון שמדובר בעצם על התחייבויות שלנו, מעין צ'קים שאנו רוצים לפרוע לפני שנעמוד למשפטו של האל. אם אתם מעוניינים ללמוד עוד על תפילת כל נדרי או ללמוד על לוח השנה היהודי ופרשיות השבוע הקליקו על הקישור הזה לקריאת פרשת השבוע לחצו כאן.

 

מה החשיבות של תפילת כל נדרי?

אנו לא ממש יודעים איפה ומתי התחברה תפילת כל נדרי, אך כנראה שהיא קיימת קרוב לאלף שנה ואולי אף יותר. להתרת נדרים לפני יום כיפור יש חשיבות גדולה, והעניין הזה מוזכר כבר בדברי התלמוד. המנגינה המיוחדת של התפילה הפכה אותה למוכרת מאוד, ולאחד מסמליו של היום הקדוש. התפילה הזו מכניסה את כולנו לאווירה המיוחדת והטהורה של יום כיפור, ואין ספק שלהיות מוביל התפילה הזו זו זכות מיוחדת במינה.

 

כמה עולה לקנות את תפילת כל נדרי?

בחלק מבתי הכנסת שבהם אין חזן קבוע לתפילת כל נדרי, ניתן לרכוש את הזכות על התפילה. מכיוון שמדובר על זכות שכולם רוצים לזכות בה, נערך בבית הכנסת סוג של מכרז, או מכירה פומבית, ובסופם מי שנתן את ההצעה הגבוהה ביותר מקבל את הזכות. בכל בית כנסת ההתנהלות היא אחרת, ולכן אין תשובה חד משמעית לשאלת המחיר.

הוא גם יכול להשתנות משנה לשנה באותו בית כנסת. בגדול שני הדברים העיקריים שישפיעו על המחיר הם גודל בית הכנסת וכמות המתפללים שבו, והמצב הסוציו-אקונומי של המתפללים. דבר נוסף שיכול להשפיע על המחיר הוא אם יש אדם שהתפילה הזו חשובה לו במיוחד והוא מוכן להשקיע בה באופן לא פרופורציונלי. בכל מקרה, ברור המקומות המחיר הוא סביב כמה כלפי שקלים.

 

סיכום

קניית תפילת כל נדרי בערב יום כיפור הוא זכות עצומה ומרגשת מאוד, וללא ספק מסייעת בקבלה של גזר דין טוב ביום הקדוש. מדובר על השקעה משתלמת ומשמעותית.