נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה לשכור בורר לבוררות עסקית?

השכרת בורר, היא אמנם הוצאה של אלפי שקלים אך בהחלט הוצאה משתלמת, שתביא סוף לסכסוך ותדאג לפתור אותו ללא בעיות נוספות. מעבר לכך, זו בהחלט הוצאה שתהיה זולה יותר ממשפט ארוך ומתמשך בבית הדין, ולכן אין ספק שמדובר בהוצאה רווחית וחשובה לעתידכם. אך מה המחיר הממוצע בשוק, וכמה עולה לשכור בורר לבוררות עסקי? לפניכם כל התשובות.

 

מה היא בדיוק בוררות עסקית?

בוררות עסקית היא בוררות שתפקידה לפתור סכסוכים ועימותים בין שני צדדים, שנגרמו עקב עניינים עסקיים ופיננסים, ושעלולים לפגוע כעת באחד או בשני הצדדים. כתוצאה מסיטואציה מורכבת כזו, ירצו הצדדים לפנות לבוררות, שתוכל לפתור את הסכסוך בצורה הכי הוגנת, ולאפשר לעסק להמשיך הלאה עם כמה שפחות הפסדים ופרשיות. עבור בוררות מיטבית ויעילה מומלץ לפנות אל בוררות עסקית עם borerut.com.

 

מתי יש לפנות לבוררות עסקית?

הפנייה לבוררות עסקית, נעשית לרוב במקרים בהם שני הצדדים לא מצליחים להגיע להסכמה, גם לא לאחר משא ומתן ממושך וכמה פגישות שונות. במקרים כאלה בהם שני הצדדים מתעקשים על שלהם – אין ברירה אלא לפתור את המחלוקת שלרוב קשורה גם בחובות ועניינים כלכליים, בבוררות עסקית וניטרלית שתשים סוף לבעיה.

 

מדוע בוררות עסקית עדיפה על הליכים משפטיים בבית משפט?

סכסוכים בעולם העסקים, יכולים להסתיים בכמה דרכים – פתרון עצמאי בין שני הצדדים, בוררות עסקית, או הליך משפטי. הליך משפטי, הוא האופציה שרבים הכי פחות מעדיפים, גם בגלל כמות הכסף שדורשת, כמות הזמן וכן הפומביות של התהליך והאיום שלו. מהסיבה הזו רבים בוחרים לפנות לבוררות עסקית, שעדיפה גם מבחינת כמות הזמן, הפרטיות והאווירה המכילה, ועוד מגוון יתרונות שהופכים אותה לאהודה ועדיפה יותר בידי רבים:

משך זמן קצר יותר – משך הזמן של בוררות יהיה לרוב כמה מפגשים בלבד, תהליך קצר יותר ממשפט שעלול להיגרר.

אווירה נעימה ולא מאיימת – תהליך של בוררות עסקית הוא תהליך ידידותי בהשוואה להליך מאיים בבית המשפט, המלא באיומים של עורכי דין וחוסר נעימות.

בחירת הבורר – לעומת בית משפט בו הכללים נכפים על הצדדים, בבוררות עסקית שני הצדדים צריכים להסכים על בורר ששניהם מאשרים, וזה יכול להיות כל אדם ששניהם סומכים עליו.

עלות – לרוב עלות של בית משפט תהיה גבוה יותר מבוררות עסקית שכן מדובר בהליך ממושך, עם עורכי דין יקרים ומגוון אגרות.

 

כמה עולה לשכור בורר בבוררות עסקית?

שכרו של הבורר בבוררות העסקית, משתנה מבורר אחד לאחר, ממספר הפגישות שנדרשות בתהליך הבוררות בהתאם למצב, ובעיקר משתנה בהתאם לכמות הכסף עליה מתקיימת המחלוקת בין שני הצדדים בבוררות. כלומר במקרים בהם הבוררות מתקיימת בגין מחלוקת הנוגעת למיליון שקלים, כמות הכסף שיצטרכו הצדדים להשקיע בבורר תהיה כ- 2.5 אחוזים מהסכום. אך במקרים של מחלוקות מזעריות יותר, המחיר יהיה בין כ- 2,000 – 16,000 בלבד.