נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה מימון לחברות הזנק?

חברות הזנק או חברות סטארטאפ הן בדרך כלל חברות שעוסקות בטכנולוגיה מתקדמת או הייטק. בנוסף לכך, המאפיין המרכזי של חברות אלו הוא שהן מגייסות כסף רב בזמן קצר, ומתכננות לייצר רווחים רבים ולהגדיל את שווי החברה בצורה דרסטית לאחר מספר שנים קצרות. הכנו מדריך קצר למימון של חברות הזנק וכמה הוא עולה. 

 

חברת סטארטאפ, הסבר קצר

חברות הזנק או סטאראפ הן חברות הייטק שמתכננות להכפיל את השווי שלהן בצורה דרסטית בתוך כמה שנים ממועד הקמתן. חברות אלה בדרך כלל עוסקות בתחום התוכנה אבל לעיתים קרובות הן גם מתעסקות בתחומים כמו פודטק – טכנולוגיה במזון, טכנולוגיה ברפואה, טכנולוגיה בחקלאות ועוד תחומים דומים.

חברות אלה מתאפיינות במצבת עובדים מצומצמת ולעיתים בתשלום לעובדים גם באופציות במיוחד בשלבי ההקמה הראשוניים של החברה. לכל חברת סטארטאפ יש מספר סבבי גיוס ונעבור עליהם בקצרה.

 

סבבי גיוס בחברות הזנק

כל סטארטאפ מתחיל משלב הסיד או שלב הזרע. בשלב הזה יש למייסד החברה רעיון מגובש לפתרון טכנולוגי שלדעתו יכניס כסף רב בעתיד. בשלב זה עובדים במינימום השקעה ומימון ומפתחים את המוצר עד לרמת שוק. בהמשך מגיע סבב הגיוס הראשון בסבב זה המוצר כבר הגיע לשלב הבטא שלו ואפשר להתחיל למשוך משקיעים כבדים יותר.

סבב הגיוס השני הוא הסבב המשמעותי ביותר והגדול ביותר. בשלב זה יש כבר מוצר וגם לקוחות ורווחים ועכשיו הגיע הזמן לפרוץ לשוק ולהפוך לחברה מבוססת. לעיתים ישנו סבב גיוס נוסף, הסבב השלישי. סבב זה נועד להתרחבות של חברה מבוססת לתחומים או שווקים חדשים.

 

עלות כל סבב גיוס

לכל סבב גיוס יש סכומי מימון שונים שמקובלים בו. כמובן שלכל חברה יש את הצרכים שלה בהתאם לכמות העובדים, המשרדים, הפרסום ועוד שלל הוצאות שדורשות מימון. כמו כן ישנם חברות שמכניסות מהר יותר את ההכנסות הראשוניות שלהן והמימון שלהן יכול להיות נמוך יותר.

בשלב הסיד אפשר לעבוד אפילו בלי שום מימון חיצוני, הסבב ראשון עולה כמה מאות אלפי שקלים בדרך כלל. הסבב השני והגדול יותר הוא בדרך כלל מיליון שקלים ויותר. לעיתים קרובות סבב זה מגיע לגיוסים של עשרות ומאות מיליוני שקלים כתלות בשווי החברה. סבב הגיוס השלישי גם הוא עולה בדרך כלל לא פחות ממיליון שקלים. זאת מכיוון שחברות מבוססות לא יצאו לסבב גיוסים על סכומים נמוכים יותר מזה.

 

עלות מימון לחברת הזנק  – סיכום

חברות הזנק הן חברות שמטרתן היא הכפלה של שווי השוק שלהן בצורה מעריכית בשנים הראשונות של החברה. חברות אלה עוסקות בדרך כלל בתחום התוכנה אבל יש חברות הזנק מתחום ההייטק כולו. לכל חברה יש מספר סבבי גיוס מימון לפעילות החברה. לכל סבב שכזה יש תפקיד מסוים ודרישות מימון מסוימות.

כמה עולה לעצב בית חדש

עיצוב בית חדש הוא תהליך מורכב, עמוס ולעיתים מלחיץ וארוך במיוחד. רדי לעשות אותו בחכמה, מבלי להפריז בהוצאות, ולקבל

כמה עולה להיכנס למשחק פוקר
כמה עולה להיכנס למשחק פוקר

עלויות הכניסה למשחק פוקר יכולות להשתנות באופן משמעותי, ותלויות במספר גורמים. המאמר יפרט כמה עולה להיכנס למשחק פוקר ומהם

מדבקות זכוכית
כמה עולות מדבקות לזכוכית?

מדבקות זכוכית הפכו בשנים האחרונות לפתרון פופולרי ומרשים הן לעיצוב והן לצורך פונקציונלי. הן זמינות במגוון רחב של עיצובים,

עלות חוקר פרטי
כמה עולה חוקר פרטי לפי שעה

אנשים פונים לחוקרים פרטיים כאמצעי לפתור עניינים מורכבים ורגישים, שבהם נדרשת מומחיות, מקצועיות, שיקול דעת וגישה למשאבים מיוחדים. ניתן