נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה מפיק אירועים לאירוע גדול

יותר ויותר אנשים בישראל מעדיפים להשתמש בשירותיהם של מפיקי אירועים, במקום לנהל בעצמם את האירוע.

לתופעה זו ניתן למנות מספר סיבות, למשל האירועים הולכים ונעשים מורכבים יותר ויותר, או למשל העובדה שאנשים מבינים שהם יכולים לחוות אירוע ללא לחץ ובאווירה רגועה.

האם האירוע שלכם דורש מפיק? מה בכלל עושים מפיקי אירועים? כמה הוא עולה?

 

ריכזנו עבורכם את כל המידע בדף אחד:

מה זה בכלל מפיק אירועים?

ראשית חשוב להבדיל בין שני מושגים דומים: מפיק אירועים מטעם המקום, ומפיק אירועים חיצוני. נניח שאתם זוג שמתחתן באולם שמחות כלשהו, אזי האולם בד"כ יקצה לרשותכם אדם שתפקידו לנהל את האירוע מטעם האולם. הוא יוודא שתקבלו את כל הדברים שהאולם התחייב להם, מולו אתם מתנהלים והוא האחראי, אבל רק על הדברים מטעם האולם. הצלם, התזמורת, האורחים, החניה וכו', כל אלה אינם בתחום אחריותו בד"כ.
לעומתו, מפיק חיצוני אחראי על האירוע עצמו, ולא רק על אספקט כזה או אחר.

 

מה עושה המפיק אירועים?

את עבודתו של מפיק האירועים ניתן לחלק לשני חלקים עיקריים: לפני האירוע ובמהלך האירוע.
מתחילים את תכנון האירוע בפגישה עם המפיק. יושבים על מסגרת תקציב, הגדרת האירוע, ויאללה לעבודה. מכאן המושכות נמצאות אצל המפיק והוא ידאג לכל הבירוקרטיה, ידבר עם הספקים, יחפש דילים וכו'.
במהלך האירוע עצמו תפקידו של המפיק הוא לנהל את המופע: לקבל את האורחים, לוודא שהכול מתקתק, לטפל בבעיות שצצות ברגע האחרון וכו'. המפיק מאפשר לכם להתמקד באירוע, ולהוריד מעליכם את הלחץ וכאב הראש הכרוכים בלנהל אירוע מורכב.

 

יתרונות המפיק

היתרון המרכזי שמפיק אירועים מביא אתו זה הניסיון. מאחוריו עומדות שנים של ניסיון, כך שהוא יודע מתי צריך לדבר ועם מי בכל שלב של התכנון. המפיק גם יודע להתאים את האירוע לאווירה הנדרשת, ולדייק את החוויה שאתם רוצים שהמוזמנים ייצאו איתה מהאירוע. יתרון מרכזי נוסף הוא הורדת הלחץ ממכם והעברת האחריות לאדם מנוסה. כמובן שאין זה אומר שלא תוכלו להחליט החלטות, או להשפיע על תוכן האירוע – המפיק עובד בשבילכם! אם תרצו להחליט, כמובן שאתם תחליטו, אבל הוא יטפל בכל הדברים המייגעים הכרוכים בהפקת אירוע.
דבר נוסף שמפיק טוב מביא עמו אלו החידושים הטכנולוגיים העדכניים ביותר, כך שהאירוע שלכם יהיה עטוף בחבילה המושלמת והעדכנית ביותר. כמו כן, פעמים רבות מפיק האירוע מוזיל עלויות כיוון שהוא מרכז מספר הזמנות, וכן הוא מכיר את הדרכים הזולות ביותר בהם ניתן לקבל שירותים מסוימים, כך שבמקרים רבים המפיק אירועים בעצם חוסך לכם מהוצאות האירוע!

 

כמה עולה מפיק אירועים?

אז למסקנה כמה עולה להשכיר מפיק אירועים? התשובה לשאלה זו היא מורכבת ותלויה במספר פרמטרים:
סוג האירוע – יש אירועים הדורשים עבודה רבה, ויש אירועים גנריים הפשוטים יותר לתכנון.
גודל האירוע – אירוע גדול דורש מהמפיק יותר עבודה, וממילא המחיר בהתאם.
מיקום האירוע – חתונה בטבע דורשת הפקה רצינית יותר מחתונה באולם מסודר, דבר שמעלה את מחירו של מפיק האירועים.
היקף השירותים – אחריותו של המפיק מוגדרת על פי בקשתכם. אל תתפתו לפצל את האחריות על מנת לחסוך במחיר! אתם תמצאו את עצמכם מתרוצצים בין ספקים שונים ומתישים את עצמכם בניסיון לחסוך כמה שקלים…
באופן כללי ניתן לומר שמפיק אירועים לוקח בין 5 ל-10 אחוזים מעלויות האירוע, אך כמו שאמרנו, זה תלוי במגוון דברים ועל כן כדאי לבקש הצעות מחיר פרטניות ע"פ האירוע הספציפי שאתם מתכננים…
שיהיה במזל!