נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה עורך דין עוגמת נפש

כל אדם עשוי להיתקל במצב בו הוא חווה עוגמת נפש, ורוב הפעמים יהיה קשה לכמת את הנזק הנגרם לסכום כסף. מצבים אלו שכיחים יותר ממה שרובנו חושבים ויכולים להיות חלק מהיום יום שלנו, כמו סיבוך בירוקרטי, טיול שתוכנן ובוטל עקב טעות אנוש וכו'. במאמר זה נלמד מה מוגדר כעוגמת נפש ,כיצד מתחילים תהליך של תביעה בשל עוגמת נפש ומה המחיר שנשלם לעו"ד על תביעה שכזו?.

 

מהו עוגמת נפש?

המונח עוגמת נפש כולל מספר הגדרות אשר חלק מהן נלקחות ממצב בו חווים נזק שאינו כספי כך שאי אפשר לכמת אותו לקושי כספי כמו צער, טרחה, בזבוז זמן ואי שביעות רצון. בעבר בתי המשפט נהגו לקבוע סכום מנוך יחסית של פיצויים עבור עוגמת נפש אשר נגרמה לתובע וזאת בשל הקושי לכמת את הנזק הנגרם לסכום כספי. בשנים האחרונות חל שינוי והגישה השתנתה ואילו כיום גישת בתי המשפט היא לנקוט ביד קשה עם הצד הגורם לעוגמת הנפש ופסיקת פיצויים בסכום משמעותי לגורם אשר ניזוק.

 

כיצד מגישים תביעה לעוגמת נפש?

כאשר רוצים להגיש תביעה בשל עוגמת בשל נזק לא ממוני שנגרם בראש ובראשונה יש צורך לפנות לאיש מקצוע כמו עורך דין עוגמת נפש על מנת שיחל את התהליך. תדרשו להכין ולהגיש לבית המשפט כתב תביעה מפורט ובו תתארו את הנזק הנגרם. לרוב תביעות עוגמת נפש יוגשו לבית משפט לתביעות קטנות המאפשרים לכל אדם להגיש תביעה העוסקת בסכסוכים אזרחיים. ללא ליווי מקצועי יהיה קל ליפול לקושי הבירוקרטי ולהוביל אתכם לזכייה בפיצוי נמוך מהפיצוי שיכולתם לקבל ולעתים אף לא לזכות בתביעה.

 

כיצד ניתן להוכיח את עוגמת הנפש?

בכדי להוכיח את עוגמת הנפש עליכם להשיג תיעוד רלוונטי למקרה, בין אם מדובר בהבאת עדים, תמונות, סרטונים או הקלטות. חשוב מאוד לתעד כל התכתבות או חילופי דברים ביניכם ובין הגורם אשר גרם לכם את עוגמת הנפש.

 

מהו תפקיד עורך הדין בתביעת עוגמת נפש?

תפקידו של עורך הדין הוא להגדיל את הסיכוי שלכם לזכות ולהתמודד עם הבירוקרטיה בהליך התביעה, ועם ניסיונו הוא יוביל אתכם להוכחות, עובדות וראיות שיסייעו בתביעה. בית המשפט יבחן האם התובע עומד בחובת הקטנת הנזק מהצד שלו וייבחן כיצד הוא פועל לצמצם את הנזקים שנגרמו ועומת הנפש שנגרמה לו. כאשר התובע מציג כי נגרם לו נזק של ממש בית המשפט יכול נוטה לפסוק לטובתו פיצויים בשל עוגמת הנפש שנגרמה לו וזאת על ידי הצגת ראיות רלוונטיות.

 

לסיכום, כמה יעלה לנו לשכור את שירותיו של עורך דין לתביעת עוגמת נפש?

עליכם לקחת בחשבון כי מחיר עורך דין משתנה בין האחד לשני והוא נקבע על ידי שנות ניסיון והוותק של עורך דין, כמובן אם מדובר גם בשם יוקרתי המחיר עולה יותר, לרוב המחירים ינועו בין 300-700 ₪ לשעה עבור ייעוץ.