נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה ערכת בר מצווה ותשמישי קדושה

הגיע היום המרגש של בנכם – בר המצווה. יום זה מסמל רבות הן במישור הדתי והן במישור המסורתי. במישור היהודי זהו היום שבו בנכם מקבל על עצמו את המצוות, ובמישור המסורתי זה היום בו בנכם עובר מהילדות לבגרות. לכן, חשוב להשקיע ביום זה ולא לשכוח את ערכת בר המצווה ותשמישי הקדושה. אנחנו פה כדי לתת לכם את המידע החשוב ביותר בנושא, ולפרט לכם על המחיר.

 

מה כוללת ערכת בר המצווה

ערכת בר המצווה כולל מספר פריטים חשובים עליהם נפרט:

תפילין התפילין הוא החלק העיקרי והחשוב ביותר בערכת בר המצווה. התפילין חשוב כי לאחר בר המצווה הוא ילווה את הנער לפחות למספר שנים, ואם התפילין טוב ואיכותי הוא יכול ללוות את הנער לכל החיים! יש לזכור כי נער בר המצווה צריך לקיים את התפילות כהלכה ולכן חשוב כי התפילין יהיה כשר. ניתן לקנות תפילין איכותיים בחנות תשמישי קדושה נתניה.

טלית גם בטלית יש טווח בחירה רחב, שמשתנה לפי החומר ממנו עשוי הטלית. ההמלצה הרווחת ביותר היא לטלית שעשויה מ100% צמר רחלים נקי. בנוסף, יש טליות שעשויות מכותנה. החומר שפחות ממליצים עליו לטליות הוא אקרילן.

סידור ניתן לבחור סידור ספרדי או אשכנזי.

נרתיק לטלית ולתפילין כדי להקל על נער בר המצווה כך שכל הערכה תהא מסודרת

 

מה המחיר של ערכה

ערכת בר מצווה בעלת מחיר משתנה. המחיר יכול להתחיל מ1850 ולטפס גם אלפי שקלים מעל. אחד הדברים שאנשים נוהגים להוסיף שמעלה את מחיר הערכה במעט, אך מעלה גם את הערך הרגשי של הערכה היא רקמה. ניתן לרקום על הערכה את שם הנער, או ציטוט נבחר, שיכול לרגש עד מאד את הנער. הרקמה תיעשה לפי הטעם האישי, בהתאם לרצונכם. חשוב מאד שתתאימו אותה לכתב המקובל בתשמישי הקדושה

 

איך בוחרים ערכה

את הערכה ניתן לרגוש בשתי דרכים. הדרך הראשונה היא ערכה מוכנה מראש. בחנויות רבות מוכרים את הטלית והתפילין יחדיו, כך שכל שתצטכו לעשות הוא לבחור ערכה במתאימה לטעמכם האישי. הדרך השנייה היא בחירה של הטלית בנפרד, ובחירה של התפילין בנפרד. כך, שאתם בעצם יוצרים ערכה מותאמת אישית. מאחר שיש מספר צבעים מקובלים, ומספר כיתובים מקובלים, עליכם לבחור את הערכה לפי טעמכם האישי, וכמובן לפי התקציב שבידכם.

אם אינכם רוצים להוציא כסף רב על ערכת בת המצווה, רצוי לבחור את הערכה הבסיסית, שעדיין מרשימה בפני עצמה. אל תשכחו לבדוק כמובן האם הערכה כשרה. זכרו, גם אם אינכם שומרי מצוות, ערכת בר המצווה בעלת ערך סנטימנטלי, ותישאר עם הנער לשנים ארוכות. אל תירתעו מלקנות ערכה כזו, היא לא רק מסמלת את הדת, אלא גם את המסורת היהודית.