נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה פטור ממס הכנסה?

אתם אזרחים עובדים? מקבלים תשלומים של סכומים כספיים כתוצאה מהכנסות כאלו ואחרות? מכרתם נכס מסוים ברווח? כמעט כל אזרח יודע שמה שהוא מקבל בתיאוריה, זה לא יהיה בהכרח מה שהוא מקבל בפועל. המדינה גובה מאיתנו מיסים שונים, כמו מס הכנסה, כדי לחזק ולשפר תשתיות שונות, לתקצב משרדים, ולשמור על שירותים מטעם המדינה.

פטור מתשלום מס הכנסה הוא דבר שנשמע דמיוני, אך מתאפשר לאוכלוסיות שונות. במאמר הבא נסביר כמה פטור כזה עולה.

 

פטור ממס הכנסה

קבלת פטור ממס הכנסה היא בדיוק מה שהיא נשמעת. מדובר על זכות שניתנת לאנשים מסוימים מטעם החוק. אותם אנשים לא צריכים לשלם מס הכנסה. ההכנסה מתחלקת לשניים – הכנסה מיגיעה אישית והכנסה שאינה מיגיעה אישית. אדם עם פטור ממס הכנסה לא יצטרך לשלם מס על כל סוג הכנסה כלשהו. פטור ממס הכנסה יכול להיות מלא, כך שמקבל הפטור לא צריך לשלם מס, או חלקי, כך שמקבל הפטור משלם מס הכנסה בצורה מופחתת.

 

מי אוכלוסיית היעד?

מס הכנסה הוא אחד המיסים המשמעותיים ביותר שהמדינה גובה מהאזרחים. מרבית האזרחים המבוגרים בישראל עובדים, עקב אחוז הבטלה נמוך, כך שסכומי הכסף שנאספים כתוצאה מגביית מיסים הם עצומים ומשמעותיים מאוד לכלכלת המדינה. לכן, לא יותר מדי אזרחים יכולים לקבל פטור ממס הכנסה. אזרחים בעלי אחוזי נכות גבוהים במיוחד, כתוצאה ממחלות שונות או פציעות למשל, הם מי שעשויים להיות זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה.

 

מימוש הזכות

כדי לממש את הזכות, יש להיות בעלי לקות עם אחוז נכות גבוה במיוחד, העומד על 90%. אם לא נקבעה לכם נכות כזו, תצטרכו להתייצב מול וועדה רפואית. לאחר מכן, תצטרכו להגיש טופס בקשה לפטור ממס הכנסה.

 

תשלומים כחלק ממימוש הזכות

מימוש הזכות לא עולה כסף באופן עקרוני. ניתן להיכנס לאתר של רשות המיסים, להוריד את הטופס הרלוונטי, למלא אותו ולהגיש אותו בחינם. גם הגעה אל פקיד השומה לצורך הגשת המסמכים היא חינמית.

 

מתחת ל-90% נכות

למרות זאת, אם תנסו לקבל את הפטור בעצמכם, אתם עשויים למצוא את עצמכם בלי אותה זכות ייחודית. אם יקבעו לכם אחוזי נכות נמוכים מ-90%, תוכלו לקבל לכל היותר הקלות מס בקופת הגמל שלכם בלבד.

 

קבלת סיוע מקצועי

כדי להעלאות את הסיכויים שלכם לקבל את הפטור המדובר, מומלץ לקבל סיוע מגופים מקצועיים. ישנם גופים המתמחים בהגשת בקשות כאלו והכנה לוועדה רפואית, על מנת שמגיש הבקשה יוכל לקבל את אחוז הנכות המירבי.

 

תשלום לאחר סיום התהליך

העלות יכולה להשתנות בין גופים שונים ובין מקרים שונים, לפי מידת הסיוע לאורך ההליך. בכל זאת, שימו לב שאתם נעזרים בגוף שמאפשר לכם לשלם רק לאחר סיום התהליך ורק לאחר שהוא מסתיים בצורה מוצלחת, בה אתם יוצאים עם פטור.

כמה עולה יועץ משכנתאות?
כמה עולה יועץ משכנתאות?

רבים מאתנו שמגיעים לשלב בחיים בו אנו מעוניינים לקנות דירה, נחשפים להוצאות הכה רבות ולמיסים שנלקחים ומבינים, שכדאי לבחור