נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה קורס מוהלים מקצועי?

תפקידו של המוהל הוא אחד התפקידים החשובים ביותר בדת היהודית.

מעצם עבודתו הוא אחראי על המשך קיום שרשרת הדורות היהודית.

לכן לקורס מוהלים מקצועי יש חשיבות וביקוש רבים.

במאמר הבא נבדוק כמה עולה קורס מסוג זה.

 

מהו בכלל קורס מוהלים?

לפני שנגיע אל המספרים כדאי אולי לתת הרחבה קצרה על התוכן שמאחורי צמד המילים קורס מוהלים. קורס מוהלים מכשיר את הלומדים בו לעבוד כמוהלים מקצועיים על פי ההלכה היהודית. הקורס כולל התנסות עיונית ומעשית כאחד ובסופו מקבלים הסטודנטים תעודת מוהל מוסמך אשר מאפשרת להם לבצע בריתות לפעוטות עד גיל שנה. עבור מילת בוגרים יש צורך בתואר מוהל מוסמך המוקנה לאחר מספר בריתות מסוים ועמידה במבחני סף מתקדמים יותר אשר אינם מתקיימים בהכרח בקורס הראשוני.

קורס מוהלים מקצועי מתקיים לרוב על בסיס מתכונת חד שבועית ואורך כארבעה חודשים בקירוב. בכדי להתקבל אליו יש צורך במעבר ראיון אצל רב בכיר ולכן יש צורך מקדים בלימודים במסגרת תורנית כלשהי. תכני הקורס מקיפים את כל עולם המילה לגווניו ועוסקים בין היתר בפן הרפואי של ברית המילה (שימוש בחומרי הרדמה, החייאה, עזרה ראשונה וכדומה), בפן ההלכתי המתלווה אליה וגם באספקט המעשי של עבודת המוהל (הדרכת הורים אחרי המילה, שיווק עצמי, ניהול עסק באופן בסיסי ועוד). מדובר אם כן בקורס מקיף ומעשיר למדי בהתאם לחשיבות התפקיד שהוא מכשיר אליו.

 

מוהלים במספרים

ישנם ארבעה מכונים מרכזיים בישראל אשר מאפשרים הכשרת מוהלים. מכונים אלו מתמקדים בלימודים יהודיים לגווניהם לרבות קורסים להכשרת מוהלים מקצועית. שכר הלימוד בקורס מסוג זה עולה בסביבות ששת אלפים שקלים. למחיר זה יש להוסיף את עלות ההכשרה המעשית: בעבור כל מילה מעשית במסגרת התמחות בקורס יש לשלם כאלף שקלים. עם זאת, ישנן מלגות רבות הפועלות בעולם החרדי והדתי אשר מסוגלות לסבסד את מחיר הקורס ולהוריד את העלות שלו באופן משמעותי.

חשוב לזכור שבסיום הקורס התלמידים יכולים לעבוד כמוהלים מן המניין בישראל (במידה כמובן ועמדו במבחני הגמר העיוניים והמעשיים, וצברו ניסיון מספק של מילות). לכן למרות ששכר הלימוד עשוי להיראות גבוה ואולי אף מאיים, אין ספק שמדובר בהשקעה משתלמת לטווח הארוך. מקצועו של המוהל הוא עניין שתמיד יש לו ביקוש בדת היהודית ולכן סביר להניח שבוגרי הקורס יוכלו להתפרנס בכבוד ממלאכתם.

 

לימודים אישיים – יש חיה כזאת?

חלק ממכוני לימודי היהדות מציעות מסלול לימוד אישי להכשרת מוהלים. מסלול זה כמובן שם את התלמיד במרכז ומעניק דגש פרטני חשוב. יחד עם זאת הוא עשוי להיות יקר יותר ולהיות בעל חסרון משמעותי – היעדרות של הקבוצה התומכת איתה ניתן ללמוד במשותף. לימודים מסוג זה מתאימים לאנשים שהם סוליסטים בנפשם אך הם פחות נפוצים ולא בהכרח יותר טובים מלימודי הקבוצה.

כמה עולה ללמוד תיווך נדלן
כמה עולה ללמוד תיווך נדל"ן?

לימודי קורס תיווך נדל"ן היא אפשרות לפתוח בקריירה מספקת, מהנה, מתגמלת ומעשית. אנשים פרטיים ועסקים קונים, מוכרים ומשכירים נכסים