נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה לקנות קרקע חקלאית ומהם היתרונות?

אתם מתכננים לקנות קרקע חקלאית? לפני הכל, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת. מה זה אומר בכלל קרקע חקלאית? למי מתאים לקנות קרקע חקלאית? אילו סוגי קרקעות בכלל קיימים בנוסף אליה בישראל? ומה היתרונות לרכישת קרקע כזו? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

כמה מילים על קרקע חקלאית

אם אתם רוצים להשקיע בקרקע חקלאית, עליכם להבין מה זה אומר בדיוק. קרקע חקלאית היא בסוף שטח שמיועד לחקלאות או להיות שטח ירוק. זה לא שטח לבנייה, מסחר, תעשייה, או תיירות, ולא תוכלו אפילו להציב שם קרוואן. מה זה אומר? מדובר בקרקע לחקלאות.

כמה מילים על קרקע חקלאית

אז למי מתאים לקנות אחת כזו?

עליכם להבין, בשנים האחרונות, מספר הקרקעות הזמינות לבנייה, מסחר, ותעשייה בישראל, ובעיקר לבניה למגורים, ירד מאוד. מה זה אומר? שאין כמעט היצע של קרקעות, והמחירים כמובן עולים. עם מגמה זו, התחילה מגמה של הפשרת קרקעות חקלאיות, כך שהיעוד שלהן ישונה, ויהפוך אותן לקרקעות לבנייה.

המשקיעים הבינו את זה, ומשקיעים רבים הבינו שעכשיו הם יכולים לרכוש קרקע חקלאית שייעודה הוא חקלאות, אבל בעוד כמה שנים ייעודה ישונה והיא תהיה לגמרי קרקע לבנייה. כמובן שמשקיע כזה גוזר קופון שמן, שהרי המחיר של קרקע חקלאית נמוך בהרבה ממחיר קרקע לבנייה.

 

אז מה הבעיה?

אתם צריכים לדעת וחברות כמו קבוצת שדות, גם יידעו אתכם לגבי כך, שתהליכי הכשרת קרקע חקלאית לצרכי בנייה, לוקחים זמן רב. כלומר, כלל אין לכם ודאות שתקבלו לבסוף קרקע לבנייה, יכול להיות שהקרקע תישאר לזמן רב קרקע חקלאית, ולא תוכלו לבנות עליה כלום. אז מה כן גורם לאנשים לקנות? בסוף פער המחירים בין קרקע חקלאית לקרקע לבנייה מאוד גדול, ואם אכן תשקיעו, ותצליחו להפשיר את הקרקע לבנייה, התשואה שלכם תהיה גבוהה מאוד.

 

יתרונות רכישת קרקע חקלאית

  • עלות – עלות העסקה, ביחס לעלות עסקה של רכישת קרקע לבנייה זולה בהרבה. כלומר, השקעה בקרקעות כאלה, מאוד מושכת משקיעים שאין להם יותר מדי הון התחלתי.
  • פוטנציאל רווח – כאמור, ההפרש בין מחיר קרקע חקלאית למחיר קרקע לבנייה מאוד גדול. כך שברגע שהמגרש שלכם יופשר, ערך הקרקע יזנק, והתשואה שלכם תהיה גבוהה מאוד.
  • שקט – בסוף, אם אתם משקיעים בשטח חקלאי, זה לא כמו לקנות שטח לבנייה או למסחר, שם אתם צריכים להתעסק עם יזמים, שוכרים, ומשקיעים אחרים. קרקע חקלאית, לא מושפעת מהמצב הביטחוני למשל, או מכל שינוי אחר, והנכס תמיד נשאר עומד

לסיכום, כשאתם בוחנים עסקה של רכישת קרקע חקלאית, עליכם לבצע מספר בדיקות מקדימות. אם זו בדיקה האם אכן הנכס בעל סיכוי להפשרה, כמובן אם ברצונכם להפשיר את הקרקע לקרקע למגורים. יש הבדל בין קרקע שכבר הוגדרה כקרקע בתהליכי הפשרה למטרות פיתוח, לעומת קרקע חקלאית ללא הליך תכנוני. כמובן, בדקו את התכניות מול הרשויות המקומית, וודאו שאזור הקרקע, אכן אמור להיות אזור אטרקטיבי בעתיד

אדמה חקלאית

כמה עולה פטור ממס הכנסה?
כמה עולה פטור ממס הכנסה?

אתם אזרחים עובדים? מקבלים תשלומים של סכומים כספיים כתוצאה מהכנסות כאלו ואחרות? מכרתם נכס מסוים ברווח? כמעט כל אזרח

כמה עולה יועץ משכנתאות?
כמה עולה יועץ משכנתאות?

רבים מאתנו שמגיעים לשלב בחיים בו אנו מעוניינים לקנות דירה, נחשפים להוצאות הכה רבות ולמיסים שנלקחים ומבינים, שכדאי לבחור