נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה שיחת ייעוץ עם עורך דין?

כמה זה עולה לנו? שאלה חשובה שלחלוטין צריכה להיות בשיח טרם פניה לעורך דין. כאשר אנו פונים, ככל הנראה קיים עניין שמפריע לנו ובכדי לפתור אותו נאלץ לשלם. כאן, נכנס השיקול, האם ההוצאות שוות את הרווח שאנו יכולים להשיג מהעניין?

 

במה מדובר?

ראשית, אנו צריכים להבין מול מה אנו עומדים, האם אנו זקוקים לייעוץ רב פעמי או שהעניין דורש ייעוץ חד פעמי.

לרוב, בכדי לקבל יעוץ רב פעמי, השיחה הראשונה עם עורך הדין תהיה בחינם, זאת על מנת להתרשם ממנו שכן תהליך ארוך לפנינו ונרצה לוודא כי האדם מולנו מתאים לדרישותינו. ובמידה וזהו יעוץ חד פעמי, מן הסתם שהשיחה תעלה כסף שכן היא מרכזת את כלל מאמציו של עורך הדין בנושא.

 

סוגי תשלומים

ניתן לסווג את סוגי התשלומים בהתאם לסוגי הייעוץ, כך, כאשר מדובר בייעוץ חד פעמי, יגבה עורך הדין תשלום גלובלי או תשלום לפני שעה, זאת לרוב יינתן לבחירת הלקוח.

ולעומת זאת, סוג ייעוץ רב פעמי מציע שתי שיטות: שיטה ראשונה הינה תשלום גלובלי אשר אמור להכיל תשלום ראוי לכלל הטרחה של עורך הדין ומקנה את האפשרות לפנות לשיחות ייעוץ עימו ללא הגבלה, דרך זו נקראת הסכם ריטיינר.

והשיטה השנייה הינה תשלום בשלבים, בה משולם סכום ראשוני ולאחר מכן התשלום הוא בהתאם לכל פעולה נוספת.

 

תעריף ייעוץ הוגן

השאלה המתבקשת היא כמובן כיצד נדע שמדובר בתעריף הוגן. תעריף הוגן צריך להיות מותאם לשלושה גורמים:

  • מה מכיל הטיפול – כאמור התשלום יהיה תואם לגודל המענה והטרחה שנותן עורך הדין ללקוח.
  • מקצועיות עורך הדין – מן הראוי כי עורך דין מיומן ומקצועי וכן בעל שם ידוע, יבקש שכר גבוה יותר שכן הניסיון בעל ערך גם הוא.
  • התעריף המקובל – כמובן שבהתאם לשני הסעיפים הקודמים אין סכום קבוע, אך כן יש גבולות מינימום ומקסימום לתשלום בעבור ייעוץ. בשיחות מול עורכי דין שונים תוכלו לקבל טווח ברור ולבחור מי מתאים לכם ביותר.

 

צריך לדעת לבחור

כיום, כאשר השוק מוצף בעורכי דין, יהיה זה עבורכם יתרון ותוכלו לערוך סקירה של מספר עורכי דין עד להחלטה עם מי לעבוד. ולכן, בהינתן ההיצע, אין להתפשר על מקצועיות.

חשוב לפנות לעורך דין בעל הסמכויות הנדרשות, אשר מבין בתחום, מיומן ומנוסה. שכן פניה לעורך דין כזה תהיה 'שווה' את כספכם ואילו עורך דין אשר אינו בקיא בתחום ואינו בעל הידע הדרוש עלול אף להזיק במקום להועיל לכם.

 

לסיכום

פניה לעורך דין יכולה להיות חשובה ביותר ובעלת השפעה נרחבת על חיי הפונה כהשלכה לתוצאות המקרה. ולכן יהיה חשוב לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה. כמו כן, יש לדעת מהו הייעוץ לו אנו נדרשים, האם חד פעמי או ארוך טווח שכן בהתאם יהיה התשלום. בנוסף, חשוב לשים לב כי התשלום אותו אנו משלמים עומד בתעריף המקובל.

תוכלו לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה באתר: martindale.co.il