נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה שימורים לחתולים ומתי משתמשים בהם

לסוג ואיכות המזון שאנו מאכילים בו את החתולים האהובים שלנו יש השפעה ישירה ולא מבוטלת על בריאותם ומצבם הגופני. מזון לחתולים מסווג על פי קטגוריות שונות המעידות בין היתר על איכותו של המזון ומרכיביו, בדומה למזון של בני אדם. מה חשוב לדעת? הכל במדריך הבא שלפניכם.

 

אוכל לחתולים

כיום ניתן למצוא מבחר עצום של אוכל לחתולים בעשרות גדלים, צבעים וסוגים, כאשר חלקם נועדו עבור חתולים שמנים, גורים קטנים, חתולים זקנים, מזון על פי גזעים ועוד. וזה עוד לפני שהתחלנו למנות מזונות רפואיים או דיאטטים! כמו כן, ישנם גם פורמטים שונים של אוכל, החל מאוכל יבש ועד שימורים לחתולים.

 

סוגי אוכל לחתולים

לרוב מסווגים את סוגי האוכל ליבש ורטוב, כאשר אוכל יבש בדרך כלל יוגש בכופתיות ומזון רטוב מתייחס לשימורים, למשל. תמיד כדאי לגוון בין השניים, ולתת אוכל רטוב בתור אוכל משלים ליבש. לחתולים מבוגרים מומלץ לתת מזון רטוב במידה רבה יותר. תחילה, יש לערבב את המזון הרטוב עם המזון היבש, ובהדרגה רצוי להעלות את רמת המזון הרטוב.

 

מזון רפואי ודיאטטי

בשביל מזון רפואי לחתול יש לקבל אבחנה רפואית  במסגרת בדיקה אצל וטרינר. בהתאם לממצאי הבדיקה, הוטרינר יכוון אתכם לסוג האוכל הרפואי שהחתול שלהם זקוק לו. ככלל, מזון רפואי עשוי לסייע במצבים כמו דלקות, הפרעות עיכול, סוכרת ועוד.

כמו כן, חתולים עלולים לסבול מעודף משקל בהמשך לבחירת מזון שלא מתאים להם או כתוצאה מאכילת יתר. גם במקרה כזה, יש להתייעץ עם וטרינר על מנת להחליף את האוכל באופן מיידי, ולאוכל המתאים ביותר – מזון שיהיה דל שומן וקלוריות ועתיר בסיבים, ובמקביל גם מתאים לסוג החתול, גילו, גזעו ועוד.

 

חשיבות האוכל לחתולים

כפי שאמרנו, לסוג המזון שאנחנו מאכילים את החתולים יש השפעה מכרעת על בריאותם. לא מדובר רק באמצעי להשביע אותם, אלא גם למנוע מראש בעיות בריאותיות מגוונות כתוצאה ממחסור במינרלים, ויטמינים, חומצות שומן ואמינו. כל חוסר איזון באחד מאלה עלול להוביל לבעיות בעור ובשלד, תפקוד תקין של המערכת החיסונית, בעיות פרקים, הזדקנות תאים מהירה ועוד כל מיני דברים שלא נעים לחשוב עליהם.

 

לסיכום – שימורים לחתולים

אם נעצור רגע כדי להרהר בכך, למעשה – בעודו חי בטבע, החתול לא היה מסתפק בסוג טרף אחד בלבד לאורך ימי חייו, ובשל כך נהנה מגיוון תזונתי רחב. גיוון זה סיפק לגופו מבחר של חומרים מזינים כמו מינרלים וויטמינים אשר תרמו רבות לבריאותו.

לכן, למשל, כדאי לגוון את האוכל של החתול ולשלב אוכל יבש עם שימורים, אשר בכוחם להזין את החתול בכל טוב. אנחנו לא ממליצים להאכיל את החתול רק בשימורים, אולם חשוב לשלב אותם בתזונה. 24 יחידות שימורים לחתולים עולים לרוב בין 100-250 שקלים.

כמה עולה צב?

לפני כמה ימים מצאנו את עצמנו עומדים המומים בחנות החיות השכונתית שלנו, כשאדם אקראי נכנס אליה וצעד למוכר: "אחי,

כמה עולה מזון לגורי כלבים
כמה עולה מזון לגורי כלבים?

מזון לגורים מיוצר במיוחד כדי לענות על הצרכים התזונתיים הייחודיים של כלבים צעירים אשר מתפתחים. האכלת מזון גורים איכותי

כמה עולה הדברת פרעושים?
כמה עולה הדברת פרעושים?

יש לכם בעיית פרעושים? אין לכם מה לדאוג. מזיקיס יטפלו בבעיה ביעילות ובמקצועיות רבה. כ- 90% מהמקרים הדברה חד

כמה עולה אוכל לחתולים
כמה עולה אוכל לחתולים?

  חתולים הם יצורים מעניינים מאוד ומועדפים על ידי רבים מתושבי ישראל בתור חיות מחמד. משפחות רבות מאמצות לחיקן

כמה עולה מיטה לכלב
כמה עולה מיטה לכלב?

הנה מגיע החורף ובא לכם לפנק את הכלב שלכם במיטה חדשה שתעשה לו את החורף חמים יותר. מבינים אתכם.