נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה עו"ד שיעזור עם תביעה נגד משרד הביטחון

חיילים ואנשי קבע אשר נפגעו או חלו במהלך שירותם הצבאי, והוכיחו קשר ישיר בין הפגיעה לשירות או כתוצאה ממנו, זכאים לתבוע את משרד הביטחון ולקבל הכרה כנכי צה"ל.

כמה עולה עורך דין לתביעת משרד הביטחון? על כך במאמר הבא.

 

תביעה נגד משרד הביטחון

תביעות נגד משרד הביטחון הן תביעות נגד הצבא הנעשות על ידי חיילים משוחררים או כוחות הביטחון. משרד הביטחון כולל את המשטרה, החיילים ועוד. הוא הגוף האחראי עליהם בעת השירות שלהם בפועל.

עם זאת, כאשר חיילים משתחררים מהצבא ומאובחנים כפוסט טראומתיים עקב אירועים שקרו בעת השירות הצבאי או שחלו במחלה בזמן השירות, או שהמחלה התפרצה, או שנפגעו בדרכם לבסיס ובחזרה ממנו או שנפגעו בפעילות מבצעית וכד', הם זכאים לתבוע את משרד הביטחון ולקבל הכרה כנכי צה"ל על מנת לקבל תגמולים, פיצוי, טיפולים רפואיים ותרופתיים, שיקום והטבות נוספות.

עליהם להוכיח שהפגיעה או המחלה הם עקב רשלנות של הצבא או תוצאה ישירה שקרתה עקב השירות הצבאי או במהלכו. במידה ומקבלים מעל 20% נכות מוכרים כנכי צה"ל וניתן לקבל את כל ההטבות.

 

הגשת התביעה באמצעות עורך דין

בין אם אלו חיילים משוחררים או אנשי קבע עם וותק של חצי שנה שנפגעו במהלך פעילות מבצעית, או חיילים בשירות חובה הנמצאים בחופשה, ניתן להגיש את התביעה בסיועו של עורך דין הבקיא בהתנהלות מול משרד הביטחון על פי חוק ההתיישנות. כלומר, לקראת השחרור ועד 3 שנים מיום השחרור.

ההמלצה היא להגיש את התביעה כשנה לאחר השחרור. במידה ויינתנו אחוזי נכות תקבלו אותם רטרואקטיבית. לאחר שנה מהשחרור אחוזי הנכות יינתנו רק מיום הגשת התביעה ולא מיום השחרור מצה"ל. כשמדובר באנשי קבע ניתן להגיש תביעה גם במהלך השירות.

מכיוון שהתביעות מורכבות ומסובכות במקרים רבים ויש להוכיח את הקשר הסיבתי בין הפגיעה לשירות הצבאי, למלא ולשלוח מסמכים רבים, להגיע לוועדה רפואית ולקבל את אחוזי הנכות שמגיעים לכם, חשוב שעורך דין ילווה אתכם לכל אורך התהליך מרגע הגשת התביעה ועד לקביעת אחוזי הנכות.

 

כמה עולה עורך דין שיעזור בתביעה?

כאשר פונים לעורך דין מומלץ, בעל הצלחות מוכחות וידע רב בכל תחומי הנכות אותם תובעים ממשרד הביטחון, חשוב לדעת שהוא מיומן, מנוסה ומקצועי. ברוב המקרים עלות הסיוע הראשוני, דהיינו הייעוץ יהיה ללא תשלום. כמובן שאם תחליטו לשכור את שירותיו של עורך הדין, התשלום ייקבע על פי אחוזים או תשלום גלובלי כאשר כל מקרה לגופו.

ישנם מקרים בהם משרד הביטחון אינו מאשר את אחוזי הנכות או לא נותן את מה שמגיע ואז יש צורך גם לערער לוועדה עליונה או לבית המשפט. בנוסף, הייצוג של עורך הדין בוועדות הרפואיות הוא קריטי על מנת לקבל אחוזי נכות כנדרש.