נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה תמלול משפטי

למי שאינו בקיא בעניין, תמלול עשוי להיראות כמו מלכה די פשוטה שמצריכה בעיקר כישורי הקלדה מהירה.

עם זאת, כפי שמתמללים רבים ידעו לספר לכם זה לא ממש נכון.

על המתמלל לא רק להקליד מהר אלא להקליד בקצב הדיבור, כאשר במקרים רבים הדיקציה של הדובר לא ברורה או שאיכות השמע ירודה.

תמלול דורש אוזן חדה לאינטואיציית דיבור ומאוד קל להתבלבל ולשייך משפטים לדובר שלא אמר אותם.

כאשר מדברים על תמלול משפטי המלאכה מורכבת עוד יותר, שכן לתמלול עשויות להיות השלכות הרות גורל על נאשמים.

אחד הדברים שלא ברורים לרבים הנזקקים לשירותי תמלול ובפרט תמלול משפטי הם אופן התמחור. במאמר זה נרחיב על מחיר תמלול משפטי ואופן קביעתו.

 

מהי שיטת התמחור עבור תמלול משפטי?

חברות תמלול שונות מתמחרות את עבודתן לפי שיטות שונות, או שמאפשרות ללקוח לבחור שיטת תמחור. ככלל, אלו הן שיטות התמחור הנפוצות:

  • מחיר לעמוד: מחיר קבוע על כל עמוד מתמולל שיצא בסופו של דבר. היתרון בשיטת תמחור זו היא שמשלמים רק על העבודה שנעשתה בסופו של דבר – אם יש הרבה חומר לתמלל משלמים הרבה, והפוך. עם זאת, לא תמיד אפשר לדעת מראש כמה עמודים התמלול יצא ואז המחיר נקבע רק לאחר העבודה.
  • מחיר לדקה: מחיר קבוע לכל דקה בהקלטה המתומללת. היתרון בשיטה זו היא שניתן לדעת לפני העבודה כמה השירות יעלה – פשוט המחיר ייקבע לפי אורך ההקלטה. החיסרון בשיטה זו היא שבהקלטות רבות ישנן שתיקות וזמן מת – כך למשל בחקירות, וגם על הזמן המת הזה משלמים.
  • מחיר גלובלי: מחיר שלא תלוי במשך ההקלטה או במספר העמודים שיוצאים, ונקבע בהסכמה לפני העבודה בין הלקוח לבין החברה. היתרון בשיטה זו היא שיודעים כמה משלמים וישנו מרחב גמישות מסוים.

 

אז כמה עולה שירות תמלול משפטי?

בדרך כלל לחברות תמלול יש מחיר מינימום – למשל, החל מ-8 שקלים לעמוד, 10 אגורות למילה או 10 שקלים לדקה. עם זאת חשוב לזכור שעבור הקלטות רבות לא תשלמו מחיר מינימום שכן ישנם גורמים שעלולים לייקר את התמלול, כגון:

  • הקלטות באיכות ירודה, המצריכות עבודה ומאמץ רב על מנת שהתמלול יהיה אמין, איכותי וקביל בבית המשפט. לכן במידה ואתם מקליטים, מומלץ להקליט שיחות טלפון במקומות שקטים וכך המחיר יהיה זול יותר.
  • הקלטות קצרות רבות יעלו יותר מאשר הקלטה ארוכה אחת, שכן כל תמליל צריך להגיע יחד עם חוות דעת מומחה לבית משפט.
  • במקרים בהם יש לתמלל באופן דחוף, סביר שהמחיר יהיה גבוה יותר.

 

ד"ר לוגי – שירותי תמלול, תרגום ועריכה

ד"ר לוגי היא חברת תמלול המציעה מגוון שירותי תמלול, תרגום ועריכה לרבות תמלול משפטי לסקטור הפרטי. בין שירותי החברה בתחום התמלול המשפטי: תמלול תרגום משפטי, תמלול בזום, תמלול לבית משפט באנגלית, תמלול הרצאות וכנסים בתחום המשפט ועוד.