נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולים אימונים לתחרות דיבייט

דיבייט הוא כלי מצוין לשיפור יכולת הביטוי בעל פה.

בין אם מדובר בתלמיד בית ספר יסודי, חטיבה או תיכון או מבוגר אשר מעוניין לפתח את יכולותיו הרטוריות לצורך עיסוקיו.

יתר על כן, הדיבייט הוא ענף משחק בפני עצמו ומתקיימות בו תחרויות נושאות פרסים בארץ ובעולם.

על מנת להגיע מוכנים, נתונה בידי המתמודדים אפשרות לקחת חלק באימונים ייעודיים לקראת תחרות דיבייט.

 

דיבייט – היכולת לבטא עמדה בצורה סדורה ומקצועית

דיבייט הוא למעשה משחק שבו מתמודדות זו מול זו 2 קבוצות בנות 2 שחקנים בכל אחת או 4 קבוצות בנות 2 שחקנים בכל אחת, כאשר כל קבוצה מייצגת אחת משתי עמדות מנוגדות בנוגע לסוגייה מסוימת.

מטרתה של כל קבוצה היא לשכנע את השופטים בצדקת עמדתה. את העמדה אותה היא נדרשת להציג, מקבלת כל קבוצה באופן רנדומלי על ידי שופטי התחרות והיא נדרשת להרכיב טיעוני תמיכה בעמדה זו בתוך זמן קצר ביותר ובהמשך להציג אותה בעל פה.

הדיבייט משוחק במסגרות שונות ובגילאים שונים. לאור התפוצה ההולכת וגוברת של חובבי הדיבייט ברחבי הארץ, נערכות מדי שנה תחרויות בכמה רמות קושי ובקבוצות גיל שונות. בתחרויות אלו, ניתנת לאוהבי הדיבייט ההזדמנות להתמודד מול משתתפים מרחבי הארץ ולזכות בתחרויות נושאות פרסים.

 

תחרויות דיבייט בארץ

בארץ פועלים מספר מועדוני דיבייט אשר ההרשמה אליהם היא בהתאם לגילאי המתמודדים והמסגרת הכללית אליה הם משתייכים. כך למשל, בקרב האוניברסיטאות והמכללות, קיימים מועדוני דיבייט המייצגים את האוניברסיטאות בתחרויות המתקיימות ברחבי הארץ. החברים בכל מועדון אוניברסיטאי שכזה הם סטודנטים שלומדים בה.

גם בקרב בתי הספר, הולכים ומתפתחים מועדוני דיבייט אשר צוברים פופולריות רבה בקרב התלמידים וכיום יש מספר רב של בתי ספר ששולחים נציגים לתחרויות דיבייט ברמה הארצית. לצד מועדוני הדיבייט המופעלים על ידי בתי הספר, קיימות פעילויות דיבייט המופעלות על ידי מתנ"סים ומועדונים פרטיים.

 

תחרויות דיבייט בעולם

הדיבייט הוא ענף שיובא לארץ מחו"ל והוא מפותח מאוד ברחבי העולם. יחד עם זאת, בשל הצורך לייצר סטנדרט שפתי אחיד עבור המתחרים, תחרויות אלו מתקיימות לרוב בשפה האנגלית. פירוש הדבר שהמשתתפים בתחרויות עולמיות נדרשים לשלוט גם ביכולת פיתוח הטיעון וגם ביכולת להגיש את הטיעון בצורה רהוטה בשפה האנגלית שאינה שפת האם שלהם.

 

אימונים לקראת תחרות דיבייט – מידע ועלויות

כיום ניתן לערוך אימונים לקראת תחרויות דיבייט המוצעים על ידי מכונים ומסגרות המעסיקות את מיטב מומחי הדיבייט, שהם בעלי ניסיון בהשתתפות בתחרויות דיבייט. עלות האימונים משתנה והיא כרוכה בהיקף השעות השבועיות שלהן זקוק המתאמן והרמה המקצועית של מסגרת האימונים בה הוא לוקח חלק.

 

אימונים לקראת תחרות דיבייט – הדרך הנכונה להגיע מוכן

היכולת לעמוד מול קהל ולהגיש רעיון בצורה מושלמת ומשכנעת דומה לשריר כאשר בכל אימון ואימון, יכולת זו משתפרת ומתחדדת. ההזדמנות לפגוש משתתפים ברמות שונות וליהנות מהנחיה והדרכה מגורמים בעלי ניסיון בתום הדיבייט, יאפשרו למתמודדים להגיע ערוכים ומוכנים היטב לתחרויות שבכוונתם להשתתף בהן.

כמה עולה ללמוד תיווך נדלן
כמה עולה ללמוד תיווך נדל"ן?

לימודי קורס תיווך נדל"ן היא אפשרות לפתוח בקריירה מספקת, מהנה, מתגמלת ומעשית. אנשים פרטיים ועסקים קונים, מוכרים ומשכירים נכסים