נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה ב 2021 עדיין רבים שוכרים דרך חברת תיווך? וכמה זה באמת עולה?

חיפוש דירה ביד 2 או בהומלס נראה על פניו מרגש! כשגוללים דירות ומפנטזים על דירת החלומות, אך בפועל דירות שנראות נהדר בתמונות, עשויות להתגלות כאכזבה גדולה במבחן המציאות. 

 

מי משלם את דמי התיווך?

השוכר (מי שמעוניין להיכנס לדירה) או המשכיר (בעל הדירה, בדרך כלל)?
התשובה היא מי שמאשר וחותם עם המתווך, כל עוד שני הצדדים פעלו ויצרו קשר דרך המתווך החובה לשלם תחול על שניהם.

 

"ראיתי מודעה של מתווך מטעם בעל הדירה מי משלם?"

במקרה הנפוץ בו אדם המחפש דירה נתקל במודעה של מתווך, עולה לעיתים קרובות בלבול מי אמור לשאת בתשלום התיווך. גם אם בעל הדירה הוא זה ששכר את שירותי התיווך, העובדה שהשוכר הפוטנציאלי יצר קשר עם המתווך, מחייב אותו לשלם את דמי התיווך במקרה והעסקה נחתמה לבסוף.

חשוב לשים ♥ שאם העסקה לא נחתמה, והשוכר הפוטנציאלי החליט לא לשכור את הדירה, לא חלה עליו חובת התשלום, אלא אם כן נחתם אחרת.

 

"כמה זה עולה?"

בדרך כלל דמי התיווך המקובלים הם כחודש שכירות. כלומר אם העסקה נעשתה דרך משרד תיווך השוכר משלם בפעם הראשונה חודש שכירות אחד למשכיר וחודש שכירות אחד למתווך, בכך נגמרת התחייבותו למתווך.

כלומר מצאתם וחתמתם על דירה שהשכירות בה 3,000 לחודש, בחודש הראשון תשלמו 6,000 באופן חד פעמי.

 

"האם זה שווה לי?"

חשוב לציין שמתווכי דירות דואגים ששני הצדדים יצאו מרוצים מהעסקה. דאגה זו יכולה למנוע חוסר נעימויות וחוסר התאמות בעתיד שיעלו הרבה יותר מחודש שכירות.

לעיתים קרובות משנדמה שוכרים ומשכירים נקלעים לעימותים משפטיים שעולים ביוקר לשני הצדדים. זה עוד לפני שלקחנו בחשבון, את השיקול הכלכלי של הובלה והפסדת ימי העבודה, במקרה של חוסר התאמה.

 

זמן = כסף

ישנם בעלי דירות רבים, שתחום הנדל"ן הוא רק אחד מתוך כמה עסקים שהם מנהלים. לכן, ההתעסקות עם כל אדם שרוצה להגיע לראות את הדירה, לשאול שאלות, ולהתמהמה עם הסכום גדול עליו או לא – לא מתאימה להם.

בעלי דירות כאלו, שלעיתים מחזיקים מספר דירות, מעוניינים לבזבז כמה שפחות זמן ואנרגיה על זה מכיוון שיש להם עיסוקים נוספים. לכן, לרוב יעדיפו לפנות למשרדי תיווך שיעשו בשבילם את ה"עבודה השחורה" של לענות לטלפונים, לסנן מועמדים לא מתאימים, ולהראות לעשרות אנשים לפני שנמצא מישהו מתאים.

 

איך אני יודע שמשרד התיווך מהימן?

קיימים אתרים רבים מסקרים וממליצים על טובי המתווכים בישראל, ממגוון משרדי תיווך. חלקם בעלי משרדים קטנים ובינוניים וחלקם מתווכים מובילים ברשתות התיווך הגדולות כגון רימקס, אנגלו סכסון, קלר וויליאמס.

 

לסיכום

למרות מגוון הדרכים החינמיות למציאת דירה, לעיתים בשביל ראש שקט וחיסכון בזמן נעדיף לחפש דרך מתווך מומלץ ומוכר.

כמה עולה פטור ממס הכנסה?
כמה עולה פטור ממס הכנסה?

אתם אזרחים עובדים? מקבלים תשלומים של סכומים כספיים כתוצאה מהכנסות כאלו ואחרות? מכרתם נכס מסוים ברווח? כמעט כל אזרח

כמה עולה יועץ משכנתאות?
כמה עולה יועץ משכנתאות?

רבים מאתנו שמגיעים לשלב בחיים בו אנו מעוניינים לקנות דירה, נחשפים להוצאות הכה רבות ולמיסים שנלקחים ומבינים, שכדאי לבחור