נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה לתחזק גינת פירות פרטית?

השקעה בגינה פרטית לגידול עצי פרי, גידולי ירקות ועשבי תיבול שונים יכולה להסתכם בהוצאות גדולות ולכן יש לתקצב את העלות על פי היכולת הכלכלית.

המאמר יפרט כמה עולה לתחזק את הגינה הפרטית.

 

מה צריך כדי להקים גינה פרטית ועל מה תשלמו?

הקמת גינה פרטית בחצר הבית ותחזוקתה מחייבת מספר אלמנטים שיש לקחת בחשבון מבחינה תקציבית. בראש ובראשונה יש לדאוג לתשתיות, דהיינו מערכת השקיה איכותית. לא מספיק רק לפזר אדמה איכותית ולזבל אותה, יש לדאוג גם להשקיה שוטפת באמצעות טפטפות, ממטרות או אמצעים אחרים. במידה והתשתית טובה מלכתחילה תוכלו לחסוך כמה מאות שקלים, אך עדיין תשלמו על עלות המים. בנוסף, על מנת לשתול את הצמחייה הדרושה תזדקקו לכלי עבודה איכותיים, לעצי פרי, עצי נוי, שיחים, פרחים, דשא חי או סינטטי וזרעים. אם תסתייעו בשירותי הגינון תאלצו לשלם גם על תחזוקת הגינה באופן קבוע מכיוון שתקבלו שירות מקצועי.

 

כמה עולים עצי פרי?

עצי פרי מתומחרים בהתאם לגודל ולסוג שלהם. בממוצע עץ פרי צעיר עולה כ-180 ₪ ועץ שכבר נותן פרי ולפיכך הוא בוגר יכול להגיע גם ל-700 ₪. במידה ותבחרו לנטוע עץ זית בגינה שלכם הוא אף יהיה יקר יותר. ביחד עם זאת חייבים לקחת בחשבון את עלויות התחזוקה. על כן, אנשים שידם אינה משגת יכולים ליהנות מהזמנת פירות בהם הם חושקים בחנויות כמו פרי מתוק – לעולם בריא יותר ולקבל במשלוח סלסלת פירות טריים או מגשי פירות חתוכים ומגוונים. במידה ואתם מתעקשים אפשר להשקיע בעץ בוגר אחד הנותן פרי ובמשך הזמן לנטוע עצים נוספים על פי הצורך ועל פי התקציב שברשותכם. אפשרות נוספת היא לשתול עצים צעירים ולהמתין עד שיתנו פירות ובינתיים להסתפק בפירות קנויים.

 

עלות הצמחים האחרים בגינה

אנשים שמקימים גינות פרטיות מעוניינים לעיתים לשתול בגינתם חלקת דשא שאותה תוחמים עצי הפרי מסביב. חשוב לדעת שדשא רגיל זול יותר מדשא סינטטי בהפרש של כ-100 ₪. למרות זאת, התחזוקה של הדשא הרגיל יקרה יותר כיוון שיש צורך להשקות אותו. במידה ושותלים דשא או מדביקים דשא סינטטי מומלץ שלא לעשות זאת באזור של עצי הפרי והנוי מכיוון שהם משירים עלים וילכלכו את הדשא. גם במקרה של רכישת שיחים, השיחים הצעירים יעלו פחות מהשיחים הבוגרים כמו במקרה של העצים. לפיכך מומלץ לרכוש שיח של 10 ליטר בגובה של מטר וחצי בעלות של 60 ₪ מאשר שיח גדול יותר.

 

מה כוללת תחזוקה של גנן מקצועי?

במידה ואתם שוכרים גנן מקצועי שיתחזק את הגינה הפרטית שלכם חשוב לוודא עימו מה כוללת התחזוקה. האם היא כוללת פינוי פסולת, האם היא כוללת את השתילים, השיחים והעצים אותם הוא ישתול ויינטע בגינה, האם היא כוללת הדרכה וטיפול בצמחייה וכן הלאה.

כלי גינון
כמה עולים כלי גינון?

היום ניתן למצוא בשוק מבחר רחב של כלי גינון שונים, המגיעים בטווח רחב של מחירים. כל אחד יכול לבחור

כמה עולה לעצב גינה בעצמך

עיצוב גינה משלך יכול להיות דרך מספקת וחסכונית ליצור חלל המשקף את הסגנון האישי שלך ומתאים לצרכיך. בעוד שכירת

כמה עולות שידות
כמה עולות שידות?

כשאתם מחליטים לקנות שידות לבית שלכם, חשוב לקחת בחשבון את התקציב שאתם מוכנים להקדיש לכך וכן את התכונות שאתם

כמה עולה מטבח בהתאמה אישית
כמה עולה מטבח בהתאמה אישית?

המטבח הינו החדר המרכזי בבית ואחד הגורמים העיקריים להתנהלות של הבית הסובבת סביבו: הכנת האוכל, זמני הארוחות, האווירה שהוא

כמה עולה מפסק חכם לבית חכם
כמה עולה מפסק חכם לבית חכם

מפסק חכם הוא הדרך האולטימטיבית להפוך כל מכשיר בבית לחכם. הודות למפסק פשוט, תוכלו לשלוט במזגן, במכונת הכביסה, בדוד