נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מדריך לרכישת קונטרולר DJ למתחילים ומקצועניים [ 2022 ]

הבחירה המובילה שלנו מדגישה את האיכות הטובה ביותר בקבוצת המוצרים במחירים נוחים. הכירו את המותג שהיה חלוץ בציוד דיג'יי עוד מהימים הראשונים. אין זה מפתיע שחברת Pioneer ידועה בכך שהיא עוזרת למוזיקאים לחדש ולמקסס ביצירתיות. עם פקדים קלים אך מתקדמים, קונטרולר ה-DDJ-SB3 של Pioneer או ה-  DDJ-400הO ידידותיים למשתמש, הן למקצוענים והן למתחילים, וניתן להשיגו במחיר סביר.

[ ראו כאן את הקונטורולרים המומלצים ביותר ל-2022 ]

 

החבר הזה מגיע עם פדים נהדרים, נוחים למגע. ארבעת הפדים העליונים מאפשרים לכם להפעיל Hot Cue, Auto loop, Manual loop  וסמפלר. ארבעת הפדים התחתונים מעניקים לכם גישה ישירה לפליי, Cue, Sync ו-Shift. ה-DDJ-SB3 יוודא שלא תצטרכו לוותר על ג'וגים גדולים לטובת עיצוב קומפקטי. מערך ה-DJ זה מצויד בג'וג'ים עם לייטנסי נמוך, ומגדיר מחדש את המושג "דיוק".

 

הקונטרולר  כולל כפתור trim ו-meters לעוצמה כדי לבדוק ולהתאים במהירות עוצמות כניסה בכל ערוץ. אתם מקבלים בכל ערוץ שני פילטרים נפרדים. עם פילטר לואו/היי פאס, אתם יכולים להתאים את התדרים בקלות.

הוא כולל אפשרות לפייד בפילטר, המוסיפה שני פילטרים של היי פאס לקרוספיידר, כך שתוכלו לערוך את עוצמת הקול ואת הפילטרים לבס בעצמכם. עם ג'וגים גדולים בלייטנסי נמוך, פייד לפילטר ופילטרים נפרדים בכל ערוץ, ה-Pioneer DDJ-SB3 מגדיר מחדש את חווית הדיג'יינג.

 

הבחירה היוקרתית

מחפשים להשקיע בציוד מקצועי ויוקרתי? קונטרולר Pioneer DJ XDJ-RX3 אורזת את כל הדברים הטובים אל תוך מכשיר אחד עבור סטים מלוטשים במיוחד, כדי שתוכלו לקחת את הקריירה שלכם לשלב הבא. המוצר מצויד במסך צבעוני בגודל של 10.1 אינץ', ברזולוציה גבוהה ועיצוב חדשני. עם תכונות מהדור הבא כמו slip mode, beat sync ותצוגה איכותית, הקונטרולר DJ הזה הוא אחד הטובים ביותר בסביבה.

 

תמורה למחיר

כשזה מגיע לתמורה למחיר, קשה להתחרות עם ה-Universal DJ של Hercules. הוא מגיע עם ג'וגים איכותיים, פדים, שליטה על אפקטים ולמעשה, כל מה שאתם צריכים. הסיבה שהכנסנו את המוצר הזה תחת "תמורה למחיר" היא המחיר הזול והתכונות המדהימות שלו.

לפני שאתם מוציאים את הכסף עבורו עבדתם כל כך קשה על קונטרולר DJ, כדאי שתעשו את המחקר שלכם. הנה כמה דברים שכדאי לדעת. ברמת העיקרון, כל הקונטרולרים מצוידים ברכיבי שליטה המקושרים לתוכנת DJ, כך שתוכלו לשלוט בתוכנה חיצונית. מערך DJ מספק את כל הפונקציות הבסיסיות של מקלדת MIDI, אך בצורה שונה.

מבחינת רכיבי השליטה, חלק מהמוצרים כוללים תכונות All-in-One כגון אפקטים, מיקסרים, פטיפונים, פדים לתופים ועוד. אחרים כוללים רק כמה מיקסרים, כאשר רבים מהם תוכננו במיוחד עבור פקדים סיבוביים, מתגי Kill ואפקטים. אז איך תבחרו את מה שהכי מתאים לצרכים המקצועיים שלכם? להלן כמה נקודות שכדאי לקחת בחשבון לפני שאתם משקיעים בקונטרולר הדיג'יי החדש שלכם.

ראשית, עליכם להבין את הדבר הבסיסי ביותר בתהליך – התקציב שלכם. זהו את הצרכים שלכם. אם אתם מתחילים, אז קונטרולר DJ ברף נמוך יותר עשוי להתאים לכם יותר לצורך לימוד היסודות. באופן דומה, אם אתם אנשי מקצוע ותיקים, קונטרולר ברף גבוה או בינוני יהיה בחירה אידיאלית. זהו את הצרכים שלכם והגדירו את התקציב שלכם בהתאם.

בשלב הבא, עליכם לחפש תוכנות פופולריות לדיג'יי – הם הלב של קונטרולר DJ. לבחירת תוכנת ה-DJ באיכות הגבוהה ביותר, חפשו תאימות ותכונות בתוכנה אחת. Serato DJ הוא התוכנה הפופולרית ביותר, המתאימה לרוב הקונטרולרים ומספקת תכונות נוספות. שימו לב ש-Serato DJ לא מתאים לכל הקונטרולרים, כך שחשוב שתחפשו תוכנה אוניברסלית שתתאים לקונטרולר שלכם.

הפקדים מספקים לכם גישה לתפעול הספציפי של תוכנת ה-DJ. קונטרולרים שונים מספקים לכם מגוון פקדים, כך שאתם צריכים לבחור את זה שהכי מתאים להעדפות האישיות שלכם. אם אתם מתחילים, אתם יכולים לבחור כמעט כל דבר. שליטה בכל הפקדים הזמינים תעזור לכם בעתיד.

מצד שני, אם אתם מחפשים פקדים ספציפיים אז בחירה באחד עם מגוון רחב של פקדים לא תעזור הרבה. מהופעות במה ועד לעריכת אולפן, ישנם סוגים שונים של קונטולרים ל-DJ בשוק. כעת נדבר על שלושת המערכים המובילים עבור סוגי צרכנים שונים.

Cue Play – רוב הקונטרולרים לדיג'יי מקלים על הגדרת ה-Cues שלכם, אז נצלו היטב את הפונקציה הזו. הגדרת נקודות Cue נהדרות מעניקה לכם הרבה אפשרויות לשימוש תוך כדי הופעה חיה. בין השאר, אתם יכולים פשוט להתחיל את השיר הבא או להפעיל/לחזור על השירה עם רצועה אחת לפני שהרצועה השנייה ממשיכה.

 

שאלות נפוצות

מהו קונטרולר DJ?

נתקלתם פעם במקלדות השליטה האלה ל-MIDI? ובכן, קונטרולר DJ מתפקד כמו שליטה חיצונית בתוכנת DJ.

הוא מצויד בכפתורים, מקודדים, ג'וגים, פיידרים, כפתורים מוארים, סטריפים במגע ורכיבים רבים אחרים לשליטה בתוכנת DJ חיצונית. אלא שאם אתם יכולים לשלוט בתוכנה בעזרת מקלדת ה-MIDI שלכם, מה הטעם לקנות קונטרולר DJ? ובכן, קונטרולר DJ מאפשר לכם לגשת בקלות לפקדים באמצעות רכיבים מבלי צורך להשתמש בפקודות מורכבות של התוכנה במחשב או בטלפון.

שימו לב, אל תתבלבלו בין מיקסר USB של DJ לבין קונטרולר DJ. השני שולח אותות לתוכנת ה-DJ במחשב כדי למקסס את האודיו.

קונטרולרים ל-DJ עוזרים לטכנאים לערוך פיזית את המוזיקה שלהם באמצעות רכיבים משולבים. קונטרולרים רבים ל-DJ מגיעים עם כרטיס קול מובנה עם עד ארבע יציאות לחיבור אוזניות לתצוגה מקדימה של מוזיקה לפני השמעתה ביצירות הראשיות. שימושי, לא?

בדומה למקלדת השליטה הדיגיטלית האלקטרונית, קונטרולרים ל-DJ משתמשים ב-MIDI או HID כדי לתקשר עם המחשב באמצעות USB. בדרך כלל, הם מצוידים בשני פטיפונים/CDJs ומיקסר DJ.

שני הפטיפונים משמשים לגישה לפונקציית התוכנה כדי להוסיף את אפקטים ספציפיים למוזיקה. חלק מהקונטרולרHO ל-DJ מאפשרים למשתמש למפות מחדש את שני הפטיפונים ורכיבים אחרים כדי להוציא פונקציות שונות. נעשה שימוש ברכיבים נוספים על הדק כדי להוסיף עוד מורכבות למוזיקה.

הם נגישים רק באמצעות תוכנת ה-DJ, שכן היא מתרגמת את האותות ליחידה ולהיפך. ללא תוכנת DJ, אתם לא יכולים לשלוט על ה-output. רוב הקונטרולרים ל-DJ מגיעים עם תוכנה אחת מתוצרת החברה או תוכנה מומלצת, אך לרוב הם יכולים לעבוד גם עם תוכנות אחרות.

מרבית הקונטרולרים ל-DJ משתמשים בפרוטוקולי תקשורת MIDI או HID, כך שהם מתאימים כמעט לכל תוכנה. עם זאת, זו לא אמת אבסולוטית – לא כל קונטרולר מתאים לכל תוכנה. ההימור הטוב ביותר שלכם הוא לחפש תאימות רחבה.

 

מה עוד צריך בשביל מערך של דיג'יי?

אוזניות

קונטרולרים רבים ל-DJ מאפשרים לחבר אוזניות חיצוניות כדי לשמוע את המיקס לפני הוצאתו לרמקול הראשי.

 

לפטופ

תוכנת DJ עובדת רק במחשב. מכיוון שאינכם יכול לסחוב את כל מערך המחשב הנייח שלכם, אתם צריכים מחשב נייד להופעות. תוכנות DJ לא דורשות מערכת מלאה וכבדה. רוב התוכנות דורשות 2 GB של זיכרון RAM, 10 GB של אחסון ומעבד Core 2 Duo, אותו תמצא מתחת למכסה המנוע של כל מחשב נייד בשוק. אבל אל תרגישו בנוח מדי עם העובדה שתוכנת ה-DJ דורשת מפרט נמוך למדי כדי לפעול. שימו לב לנקודות הבאות כשאתם מחפשים מחשב נייד:

 

חיי הסוללה

עבור סשנים ארוכים, תזדקקו למחשב נייד שיוכל לעבוד במשך שעות ללא צורך בטעינה. בדקו את מפרטי הסוללה, מכיוון שהרבה מחשבים ניידים לא יכולים לפעול יותר משעתיים ללא חיבור לחשמל.

 

גודל המסך

תוכנות DJ אומנם לא דורשות מהמחשב הרבה עיבוד, אך הן כוללות לא מעט תכונות. כדי לגשת להרבה תכונות בקלות אתם צריכים מסך גדול יותר, מכיוון שאינכם יכולים לגלול למעלה ולמטה כל הזמן כדי לבחור את התכונה שאתם מחפשים.

 

כיצד לבחור את הקונטרולר הטוב ביותר לדיג'יי?

כדי לבחור את הקונטרולר DJ הטוב ביותר עבורכם, חפשו אחד שעומד בתקציב שלכם, כולל את הפקדים הנדרשים ומתאים למגוון תוכנות DJ. קונטרולרים ל-DJ נעים בטווח מחירים רחב. החליטו כמה אתם רוצים או יכולים להשקיע והתחילו משם. השלב הבא הוא לתעדף את ההעדפות האישיות שלכם. למתחילים מומלץ לבחור בקונטרולר עם מגוון רחב של פקדים, שיעזרו להם ללמוד את היסודות.

תוכנת הדיג'יי היא הנשמה של הקונטרולר שלכם. היא מתרגמת או מפענחת את האותות אל הקונטרולר DJ וממנו. האפשרות הטובה ביותר תהיה לשקול מערך שמגיע עם תוכנה מכיוון שרבות מהן אינן תואמות לחלוטין לכל קונטרולר בשוק.