נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו חוק רישוי עסקים?

מדי יום נפתחים עסקים רבים שמחויבים לרישוי על מנת שלא יסכנו את הקהל הרחב, יהיו למטרד ויקבלו אישור על כך שהם תקינים ומאובטחים בין אם מדובר על תנאי תברואה או בריאות ובין אם על איכות הסביבה או סכנות אחרות. מהו חוק רישוי עסקים ואיך מקבלים אותו – על כך במאמר הבא.

 

מהו חוק רישוי העסקים?

חוק רישוי העסקים קיים במדינה עוד מ-1968. זהו היתר או רישיון הניתן באמצעות הרשויות השונות על מנת שיהיה ניתן להקים עסק ולהתעסק בו. הרישיון ניתן על פי מהות העסק ומספר העובדים בו. יחד עם זאת לא כל העסקים צריכים רישיון ולכן החוק קובע אילו עסקים מחויבים בכך.

בנוסף, הרישיון ניתן רק בעמידה של העסק בתקנות המתבקשות לשמירת בריאות הציבור והסביבה. את הרישיון ניתן להנפיק בליווי של רואה חשבון בקיא מאחר ומדובר על השלכות כלכליות ובירוקרטיה מתישה.

 

מי חייב ברישוי עסקים?

כל עסק המתעסק עם מזון כמו: אולמות אירועים, מסעדות, קפיטריות וכד', מפעלים ובתי מלאכה, אולמות תיאטרון או בתי קולנוע, ספריות ציבוריות, מוסדות בריאות, בתי מרקחת, קוסמטיקה, כל מי שמתעסק בבעלי חיים ובחקלאות, מים ופסולת, עסקים המתעסקים בדלק ואנרגיה, בתי עינוג וספורט, שירותי אבטחה, תחבורה ותעשיות שונות. כל אלו יצטרכו לדאוג לתקינות המבנים שבם קיים העסק, לתקינות מערכת כיבוי האש, לתנאי תברואה תקינים, להימנע ממטרדי סביבה ועוד.

 

מי פטור?

כל מי שעוסק במקצועות חופשיים כמו: רואה חשבון או עורך דין, גני ילדים, סטודיו לספורט, חנויות ביגוד והנעלה, חנויות לחלקי חילוף, ספרים ומכשירי כתיבה ועוד, פטור מרישוי עסקים. למרות זאת, חשוב לבדוק לפני הקמת העסק האם תצטרכו רישוי או לא בהתאם לסוג העסק שלכם.

 

האם חייבים רישוי עסקים נוסף כשעוברים למבנה אחר?

רישוי עסקים מתייחס לא רק להקמת עסק חדש אלא גם לעסקים שעברו למבנה אחר. כלומר, גם עסק קיים שערך שינויים במבנה או בבעלות של העסק חייב להנפיק שוב רישיון. מדובר על שינויים כמו הקטנה או הגדלה של שטח העסק, שינוי פנימי או חיצוני בתכניות של העסק והרחבת או הקטנת סוג העיסוק.

בנוסף, אם לעסק התווספו שותפים, שותפים אחרים פרשו, העבירו את הבעלות של העסק לאחר, שכרו לעבודה מנהל עסק חדש, מכרו זכויות או שינו את שם העסק – כל אלו מחייבים הוצאת רישוי עסקים חדש.

 

מה קורה אם לא מקבלים רישוי עסקים?

אם לא מקבלים רישוי עסקים אסור לפתוח את העסק. יתרה מכך, אם מקבלים רישוי ולא עומדים בתנאים שלו נתקלים בסנקציות כלכליות של משרד הרישוי ויכולים פשוט לסגור לכם את העסק. יש לתלות את האישור לרישיון העסק במקום גלוי ובולט בבית העסק. לסיכום, רישוי עסקי יכול להיות לצמיתות אם לא עורכים שינויים במבנה או בבעלות ולכן מדובר על חובה חד פעמית.

שירותי IT
כמה יעלה שירות IT לעסק שלך?

העולם שלנו מתקדם בצעדי ענק מבחינה טכנולוגית, ויותר ויותר עסקים מסתמכים במידה רבה על שירותי IT כדי לפעול ביעילות

כמה עולה קורס מקצועי לעסק?

בעלי עסקים רבים יודעים כי עליהם לקחת חלק בקורסים מקצועיים שונים שיקדמו אותם כמה צעדים קדימה. עובדה זו התגלתה

כמה עולה מוצר פרסום לעסק
כמה עולה מוצר פרסום לעסק?

מוצרי פרסום וקידום מכירות עבור עסקים וחברות הפכו להיות חלק בלתי נפרד מאירועי חברה, כנסים, קמפיינים שיווקיים ואף מתנות

כמה עולה מחסן להשכרה
כמה עולה מחסן להשכרה?

הצורך בשטחי אחסון יכול לפגוש אותנו במגוון סיטואציות. בין אם מדובר בתקופה של מעברי דירה, בצורך לאחסן מוצרים עסקיים