נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה היא מסיכת סיפאפ ומתי נצטרך אותה?

מסיכות סיפאפ הן מסיכות אשר מחוברות לאף והפה, כאשר סוג זה של מכשיר מיועד עבור אנשים אשר סובלים מסכנה לדום נשימה בשינה או הפרעות אחרות הקשורות לנשימה. הנה כמה דגשים חשובים בנוגע למסכות אלו, כיצד הן פועלות ולשם מה צריך אותן.

כדי לקבל מנוחה בלילה ולשפר את בריאותם הכללית, אנשים רבים בוחרים לישון עם מסיכה סיפאפ ומגלים כי היא אפילו נוחה. למרות שהמסכה עשוי להיראות מגושמת, דגמים מסוימים כוללים כל מיני פיצ'רים שמקלים משמעותית על אנשים שחובשים את המסכה בלילה. למשל:

  • הגדרות לחץ: לרוב מסיכות ה-CPAP יש הגדרות לחץ מתכווננות, ככה שניתן להתאים את אותן בהתאם לצרכים של המשתמש.
  • אדים: חלק ממסכות הסיפאפ מיוצרות עם מכשירי אדים מובנים וצינורות מחוממים כדי לעזור לשמור על נוחות ועל נשימה תקינה בזמן השינה.
  • צינורות מחוזקים: בהתאם לסוג המסכה, ישנן מסכות אשר מיוצרות עם צינורות חזקים המונעים דליפות. עם זאת, הצינורות גמישים ונוחים לשינה.

 

מה זה דום נשימה בשינה וממה נגרם?

לפני כל דבר אחר, חשוב לדעת כי דום נשימה בשינה הוא מצב שעלול להיות מסוכן מאוד. המצב הזה משפיע על אנשים בזמן שהם ישנים, כאשר מה שקורה בפועל זה שנשימתו של אדם נעצרת או הופכת לא סדירה במהלך הלילה. מצב זה יכול לקרות עשרות פעמים במהלך הלילה, מה שבטווח המיידי או הארוך עלול להוביל לבעיות בריאותיות חמורות. בתוך כך, דום נשימה בשינה נגרם בדרך כלל מ:

  • חסימה בדרכי הנשימה.
  • בעיות בשקדים.
  • בעיה של אדנואיד מוגדל.
  • בעיות כמו סטיה במחיצה.
  • בעיות בבלוטת התריס.
  • משקל עודף סביב הצוואר.
  • אסטמה ואלרגיות.

 

האם מסכת CPAP מהווה טיפול בדום נשימה?

עולה השאלה: האם מסכות סיפאפ פיליפס מהווה טיפול או מסייעת לנשימה בלבד? ובכן, במקרים רבים מסכת CPAP מהווה טיפול לכל דבר בדום נשימה, ולא רק דרך לשפר את הנשימה במהלך הלילה. באופן כללי, המסכה הזאת עובדת על ידי כך שהיא מספקת מתן זרימה מתמדת של אוויר לתוך הריאות בלילה.

הפעולה הזאת מתבצעת כדי לשמור את הריאות מנופחות ופתוחות במהלך השינה. הפעולה הזאת עוזרת להפחית אפיזודות של דום נשימה, מכיוון שהמסכה שומרת על דרכי הנשימה פתוחות, כך שהגוף מקבל את החמצן שהוא צריך.

 

מה לגבי טיפול רפואי? האם מסכת סיפאפ מספיקה?

התשובה לכך היא, שתמיד חשוב לקבל ייעוץ רפואי לפני שנוקטים בכל צעד כזה או אחר. בסופו של דבר, אין תחליף לעצתו ואבחונו של רופא, ככה שמסכת הסיפאפ היא חלק מסל הפתרונות שחשוב להתעניין בהם כאשר יש חשש לדום נשימה בלילה.

לסיכום, מסכת סיפאפ מהווה דרך מסוימת עבור אנשים שמעוניינים לנסות לטפל בחשש לדום נשימה. עם זאת, תמיד יהיה חשוב להתייעץ עם רופא לפני שמחליטים לרכוש את המסכה. בעוד שמחיריה יכולים לנוע בין אלפי שקלים, שווה לעשות כמה בדיקות לפני שמגהצים את האשראי.

מדרסים אורטופדיים
כמה עולים מדרסים אורתופדיים?

מדרסים אורטופדיים, הידועים גם בתור תוספות אורתופדיות או מדרסים לנעליים, הם מדרסים מעוצבים במיוחד המספקים תמיכה ויישור לכפות הרגליים.

כמה עולה משאבת חלב
כמה עולה משאבת חלב?

אם נכנסתם לקרוא את המאמר הזה, זה אומר שמגיע לכם מזל טוב! בקרוב תינוק או תינוקת חמודים הולכים להצטרף