נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מודל וולט דיסני

האם אי פעם לקחתם חלק בתהליך של סיעור מוחות שהגיע למבוי סתום? עימותים בין אנשים יצירתיים לבין אנשים ביקורתיים מתרחשים כל הזמן.

למרבה המזל, יש דרך קלה, מהנה ויעילה ביותר למנוע זאת.

מי היה מאמין שהפתרון מגיע דווקא מבית היוצר של וולט דיסני.

סקרנים? המשיכו לקרוא ותגלו את כל הפרטים…

 

על המתח התמידי בין אנשי החזון לאנשי הביצוע

בכל צוות ניתן למצוא לפחות אדם אחד שחולם בגדול. הטיפוס הזה בדרך כלל ניחן בחשיבה יצירתית יוצאת דופן, ומסוגל להתעלות מעל השיקולים המעשיים כאשר הוא מדמיין בעיני רוחו את התגשמות חלומותיו. אולם טיפוסים אלו מתקשים בכל הקשור לחיבור למציאות והתמודדות עם האילוצים המעשיים שהגשמת החלום שלהם מחייבת.
מנגד, ישנם האנשים המעשיים – אנשי הביצוע. אלו שמסוגלים לקחת כל רעיון ולתרגם אותו לכלל צעדים ישימים שיאפשרו להוציא אותו מהכוח אל הפועל. אנשים אלו ניחנים בגישה ריאליסטית אך נעדרים, לרוב, את החזון המאפיין את עמיתיהם החולמים. הם מקובעים לגבולות המציאות כפי שהיא נתפשת בעיניהם ומתקשים לפרוץ אותם.
הפער הזה, בין צורת החשיבה של החולמים והביצועיסטים, הוא למעשה זה שאחראי למתיחות וה"פיצוצים" שהעבודה המשותפת של הטיפוסים הללו מולידה לעתים קרובות.
הביצועיסטים – נוטים לזהות ולהציף את נקודות הכשל האפשריות בחזונם של החולמים, ואילו החולמים – מתקשים לקבל את הביקורת על רעיונותיהם.
אולם בשיתוף הפעולה ביניהם, גלום פוטנציאל מופלא, אם ישכילו להקשיב זה לזה:
הביצועיסט – ירוויח את היכולת לחלום ללא גבולות ואילו איש החזון – יהנה מן היכולת להתאים את חלומותיו לדרישות המציאות. השילוב בין שני הכישורים האלו, הוא בסופו של יום זה שמוליד הצלחות יוצאות דופן בחיים האישיים והעסקיים. צריך רק למצוא שפה משותפת שתאפשר להם לגשר על הפערים בסגנונות החשיבה. כאן נכנסת שיטת וולט דיסני לתמונה.

 

מה בין מיקי מאוס ובין ניהול פרויקטים?

במשך למעלה מ – 90 שנים, יצרו אולפני וולט דיסני כמה מן הסמלים הנפלאים ביותר בתולדות עולם הבידור. אולם אף שמעטים יודעים זאת, ההיסטוריה והתרבות הארגונית של החברה עצמה, מדהימה לא פחות מהדמויות האהובות שהיא יצרה. אחת הסיבות שבזכותן וולט דיסני הצליח כל כך, היא משום שהוא ידע לתווך בצורה חלקה בין דמיונו האינסופי לבין הממצאים המעניינים שהחשיבה הביקורתית והבלתי מתפשרת שלו אפשרה לו להגיע אליהם.

 

על שיטת דיסני

דיסני וצוותו השתמשו ב – 3 תפקידים שונים כדי לבחון כל פרויקט עליו הם עבדו ביסודיות:
החולם, הריאליסט והמבקר. כל אחד מהתפקידים הללו, מייצג זווית שונה לבחינת הפרויקט.

על ידי שימוש באחד מן התפקידים האלה בכל פעם, יכול הצוות להתמקד ולדון בפרויקט מאותה נקודת מבט. ניתן ללמוד בהרחבה על השיטה במסגרת קורס NLP – למידע נוסף על הקורס.

 

כיצד הפכה שיטת דיסני לכלי אימוני פופולרי מעולם ה – NLP

אסטרטגיית הפעולה שפיתח וולט דיסני, נחקרה ושוכללה בשלב מאוחר יותר על ידי גורו ה – NLP  רוברט דילטס, וכיום היא ידועה בתור "שיטת דיסני". דילטס הבחין בכך שאנשים רבים עושים שימוש לא מודע בשלושת התפקידים שהגדיר וולט דיסני (החולם, הריאליסט והמבקר), בבואם לפתח רעיון חדש. אולם בניגוד לוולט דיסני, מרבית האנשים משתמשים בשלושת סגנונות החשיבה הללו בו זמנית – מה שמייצר חשיבה לא ברורה, מבולבלת ובלתי מאורגנת, שמכשילה לעתים קרובות גם רעיונות מעולים. שיטת דיסני כפי שהיא נלמדת במסגרת קורסי NLP, מתווה את השלבים בתהליך ההוצאה של רעיונות מן הכוח אל הפועל, באופן שמאפשר לנו לעבוד בצורה הוגנת ומועילה יותר גם באופן עצמאי וגם כחלק מצוות. כיצד, אם כן, ניתן לעשות בשיטת דיסני שימוש על מנת לבסס יחסי עבודה פרודוקטיביים עם אנשים אחרים ובאיזה אופן השיטה מסייעת במתן ביקורת בונה ואפקטיבית? על כך בשורות הבאות.

 

כיצד להתכונן מנטלית לתהליך עבודה לפי אסטרטגיית דיסני

ראשית תהליך העבודה בשיטת דיסני, הוא כמובן ברעיון. זהו השלב לחשוב על חלום שברצונכם להגשים. זה יכול להיות כל דבר שתרצו: יעד שברצונכם להגיע אליו, שינוי שתרצו לעשות בחיים שלכם, בעבודה או במקצוע שלכם, או מטרה אישית כגון שיפור הכושר או הבריאות שלכם.

כאשר אתם חושבים על רעיון לפרויקט שלכם, וודאו שזה משהו שמהווה אתגר מבחינתכם ומצריך יציאה מאזור הנוחות שלכם.

כמה עולה ללמוד תיווך נדלן
כמה עולה ללמוד תיווך נדל"ן?

לימודי קורס תיווך נדל"ן היא אפשרות לפתוח בקריירה מספקת, מהנה, מתגמלת ומעשית. אנשים פרטיים ועסקים קונים, מוכרים ומשכירים נכסים