נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

משכיר שמתקשה על מציאת מחליף – מתי עליי לפנות לעו"ד נדל"ן?

להיות בעל נכס הוא חלום של תושבים רבים בישראל, שרוצים להחזיק ביציבות וחוסן כלכלי.

יחד עם זאת, בעלי דירות רבים מתלוננים באופן קבוע על בעיות חוזרות עם דיירים בעייתיים –

הריסה של הנכס, סירוב לעזוב ואף הפרת חוזה לצורך עזיבה מוקדמת.

 

איך מתמודדים עם הבעיות האלה ומה אפשר לעשות?

כאשר מדובר על הפרת חוזה שכירות מצד השוכר מדובר לרוב על שכירות דירה, אבל למעשה הבעיה קיימת בקנה מידה גדול גם בנכסים מושכרים לצרכים מסחריים, מחסנים, מפעלים וכן הלאה.

עורכי דין מציעים כמה דרכים להתמודדות עם שוכרים בעייתיים.

ראשית כל, יש לבדוק היטב את הדברים לעומקם, לפני שבוחרים בדרך פעולה, שכן אתם עשויים לגלות הפתעות שיגרמו לכם לבחור באופן פעולה שונה.

 

שנית, יש לפעול בהתאם לסוג הבעיה:

מקרים נפוצים של הפרת חוזה שכירות

  1. קיימים מקרים נפוצים מכמה סוגים, של הפרת חוזה מצד השוכרים:
  2. השוכר מסרב לעזוב עם תום החוזה, למרות שבעל הנכס לא מעוניין להאריך לו את החוזה. חלק מהשוכרים במצב כזה משלמים כרגיל וחלקם מסרבים גם לשלם, צוברים חובות על חשבונות לא משולמים ומכניסים את בעל הנכס למצב בעייתי.
  3. השוכר גורם נזקים חמורים בנכס ואינו מוכן לשלם עבור התיקונים
  4. השוכרים הם אנשים צעירים, ללא מחויבות משמעותית בחיים, עם שגרה לא ברורה, אשר נתונים לשינויים רבים והחלטות אימפולסיביות. אלה יכולים להחליט לעזוב לפני תום החוזה, כאשר הם יכולים להודיע מראש לבעל הנכס ולהתחיל לחפש דיירים חלופיים שיכנסו אל הנכס במקומם, אך חלקם גם פשוט קמים ועוזבים ללא דיחוי.

 

הגנות בחוזה

חשוב לציין כי כנגד כל אחד מן המקרים הנ"ל, מקובל להכניס סעיפים לחוזה אשר יגנו על בעלי הנכס וכי גם  החוק עומד לצידו של בעל הנכס ומספק לו הגנות מסוימות.

יחד עם זאת, עובדה היא כי יישום של הגבלות אלה בחוזה ובחוק הוא מורכב וקשה מאוד לביצוע.

משום כך, הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני פגיעות מסוג זה היא לפנות לעו"ד מקרקעין אשר יכול לנווט אתכם בתוך מערכת המשפט ולגרום לכך כי השוכר יצטרך לשלם לכם לא רק עבור החודשים שהיו כלולים בחוזה, אלא גם פיצויים בגין הפרת חוזה, הוצאות משפטיות וכן הלאה.

אמנם גלגלי הצדק מסתובבים לאט ויש להניח כי הכס יגיע אליכם לאחר זמן רב, אבל בסופו של דבר תקבלו את מה שמגיע לכם.

 

לסיכום

השכרת נכס להשקעה היא עניין מניב בפוטנציאל, אבל יש בו סיכונים שונים, הגדולים שבהם נובעים מבחירה לא נכונה של שוכרים, הנוטים להפרה של החוזה וגורמים הפסדים לבעל הנכס.

ליווי של עו"ד מקרקעין מיומן ומנוסה יכול להגן עליכם מפני הפסדים, כמו גם השלכות שליליות נוספות של הסיטואציה. להתייעצות בנושא, ניתן לדוגמא לבדוק באתר עורך דין יוני לוי.