נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם עורך דין ישראלי יכול לייצג בתביעה בחו"ל?

בעשור או שניים האחרונים הפך העולם לכפר גלובלי במובן הפשוט ביותר של המילה. אם בעבר נסיעות לחו"ל היו יקרות ושמורות למצבים מיוחדים או לאנשים עשירים במיוחד, היום ניתן למצוא טיסות למדינות קרובות במחירים זולים יותר מכרטיס רכבת וכוס קפה משולבים. טיסות אלה הובילו לכך שיש כיום ישראלים רבים שמטיילים בחו"ל לעיתים קרובות. בהתאם, התרבו המצבים בהם נגרמת פגיעה לישראלים בעת שהותם בחו"ל.

 

מקרים בהם יש צורך לתבוע על אירוע שקרה בארץ זרה

ירידת מחירי הטיסות והעובדה שישראלים רבים מטיילים בחו"ל פעמים רבות, גורמת לכך שתביעות בגין נזקי גוף שנגרמו בעת טיול לחו"ל הפכו לנפוצות יותר ויותר. אין זה משנה האם הפציעה נגרמה כתוצאה מתאונת דרכים או מכל סוג אחר של תאונה, בכדי לקבל פיצויים בגין הנזק שנגרם – יש לתבוע את הגורם הרלוונטי. בפסקאות הבאות פירטנו מעט על 3 סוגי תביעות אפשריות ואיך ניתן להגיש אותן.

 

תביעה של חברת ביטוח ישראלית

במידה ורכשתם לפני היציאה לטיול ביטוח טיולים של חברה ישראלית, התביעה שלכם תהיה פשוטה יחסית. את חברת הביטוח תובעים בישראל ועל פי כללי הדין הישראלים. כלומר, כל עורך דין שיש לו התמחות בהגשת תביעות נזיקין כנגד חברות ביטוח ,יכול לעזור לכם לממש את הזכויות שמגיעות לכם. ישנם אפילו מקרים בהם ההוצאות שתוציאו על הטיפול הרפואי לא יצאו מהכיס האישי שלכם אלא ישירות מחברת הביטוח בה ביטחתם את עצמכם. הדבר תלוי בפוליסה עליה חתמתם.

 

תביעה של החברה הטיולים במקרה של טיול מאורגן

במקרים של יציאה לטיול מאורגן מטעם חברה מסודרת, יש לבחון את הגשת התביעה לאותה חברה. במקרים רבים החברה המארגנת של טיול בחו"ל או בארץ, נדרשת לעמוד בשורה של כללים לשם שמירת ביטחון המטיילים. במידה והחברה שאיתה יצאתם לטיול לא עמדה בכללים אלה, ניתן להגיש כנגדה תביעה. גם תביעה זאת מוגשת בישראל ולכן עורכי דין ישראלים יכולים לטפל בה.

 

תביעה של חברת ביטוח או אשם בחו"ל

במקרה שיצאתם לטיול בצורה עצמאית ואין לכם ביטוח מטיילים, אזי יש צורך להגיש תביעה כנגד חברת ביטוח בארץ זרה או כנגד מי שהיה אשם בתאונה. בכל מקרה, הגשת התביעה תיעשה בהתאם לכללי וחוקי המדינה שבה קרתה הפציעה. לכן מטבע הדברים יהיה צורך בעורך דין מקומי שיגיש את התביעה. לעיתים לא פשוט להשיג עורך דין מקומי לשם ייצוג בתיק, כך שאם נתקלתם במצב כזה, היכנסו לקישור המצורף http://www.u-claimit.com.

 

עורך דין ישראלי בתביעות בחו"ל – סיכום

תביעות על פציעות שהתרחשו בחו"ל יכולות להיעשות על ידי עורך דין ישראלי במידה והחברה שאותה תובעים היא חברה ישראלית. במידה ויש צורך לתבוע חברה בחו"ל, יש להיעזר בעורך דין מקומי שיש לו הבנה במערכת המשפט והחוקים המקומית.