נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה שכר טרחה של עו"ד גירושין?

גירושין עולים כסף, ואפילו כסף רב. התהליך עצמו קשה ארוך ומורכב, נדרשים בו בעלי מקצוע מעולים. שכר הטרחה הוא למעשה התשלום של הלקוח לעבודת עורך הדין. אז מה זה שכר טרחה וכמה הוא עולה?

 

מהו שכר טרחה של עור דין?

הליך גירושין בישראל באופן ברור ומוצהר הינו תהליך יקר וסבוך מעבר לעובדה הבסיסית שבו נדרשים בני זוג לפרק שותפות שנבנתה מתוך אהבה והגיעה לסיומה. המורכבות שמגיעה בעקבות החלטת בני זוג להתגרש מורכבת מכמה סעיפים ומספר מוקשים שיש לטפל בהם בכדי לצלוח היטב את התהליך.

מכיוון שכך ומכיוון שהנושאים העומדים על הפרק יש בהם להשפיע למשך כל חייו של אדם מן הראוי הוא להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה אשר יוכל להבין את הסיטואציה ולהסדיר הסכם גירושין בצורה מיטבית תוך ייצוג הצדדים בכל ערכאות המשפט והאישורים הנדרשים.

עבור כלל הטיפול הזה משולם שכר טרחה לעורך הדין, אך עדיין עולה השאלה כמה עולה עו"ד גירושין? במשרד עורך דין לענייני משפחה אביטל חורף הממוקם בירושלים ישמחו להעניק לכם את התשובות והליווי הנדרש.

 

סעיפי תשלום אפשריים בשכר טרחה

סעיף הסבר טווח מחירים
סכום גלובאלי לטיפול בתיק ברוב ההסכמים המקובלים בתיקי גירושין, יקבע מחיר גלובאלי לטיפול בתיק בכללותו, המחיר יקבע על ידי מורכבות התיק, מספר הנכסים, דרישות הלקוחות ומספר הדיונים הצפוי ממורכבותו של התיק. 30,000 ₪ עד 150,000 ₪ המחירים לרוב ללא מע"מ
עלות ייצוג בדיון משפטי יכול אדם להחליט שהוא לא מעוניין בשירותיו של עורך דין לכלל התהליך אלא לייצוג בבתי המשפט בלבד בזמן הדיונים. במצב כזה ישלם המבקש לפי שעה, או לכל דיון בנפרד 1000 ₪ עד 3500 ₪ ללא מע"מ לייצוג בודד
מספר הדיונים ברצונו יכול אדם להחליט שהוא מבקש מספר שעות ייצוג בתיק ומשלם עליהן מראש, אם עבר את המכסה, יאלץ לשלם על כל שעה בנפרד חיוב של מספר השעות המוסכם בסכום החיוב לדיון בודד.

 

על מה להקפיד?

כמו בכל חוזה יש מספר אלמנטים שחשוב מאד להקפיד עליהם

  • בחרו את המסלול המתאים לכם – רוב הלקוחות יעדיפו תשלום גלובאלי אחיד לכל התהליך ובגינו גם תשלום שכר הטרחה. אולם גם תשלום עבור ייצוג אפשרי.
  • מחיר גבוה – פערי המחירים יכולים להיות משמעותיים, השכר משקף את עבודתו של עורך הדין וההכנות לכל דיון, אם זאת יכול להיווצר בעיקר במשרדים הגדולים דרישת תשלום גבוהה במיוחד.
  • מחיר נמוך – אם המחיר נמוך במיוחד, הזהרו, מוצר זול עולה לרוב ביוקר.
  • ערעור – רוב הסכמי ליווי של עורך דין בגירושין לא כוללת טיפול בערעור במידה ויהיה כזה.

 

סיכום

עורכי דין הינו מקצוע שדורש ידע רב והכנה לגבי כל דיון בנפרד ולכן הגיוני שיגבה תשלום בסכום מכובד אשר יצדיק את המוניטין והעבודה שלו. שכר טרחה הוא חלק מהמשחק בפניה לעורך דין בכלל ועורך דין לגירושין בפרט, קחו זאת בחשבון. למידע נוסף ופרטים עורך דין לענייני משפחה אביטל חורף ירמיהו 43, סנטר 1, ירושלים​​.