נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

קיבלתם הודעה על שינויים בטיסה? כך תדעו אם מגיע לכם החזר

נוסעים רבים מגלים שהטיסה שלהם התבטלה. לפעמים מדובר בהתראה שמגיעה כמה ימים לפני היציאה לשדה ובמקרים אחרים, מדובר בהודעה שהתקבלה בזמן השהות בשדה שמציינת כי הטיסה תצא, אבל באיחור משמעותי.

המדריך הנוכחי ירכז את כל המידע החיוני שיאפשר לדעת באילו מצבים ניתן לקבל החזר מחברת התעופה ובמה בדיוק מדובר. הישארו כאן ותצאו מעודכנים בנושא.

 

תכירו את חוק טיבי – חוק שירותי התעופה

אי אפשר לכתוב מדריך שיציג בפניכם את הפיצויים שמגיעים לכם כחוק, מבלי להציג את החוק ששינה את תחום התעופה. חשוב שתדעו שמדובר בחוק שמקנה לנוסעים הגנה מפני ביטולים של טיסות. שכן, הוא קובע מדרגות של פיצוי כספי שנמסרו לחברות התעופה השונות. הדבר מעודד את חברות התעופה, כך שהן מנסות לעמוד ככל הניתן בלוח זמני הטיסות שנקבע מראש.

חוק טיבי

הפיצוי שתקבלו על טיסה שבוטלה או נדחתה באופן משמעותי אתם לא צריכים לעבור על כל המידע שמופיע בחוק העדכני כדי לדעת מה גובה הפיצוי שתוכלו לקבל. אנחנו קראנו עבורכם בעיון את חוק טיבי ביטול טיסה וגילינו שמי שטיסתו לא יצאה כלל או שהיא המריאה באיחור רב צריך לקבל פיצוי מטעם חברת התעופה.

נציין כי החוק קובע שמדובר בהמתנה שעולה על – 8 שעות במידה ומדובר בטיסה מחות לגבולות הארץ או המתנה של 4 שעות ויותר במידה ומדובר בטיסת פנים.

 

קיבלתם הודעה מוקדמת? לא בטוח שאתם זכאים לקבלת הפיצוי

חשוב שתדעו כי חברות התעופה יכולות להודיע לנוסעים שלהן על ביטול הטיסה עד 14 יום מראש מבלי לשלם פיצויים. ניתן להבין מכך שלא תהיו זכאים לקבלת הפיצויים במידה וקיבלתם הודעה מסוג זה כשבועיים או יותר לפני מועד הטיסה המקורי.

 

פירוט הפיצויים שמגיעים בהתאם לחוק

נוסעים רבים יודעים שהם עשויים להיות זכאים לקבלת הפיצוי, אך מעטים מהם מכירים בפירוט הפיצויים. עובדה זו הובילה אותנו להציג בקצרה את הפיצויים שמגיעים על שינויים במועד הטיסה. נציין תחילה כי נוסע שמועד המראתה נדחה למעלה משעתיים ופחות מ – 5 שעות צריך לקבל את הפיצויים הבאים:

  • שירותי תקשורת
  • שירותי מזון
  • משקאות

מי שטיסתם נדחתה בזמן שנע בין 5 ל – 8 שעות, צפויים לקבל החזר מלא. כלומר, את הסכום המלא שהם שילמו על כרטיסי הטיסה (ניתן לבחור בטיסה חלופית במקום אפשרות זו). נציין שהנוסעים צפויים לקבל בנוסף לכך גם את הפיצויים שהוצגו ברשימה שלעיל.

 

מילים אחרונות לסיום

עכשיו אתם יודעים אם מגיע לכם החזר בעקבות שינויים שאירעו בטיסה או לא. בשלב זה נותר לכם רק ליצור קשר עם גורמים מוסמכים שיסייעו בקבלת הפיצויים המדוברים. שכן, זה ידוע שלעיתים צריך "לרדוף" אחר חברות התעופה, כדי לקבל את המגיע לכם בהתאם לחוק. נאחל בהזדמנות זו הצלחה רבה בהמשך ההליך.

שינויים בטיסה

מהם השלבים של הוצאת פטנט על מוצר
מהם השלבים של הוצאת פטנט על מוצר?

הוצאת פטנט על מוצר היא תהליך חשוב עבור יזמים וממציאים המעוניינים להגן על הקניין הרוחני שלהם. פטנט מעניק לבעליו זכות בלעדית לייצר, לשווק ולמכור את המוצר למשך תקופה מוגדרת, בדרך כלל 20 שנה. בכדי לקבל פטנט, יש לעבור מספר שלבים מרכזיים הכוללים בדיקת ישימות, הגשת בקשה, בחינה ואישור הפטנט.   בדיקת ישימות וחיפוש פטנטים קיימים השלב הראשון בתהליך הוצאת פטנט הוא בדיקת ישימות של המוצר. יש לוודא כי המוצר עומד בקריטריונים הבאים: המוצר חדשני, אינו מובן מאליו עבור בעל מקצוע בתחום, ויש לו יישום תעשייתי. לאחר מכן, יש לערוך חיפוש פטנטים קיימים במאגרי מידע בינלאומיים כדי לוודא שלא קיים פטנט דומה. אם נמצא פטנט דומה,