נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה קנס נהיגה במהירות מופרזת?

לא פעם נתפסים נהגים בישראל בשלל דרכים על נהיגה במהירות מופרזת, וכלל הנראה מדובר באחד הקנסות הפופולריים ביותר בנהיגה.

בין אם אתם נהגים מצוינים או פחות, הסטטיסטיקה מראה כי כמעט כל אחד עובר את המהירות המותרת לפחות פעם אחת, ולכן מומלץ לדעת מראש למה

אתם נכנסים.

הקנסות שאנו מקבלים על נהיגה במהירות מופרזת לעיתים קרובות מכאיבים לנו בכיס, ולכן אין זה מפתיע שרבים מחפשים כיצד להקטין את גזר הדין. במקרים כאלו, בייחוד כאשר אתם בטוחים כי הצדק איתכם, מומלץ להיעזר בשירותים של עורך דין לתעבורה.

 

מהם העונשים על נהיגה במהירות מופרזת?

הקנסות המחולקים על נהיגה במהירות מופרזת מחולקים לפי הפער בין המהירות בה נסעתם למהירות המותרת.

בדרכים עירוניות:

  • עד 20 קמ"ש מעל המותר – קנס של 250 ₪
  • עד 30 קמ"ש מעל המותר – קנס של 750 ₪ + 8 נקודות
  • עד 40 קמ"ש מעל המותר – קנס של 1500 ₪ + 10 נקודות
  • מעל 41 קמ"ש – זימון לבית משפט + 10 נקודות

 

בדרכים שאינן עירוניות:

  • עד 25 קמ"ש מעל המותר – קנס של 250 ₪
  • עד 40 קמ"ש מעל המותר – קנס של 750 ₪ + 8 נקודות
  • עד 50 קמ"ש מעל המותר – קנס של 1500 ₪ + 10 נקודות
  • מעל 51 קמ"ש – זימון לבית משפט + 10 נקודות

 

אלו אמצעי אכיפה קיימים?

את מהירות הנהיגה שלכם יכולים לאבחן מספר אמצעי אכיפה כמו מד מהירות לייזר, מצלמות, מכשיר דבורה ועוד. לכל אחד מהמכשירים ישנם מאפיינים טובים יותר או פחות, העלולים להשפיע על הדו"ח שתקבלו כתוצאה מנהיגה במהירות מופרזת.

 

כיצד ניתן להקטין את הדו"ח שקיבלנו?

על מנת להקטין את הקנס שקיבלתם או אף לבטלו, תוכלו להיעזר בעורך דין המכיר את מגוון דרכי המדידה של המשטרה למהירות. עורך דין מסוג זה יידע לחפש מה הן נקודות החולשה של המכשיר אשר מדד את מהירותכם, ובכך למצוא כשלים בתהליך. עם זאת, חשוב לשים לב כי לרוב קשה לבטל דו"חות על נהיגה במהירות מופרזת, ולכן ההתמקדות העיקרית היא על ביטול הנקודות או הקטנה ההאשמה.

 

נהיגה ברכב חברה

רכבים הרשומים על שם תאגיד או חברה, מקבלים קנסות גבוהים פי 4 מאשר קנסות הניתנים לבעלי רכב פרטיים. מטרת השינוי הוא לגרום לחברות להסב את הדו"חות למי שנהג בפועל, ובכך לצמצם את המקרים הללו.

 

לסיכום

אין ספק כי הדרך הנוחה ביותר להתמודד עם הקנסות אותם אנו מקבלים על מהירות מופרזת, היא בעזרת עורך דין המתמצה בעניין. עם זאת שווה לבדוק בעצמכם את השטח בו ניתן לכם הדו"ח, את התמרורים, ואת המספר הנרשם בו. לעיתים ישנן טעויות אשר תוכלו לאתר מראש ובכך למנוע את הסיבוך סביב הנושא.