נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תאונת דרכים בדרך לעבודה – 4 דגשים שחשוב להכיר

חוויתם תאונת דרכים בדרך לעבודה? מגיע לכם פיצוי ואפילו קצבה! לפניכם 4 דגשים שחובה לדעת על מנת לקבל את כל מה שמגיע לכם בצורה המיטבית ביותר

 

תאונת דרכים בדרך לעבודה יכולה להיות תאונת עבודה

רובכם ודאי מכירים את המושג תאונת עבודה ומניחים כי מדובר בתאונה אשר מתרחשת תוך כדי עבודה כדוגמת נפילה מגובה באתר בנייה או נפילה של מורה לספורט במהלך שיעור עם הילדים. אך לא רק כך הדבר, גם תאונה המתרחשת בדרך לעבודה, ותאונת דרכים בפרט, נחשבת כתאונת עבודה שניתן לתבוע עבורה דמי פגיעה וקצבת נכות מעבודה בדומה לשאר תאונות העבודה אשר התרחשו במהלך שהות העובד בעבודה שלו.

 

לא כל תאונה בדרך לעבודה תוכר כתאונת עבודה

ההגדרה בחוק בהקשר תאונת עבודה אשר התרחשה בדרך לעבודה מבדילה בין נסיבות מסוימות של תאונות דרכים, כך שלא כל תאונת דרכים אכן תיחשב כתאונת עבודה ותגרור פיצויים וקצבאות שיגיעו לנפגע תאונת עבודה מסוים. על מנת שבאמת תהיו זכאים לקבל את מה שמגיע לכם כדאי לפנות לאיש מקצוע כדוגמת https://pitzuim.co.il והתייעצו כיצד עליכם לפעול ומה מגיע לכם.

 

תוכלו לקבל פיצוי מכמה גופים

קבלת הפיצוי בגין מעורבות בתאונת עבודה יכולה להגיע אליכם לא רק מהמוסד לביטוח לאומי כמו שרבים חושבים אלא גם מגופים נוספים אשר מבטחים סיכונים מסוג זה. כאשר מדובר בתאונת דרכים בדרך לעבודה יכול להיווצר מצב של "כפל ביטוחים" כך שמגיע לכם פיצויים וקצבאות מכל מיני ערוצים וגופים, לדוגמא – ביטוח רכב וביטוח תאונות עבודה. חשוב שתפנו לכל הערוצים אשר מבטחים אתכם אך קודם שתבינו כיצד הכי יעיל ומיטבי עבורכם לפעול, כדי לקבל את מרב הכסף להתמודדות עם התאונה.

 

גופים מסוימים יבקשו מכם להוכיח

על מנת להעניק לנפגעים את כל מה שמגיע להם, אך גם לסנן אנשים אשר מנסים להשיג קצבאות או כספים שלא כחוק או כצורך, בקשה וקבלת קצבת נכות מעבודה ודמי פגיעה עשויות להיות כרוכות בהוכחה כי אכן התאונה קרתה בתאונה. דווקא בגלל שתאונת דרכים היא בדרך לעבודה ולא בהכרח קשורה אליה, יכול להיות כי יחפשו לעומק מה היה מסלול הנסיעה שלכם, מה בדיוק עשיתם במהלך התאונה ועוד… יכול להיות כי חברות הביטוח לדוגמא, יבקשו מכם להוכיח את נסיבות התאונה ואפילו לזמן לחקירה אתכם או עדים לתאונה.

תאונת דרכים בדרך לעבודה יכולה להיות תאונת עבודה באם היא עונה על כל התנאים של חברת הביטוח, המוסד לביטוח לאומי או כל מי שתתבעו על מנת לקבל פיצוי בעקבות הנזקים שחוויתם מהתאונה. נוסף על המוסד לביטוח לאומי, תוכלו לקבל פיצויים מכל מיני גופים, כך שיכול להיות כי יבקשו מכם להוכיח את נסיבות התאונה כדי שתהיו זכאים לפיצויים וקצבאות. בכל מקרה, כדאי פשוט להתייעץ עם איש מקצוע!