נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תביעה עקב פציעה בגן משחקים ציבורי

נפילות ופציעות הן אמנם תופעות בלתי נעימות, אך הן יכולות להתרחש לכל אחד מאיתנו ובמיוחד באתרים כמו גן משחקים ציבורי. ככל ונגרם לכם נזק בשטח גן המשחקים הציבורי, הרי שכדאי שתכירו את הזכויות העומדות לכם ואת האפשרות להגיש תביעה עקב פציעה בגן משחקים ציבורי

 

פציעה בגן משחקים ציבורי

גן משחקים ציבורי הוא מקום בילוי שגרתי עבור ילדים ומבוגרים כאחד, הנהנים לעשות שימוש במתקנים וליהנות ממרחב ציבורי נגיש ופתוח. יחד עם זאת, הבילוי בגן המשחקים הציבורי יכול להסתיים גם במקרים פחות נעימים, כמו נפילה או פציעה, היכולים להתרחש הן לילדים והן למבוגרים.

אחד הגורמים העיקריים למקרים של פציעה בגן משחקים ציבורי הוא, תחזוקה לקויה של מתקני השעשועים, באופן ההופך אותם ללא בטיחותיים ולמתקנים שאינם עומדים בתקנים הנדרשים. במידה ואכן נגרם לכם נזק גופני במהלך הבילוי בגן המשחקים הציבורי, כדאי שתכירו את זכויותיכם ומהם הצעדים שבאפשרותכם לנקוט.

 

תביעת נזיקין בגין פציעה בגן משחקים ציבורי

מתקני השעשועים הציבוריים נמצאים לרוב תחת אחריותה של הרשות המקומית ולפיכך, במקרה בו נגרם לכם נזק כתוצאה מליקויים שונים במתקן השעשועים, הרי שעומדת לכם הזכות להגיש תביעת נזיקין כנגד הרשות המקומית.

תביעה זו משתייכת לתחום נזקי גוף וכדי לבסס את עילת התביעה ולמקסם את סיכויי הצלחת התביעה שלכם, חשוב ומומלץ יהיה להיעזר בשירותיו של עורך דין נזקי גוף מקצועי, בעל הכרה מעמיקה עם התחום המשפטי והרפואי.

 

הצעדים הראשונים שיש לבצע לאחר הפציעה

רגע הפציעה הוא רגע פתאומי ובלתי צפוי, הכרוך בלא מעט בלבול לגבי הצעדים שעלינו לבצע כעת. לפיכך, חשוב לדעת כי בשלב הראשון עליכם לפנות לקבלת טיפול רפואי ולפעול לתיעוד מלא של נסיבות המקרה וצילום המתקן בו נגרמה הפציעה.

עם הפנייה לקבלת טיפול רפואי, חשוב מאוד לשמור את כל התיעודים והמסמכים הרפואיים הרלוונטיים למקרה, באופן שיעזור לעורך דין נזקי הגוף לבחון היטב את המקרה ולבסס את עילת התביעה. בחלק מהמקרים, אף מקובל להיעזר בחוות דעת של גורם מומחה, אשר יסייע לדייק את כתב התביעה.

 

מה עוד כדאי לדעת על תביעת נזיקין עקב פציעה בגן משחקים ציבורי?

אחת השאלות העיקריות העולות במקרים של תביעת נזיקין עקב פציעה בגן משחקים ציבורי היא מהם סכומי הפיצויים שניתן לקבל ועל אף שיש לבחון כל מקרה לגופו, ניתן לומר באופן כללי כי מדובר בסכומים היכולים להגיע למאות אלפי שקלים ואף מעבר לכך.

סוגיה נוספת אליה כדאי לשים לב היא, תקופת ההתיישנות, העומדת על 7 שנים מיום המקרה. במקרה שהנפגע הוא קטין, הרי שתקופת ההתיישנות תתחיל עם הגעתו לגיל 18. כלומר, הקטין יוכל להגיש את התביעה עד גיל 25.

 

לסיכום

כפי שראינו, גם בילוי שגרתי בגן השעשועים הציבורי יכול להסתיים בפציעה, אשר במידה ונגרמה כתוצאה מליקויים בטיחותיים במתקן, ניתן יהיה להגיש תביעת נזיקין בהתאם, כנגד הגורם האחראי על המתקן. כדי למקסם את סיכויי הצלחת התביעה, חשוב שיהיה לצידכם עורך דין נזקי גוף מקצועי, המכיר היטב את תהליך התביעה והתחומים הרפואיים הרלוונטיים.

מהם השלבים של הוצאת פטנט על מוצר
מהם השלבים של הוצאת פטנט על מוצר?

הוצאת פטנט על מוצר היא תהליך חשוב עבור יזמים וממציאים המעוניינים להגן על הקניין הרוחני שלהם. פטנט מעניק לבעליו זכות בלעדית לייצר, לשווק ולמכור את המוצר למשך תקופה מוגדרת, בדרך כלל 20 שנה. בכדי לקבל פטנט, יש לעבור מספר שלבים מרכזיים הכוללים בדיקת ישימות, הגשת בקשה, בחינה ואישור הפטנט.   בדיקת ישימות וחיפוש פטנטים קיימים השלב הראשון בתהליך הוצאת פטנט הוא בדיקת ישימות של המוצר. יש לוודא כי המוצר עומד בקריטריונים הבאים: המוצר חדשני, אינו מובן מאליו עבור בעל מקצוע בתחום, ויש לו יישום תעשייתי. לאחר מכן, יש לערוך חיפוש פטנטים קיימים במאגרי מידע בינלאומיים כדי לוודא שלא קיים פטנט דומה. אם נמצא פטנט דומה,