נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה תביעת רשלנות רפואית?

תביעות רשלנות רפואית נחשבות למורכבות ועלולות להמשך שנים. בכדי למנוע מתובעים להתמודד עם עלויות כספיות גדולות, ללא קשר להצלחה או כישלון התביעה, עורכי דין המתמחים ברשלנות רפואית יגבו אחוז מסוים מגובה הפיצוי כשכר טרחה. במאמר זה נסביר כיצד עובדת השיטה

 

נזק ופיצוי

רשלנות רפואית עלולה לגרום נזק בלתי הפיך למטופל שנכנס להליך רפואי ויוצא עם נכות או פגם כתוצאה מטיפול לקוי של אנשי הצוות הרפואי. מוסדות רפואיים ערוכים לטפל באירועים שכאלה באמצעות מחלקות משפטיות וסיוע משפטי חיצוני. כמו כן הם מבוטחים למקרה של תביעה אפשרית.

לכן מומלץ כי המטופל ייעזר גם הוא בסיוע משפטי. עורך דין רשלנות רפואית ייצג את האינטרסים של המטופל ויפעל למקסם את הפיצוי הכספי המגיע לו. פיצוי זה נועד לאפשר למטופל להתמודד עם עוגמת הנפש שנגרמה לו ולסייע לו להתמודד עם הנזק הרפואי. מטופלים רבים החוששים מהעליות הכספיות של הליך זה ומשכר הטרחה הגבוה של עורך הדין מופתעים לגלות את האמת.

 

שיטה משתלמת

שכר הטרחה של עורך דין רשלנות רפואית צמוד ותלוי בגובה הפיצוי שייקבע בסוף ההליך. עורך הדין יקבל אחוז מסוים מהפיצוי שייקבע מראש עם לקוחו. אם אין פיצוי, אין שכר. החוק הישראלי אינו מגביל את גובה הפיצוי ולשכת עורכי הדין לא קבעה תקנה מחייבת בנושא.

בדרך כלל אחוז הפיצוי נע בין 20 עד 30 אחוזים, בתוספת מע"מ. אך יכול להיות גם יותר. לעובדה כי הלקוח לא יידרש לשלם שכר טרחה מכיסו יש משמעות גדולה מאוד שכן הליכי תביעת רשלנות רפואית נחשבים למורכבים, יקרים וארוכים. מרגע הגשת התביעה ועד קבלת הפיצוי יכולים לעבור 3 עד 5 שנים.

לקוח המעוניין לשלם שכר טרחה ולא לחלוק את הפיצוי עם עורך דינו יצטרך לסכם איתו את גובה השכר וייקח על עצמו את הסיכון כי התביעה תדחה ויהיה עליו לשלם גם הוצאות משפט.

 

חוות דעת מומחה

למרות שלא ניתן לחזות מראש תוצאה של הליך תביעת רשלנות רפואית, עורך דין רשלנות רפואית יכול להעריך את כדאיותה באמצעות חוות דעת מומחה. כאשר מטופל נופל קורבן לטיפול רשלני, המוסד הרפואי בו טופל יפעל להגן על עצמו במספר דרכים: אחת מהן היא טיפול מתקן, בהנחה שהדבר אפשרי.

אך במקרים אחרים הגוף המטפל עשוי להתכחש לטענת הרשלנות ויעביר את הטיפול לאפיק המשפטי. אחת המיומנויות שעורך דין רשלנות רפואית מפתח במשך השנים היא היכולת לזהות תיקים בעלי סיכוי לפיצוי. אך הוא לא יעשה זאת על דעת עצמו אלא יפנה לקבל חוות דעת מומחה שיבחן את המסמכים הרפואיים ואת המטופל.

 

התקנות מחייבות

גם אם חוות דעת זאת אינה מבטיחה 100 אחוז סיכויי הצלחה, היא עדיין מקדמת משמעותית את סיכויי קבלת הפיצוי. חוות דעת מומחה הכרחית, בכל מקרה, שכן סעיף 127 לתקנות סדר הדין האזרחי מחייב צירוף חוות דעת של מומחה בתביעת נזיקין אזרחית. בתי המשפט מייחסים משמעות גדולה לחוות הדעת בגלל שנכתבו על ידי מומחים המיומנים בתרגום המידע הרפואי המורכב לשפה משפטית מובנת.

 

הסכם ידוע מראש

על פי תקנות לשכת עורכי הדין על הלקוח לממן את הוצאות ההליך המתייחסות לחוות הדעת הרפואית, איתור מסמכים, תשלומי אגרות, דואר, שליחויות וכו'. במקרה של זכייה בתביעה הוצאות התביעה יוחזרו לתובע. ישנם עורכי דין שיבקשו שכר נוסף עבור למידת התיק ופתיחתו.

לכן כדאי להשקיע תשומת לב לתנאי ההסכם מול עורך הדין. כמו כן, למרות הפיתויים, מומלץ לבחור עורך דין רשלנות רפואית הוגן ומיומן ולא להתפתות לבחור אחד רק בגלל שיציע גביית אחוזים נמוכים מהפיצוי.